Suomenkielistä ohjetta S&S SuperE:n säätämiseen.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Jyrkkä

Suomenkielistä ohjetta S&S SuperE:n säätämiseen.

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

Oisko jollain heittää simppeliä ohjetta tuon superE:n säätämiseen?
Tuolta S&S:n sivuilta oot katsellu tuollaista http://www.sscycle.com/modules/tuning/index.php Ei vaan tuo lontoon murre aukea niin hyvin, että saisi ihan täyttä selkoa tuosta.. Ainakaan en oo saanu tuota omaa vielä säätöihin kunnolla.

1. Seosruuvia 1 1/4 kierrosta auki
2. Tyhjäkäyntiä 1/2 kierrosta auki
3. Kiihdytyspumpun ruuvia 2 kierrosta auki.

Tuosta sitten oon hakenu "hyvät" säädöt kohdalleen. Olisikohan mulla liian pieni tyhjäkäyntisuutin paikallaan, käy nimittäin ihan ok tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia vapaalla. Ajossa pätkii eikä oikein toimi yhtään jos vähänkin antaa happea lisää. Mitkähän mahtaa olla suositeltavat suuttimet tuohon 1340cc vakio shoveliin?
Ampuu myös jonkun verran moottorijarrulla putkiin, mutta taitaa olla ihan normaalia kun mulla on niin lyhyet putket (n. 40cm)?
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Kuva
akrapu

Re: Suomenkielistä ohjetta S&S SuperE:n säätämiseen.

Viesti Kirjoittaja akrapu »

S&S:n Super E&G-opus kertoo seuraavaa (sivun 23 taulukossa) koskien vakio 1200:sta

Idle mixture screw (tyhjäkäyntiruuvi): auki 1-1,5 kierrosta
Intermediate Jet (Välialueen suutin): .028 - .0295
Main Jet (Pääsuutin): .066-.072

Noilla spekseillä voi aloitella. Toki kokeilemalla vasta selviää, mikä yhdistelmä toimii parhaiten.

- AKr
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Itse laittaisin tuota kiihdytyspumppua pienemmälle, saattaa mennä liian rikkaalle tuolla säädöllä ja yskiä sen vuoksi. Oma 1200 PanShovel toimi hyvin kun pumpun säätöä oli avattu jotain alle puoli kierrosta, eli reilusti vähemmän kuin sössön ohje suosittelee, suuttimet voisi olla jotain 0,30 tyhjäkäynnille ja vaikka tuo 0,72 pääsuuttimeksi. Pääsuutinhan tulee mukaan vasta jossain n. 3000 rpm tietämillä.
Mulla oli pääsuuttimen jatkeena myös Yost Powertube, jonka pitäisi hieman tasata tuota välialuetta. Sen toiminnan huomasi kyllä paremmin Super B:n kanssa jossa ei ollut kiihdytyspumppua. Mutta eipä tuosta haittaa ollut E:ssäkään

Hiljattain käytiin läpi samaa asiaa toisessa topicissa, lue sieltä lisää jos löytyisi jotain vinkkiä
--> http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=1&t=31865" onclick="window.open(this.href);return false;
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tuosta kiihdytyspumpun säädöstä... Samoilla linjoilla olen kuin Dairy Queen, kaksi kierrosta auki on armottoman paljon. Mutta - säätöhän mitataan siitä kun kaasuvipu alkaa painamaan pumppua = bensaa ruiskahtaa kurkusta. Muistelisin että ruuvin kiinni-asennosta tähän hetkeen on jonkun verran matkaa. Voin tietysti muistaa väärin.

Mutta joka tapauksessa siitä hetkestä kun kiihotuspumppu alkaa toimimaan niin se puolisen kierrosta aukipäin. Evossa jopa vielä vähemmän.
Jyrkkä

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

Kaasari säädöissä.
Tosin nyt taisi puola antautua, jospa sen vielä kera uusien tulppien ja johtojen hankkisi huomenna. Toivottavasti pääsee sen jälkeen ajamaan TOIMIVALLA mopedilla tälle kesää!! :evil:
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Kuva
Vastaa Viestiin