Sportster vaihteiston huohotus
- Santerisalama
- Viesti:
Sportster vaihteiston huohotus
Olis tollanen kysymys kun kaverin -00 Sportster vaihteiston huohotin letkusta alko tänään tuuppaan öljyä ulos sen verran reippaasti että oli pyörä öljyn peitossa että mikähän mahtaa mätätä,vai onko vaan ominaisuus.
letku on oikealla paikalla öljy tankin ylä kulmassa.
ajettiin kyllä vähän reippaammin.
letku on oikealla paikalla öljy tankin ylä kulmassa.
ajettiin kyllä vähän reippaammin.
Re: Sportster vaihteiston huohotus
Ei vaihteiston huohotinletkua saa kytkeä öljytankkiin, sen kuuluu huohottaa vapaasti ilmakehään ja letkun pää tulee olla mahdollisimman ylhäällä - alkuperäinen paikka on satulan alla runkoputken kyljessä. Vai tarkoitatko öljytankin yläkulmalla että se oli siinä vieressä?Santerisalama kirjoitti:...letku on oikealla paikalla öljy tankin ylä kulmassa...
- Santerisalama
- Viesti:
se oli siinä öljytankin vieressä ylä kulmassa,ei kytkettynä öljytankkiin..
Ei sieltä letkusta normaalisti pitäisi öljyä tulla. Jos tulee, on laatikossa liikaa öljyä. Jos on vaihdettu tai lisätty öljyä, onko mahdollisesti tullut väärä määrä?
Ensikorjauksena kannattaa vaihtaa uudet ja samalla silmitellä öljyn väri. Jos on tummaa, on mukaan joutunut moottoriöljyä mahdollisesti rikkinäisen kampuran stefan kautta.
Sinne saa laittaa sen "amerikanlitran", tarkka määrä löytyy manuaalista, mutta ei se paljon tuosta purkillisesta poikkea.
Ensikorjauksena kannattaa vaihtaa uudet ja samalla silmitellä öljyn väri. Jos on tummaa, on mukaan joutunut moottoriöljyä mahdollisesti rikkinäisen kampuran stefan kautta.
Sinne saa laittaa sen "amerikanlitran", tarkka määrä löytyy manuaalista, mutta ei se paljon tuosta purkillisesta poikkea.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Santerisalama
- Viesti:
oikea määrä öljyä siellä oli,laitettu se yks purkillinen.öljyt tosin oli tummat.
mutta itelläki kyllä ollu tummat öljyt käytön jälkeen.
onko jollain sitten menny joskus Sportster kampuran stefa rikki
mutta itelläki kyllä ollu tummat öljyt käytön jälkeen.
onko jollain sitten menny joskus Sportster kampuran stefa rikki
vaihtelin samanlaiseen vekottimeen laatikkoöljyt, niin se ensimmäisen 100-150 km aikana nokotteli joitain pisaroita huohotinletkusta, mutta sitten loppui se oireilu. Laitoin täyden purkillisen. Minulla letku kiertää öljytankin yläosan korkeudelta takaisin alas haarukan lähelle.
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.
Yksi vaihtoehto tietysti on että letku on jossain vaiheessa joutunut puristuksiin ja laatikko kerännyt sen verran painetta että se on purkautunut öljysumuna huohottimesta.
Korjaus edelliseen, heitin jonkun 200-300 km lenkin, takaisin tultuani oli taas vähän nokotellut. Pitääpäs seurailla kauanko meinaa huohotella. Öljynvaihtoa tehtiin hartaasti lorotellen ja pyörää tyhjäksi keinutellen, että ainakaan vanhojen öljyjen takia sitä ei pitäisi liikaa olla. Tuo saattaa kyllä johtua tuosta minun pitkästä letkustakin, höyryt tiivistyvät letkun pintaan ja jäähtyessään valuvat alas, katsotaan nyt.Oz kirjoitti:vaihtelin...
...haarukan lähelle.
Moottoriöljyt pysyvät kyllä ihmeen kirkkaina. Kaikissa minun autoissa ei ole uusien öljyjen tarvinnut kuin 30 sekunttia kiertää koneessa, niin öljytikkua dippaillessa pää jo mustuu. Ei tässä vekottimessa vain, vaikka kilometrejäkin on jo niellyt paljon enemmän kuin nettimoton vastaavat vehkeet keskimäärin.
-
Don Quijote
Lauseyhteydestään irroitettuna ei voi naurulta välttyäOz kirjoitti:saattaa kyllä johtua tuosta minun pitkästä letkustakin, höyryt tiivistyvät letkun pintaan ja jäähtyessään valuvat alas...Oz kirjoitti: ...haarukan lähelle.
Kyllä itse ainakin jättäisin sen letkun sinne ylös enkä jatkaisi sitä enää alas. Näin sen on tehdaskin aikoinaan suunnitellut ja tuntuu kaikissa vakiovehkeissä toimivan.
Samaa ominaisuutta on ollut pari kertaa minunkin Sportsterissa. Vaihteiston huohotusletku on vakiopaikallaan. Tuo öljyn ulostautuminen tapahtui kummallakin kerralla hyvinkin reippaassa ajossa. Muistaakseni kun sittemmin vaihdoin öljyt, niin seassa taisi olla vettä. On pitänyt sen jälkeen tehdä pieni keruusäiliö, lähinnä estämään veden pääsyä vaihteistoon, jos se nyt letkua pitkin on mennyt. Vaan enpä ole saanut vielä aikaiseksi...
Vaikka puhutaankin haarukoista ja touhutipoista ja pitkästä letkusta, ni jätetään ne irrottelut lähemmäs viikonloppua!Don Quijote kirjoitti:Lauseyhteydestään irroitettuna ei voi naurulta välttyä![]()
![]()
Oli pakko...
Voisihan sen mustan lötkön kokeilla pätkäistä, tuo pitkä letku kun ei ole varsinaisesti minun, vaan edellisen omistajan. Pitää vaihtaa oma nysä versio siihen tilalle jos ei ala touhutiputtelu loppua. Keruusäiliötä kerkesin jo minäkin miettiä...
Minun ajo ei mitään rallittelua ollut, mitä nyt muutama ohittelu, mutta muuten menin rajoitusten mukaan 80-100 kmh.