Hinnat osille Amerikasta.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Tero

Hinnat osille Amerikasta.

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tässä muutama osoite Harleyn kotimaahan osien tilaamista ajatellen.
On ollut paljon kommentteja kotimaisten toimittajien "hinnoittelunryöstöpolitiikasta#.
Kun käy sivuilla tutustumassa esim. kaasarisarjoihin, starttimoottoreihin ym. alkaa olla itsekin samaa mieltä.
Kertoisiko joku joka tietää, mitä maksaa verot+ rahti suomeen esim dradpipe sarjasta rautapäähän.
Hinta Ammeriikassa 69.90 dollaria!!!!!!!!!!!!!
Kiitos etukäteen.

Tässä ne osoitteet:
http://www.cyclesupplywv.com/
http://www.jirehcycles.com/
http://www.usatwins.com/
http://www.foghollow.com/
:mrgreen:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Homma menee kutakuinkin näin:

Ostat osan jenkeistä hintaan 10$
Maksat rahdin 10$
Maksat 3,7 % tullia 20 $
Summaksi tulee 20,74 $
Maksat 22 % alv:tä 20,74 $
Kokonaiskustannukset ovat 25,30 $

En jaksanut muuntaa euroiksi summia mutta periaate sama.

Itse tilasin Chicago-Harleyltä sisemmän enskakopan näin:

Enskakoppa 180 ?
Rahti 80 ?
Yhteensä 260 ?
Tulli 3,7 % 9,62 ?
Yhteensä 269,62
Alv 22 % 59,32
Osa tuli siis maksamaan kaikkine kuluineen: 328,94 ?

Sama osa Fag-Hausissa 600 ?

Säästöä tuli siis 271,06 ?

Tästä voimme siis helposti todeta ko. yrityksen katteen.

Lopettakaa nyt herra jumala jo se ostelu maahantuojalta. Tehkää tilaukset itse ja ryypätkää vaikka ne säästöön jääneet rahat.

Kaikkeen sitä kätensä...........
Vieras

Pöljä on se, joka hakee roippeensa paraatipuodista ja Sikatalojen hintoja äimistelee. Hinnat on asetettu juuri SITÄ pöljää varten, joka ei osaa etsiä vaihtoehtoa.

Maassamme on mainio valikoima yhden miehen firmoja, joilla hinnat järjissään ja serviisi kotikutoista.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Puhumattakaan siitä, että tukemalla yksityisyrittäjää takaatte niiden säilymisen myös tulevaisuudessa. On nimittäin vittumaista viiden vuoden kuluttua huomata, että Suomessa on enää yksi suuri liike joka hinnoittelee kaiken omien kertoimiensa mukaan. Voihan sitä tilata ulkomailta, huutaa nyt isänmaanpetturit suureen ääneen... Mutta mitäs kun mopo hajoaa tien päällä ja se osa pitäis saada HETI? Mitenkäs sitten suu pannaan? Tai jos mopo on keväällä valmis kun huomaat, että yksi tiiviste on mennyt paskaksi ja pitää saada uusi? Aurinko paistaa ja tallikaverit lähtee ajelemaan kun sinä venttaat postipakettia sikakosta ja maksat kymmenen taalaa rahtia taalan tilkkeestä...

Kyllähän ulkomaiden/nettikauppojen hinnoittelu tulee vaikuttamaan myös kotimaan hintarakenteeseen, sen takia on hyvä että ihmiset tilaa tavaraa sieltä ja kirjoittelee aiheesta.

Hyvänä esimerkkinä ameriikanautopuolen viriosakaupan tilanne: suuret ja kauniit nimeltämainitsemattomat yritykset olivat harjoittaneet diktatuuriin verrattavaa hinnoittelu/tilauspolitiikkaansa kunnes alalle tuli Keravan yksinäinen ratsastaja http://www.racersplace.fi joka on kevään aikana saanut koko maan markkinat täysin sekaisin päivän hintoihin perustuvalla hinnoittelullaan. Sen seurauksena maan suurin liike joutui laittamaan uusimpaan V8-Magazineen sivun ilmoituksen hintojen alennuksesta!!! Ilmoituksessa syyksi ilmoitettiin tosin vahvistunut euro mikä haisee hätäpaskalle, eurohan on ollut vahva jo kohta puoli vuotta... :evil:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Kyllähän minäkin suosisin kotimaista yrittäjää, jos tuo hintapolitiikka olisi jotenkin linjassa sen kanssa mitä saa tilaamalla itse ulkomailta... Eli tietäjät, kertokaapa nyt niitä edullisia kotimaisia yhdenmiehen osafirmoja?

Mikäli näitä on paljonkin, niin sitten ilmeisesti vika on markkinoinnissa tms... Eli kannattaisi varmaankin sijoittaa sen verran webiteknologiaan, että julkaisisi esim. cc-/hd-kuvaston hinnaston webissä, niinkuin hoghaus tekee. (Itse asiassa tarkastan aina hinnat ensin hoghausin hinnastosta ennekuin päätän ostopaikasta, eli kotimaisellakin on mahdollisuus.)

Olen toki valmis maksamaan jonkun verran siitä, että saan osan heti ja pääsen hypistelemään sitä ennen ostamista ja mahdollisesti voin palauttaa sen mikäli osa oli väärä... Mutten kuitenkaan tuplahintaa.

Mut jokainen ostakoon osat sieltä mistä mielestään edullisimmin saa. Edullisuushan ei aina tarkoita vain hintaa... Pääasia että vehkeet pelaa.
Viva Knievel!
Kysti

Viesti Kirjoittaja Kysti »

Se on sitten aivan sama mistä ostaa kunhan hinta on sopiva, mutta kannatuksen takia en kyllä suosi suomalaista. Noi hemulin kauhu kuvat on kyllä liiottelua jos ja jos joku hajoaa.........itseltä meni viime kesänä takavalo paskaks niin tilasin kotimailselta...kesti noin kaksiviikkoa ennen kuin tuli. Tosin tämähän ei estänyt ajoa. Näitä yhden miehen firmoja löytyy ilmoitukset osastolta.

Sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan :D
JK

Viesti Kirjoittaja JK »

Kyllä kai jokainen ostaa sieltä mistä parhaalla hinnalla ja helpoiten saa. Kotimaisten suosiminen on kaunis ajatus ja jos hintaero olisi muutamia prosentteja niin jopa kannatettava. Ei tarvitsisi katsella muualta, kuin ehkä niitä tavaroita joita paikalliset eivät suostu varastossaan pitämään. En tuohon Hemulin kauhukuvaan oikein usko, samalla idealla on suomalaisia peloteltu ja yritetty estää hintavertailut jos vuosikymmenet. Vai että on sitä jo isänmaapetturi, jos ei suostu ostamaan ylihinnoiteltua tavaraa... huh huh. Lisäähän noita kauppiaita näyttää tulevan koko ajan, katsokaa linkit osio. Kuinka kauan kakkua riittää jos hinnat kokonaan karkaa käsistä on sitten eri asia.

Ite kyllä käytän noita paikallisia pikkufirmoja, käteviä ovat ja varsinkaan normaaleja huoltotarvikkeita ei viitsi tilailla. Enkä kaipaa noilta yhden miehen firmoilta mitään hinnastoja nettiin, enkä edes toivo että ne alkavat sellaiseen haaskaamaan aikaansa. Hinnat selviää siinä tiskillä tai soittamalla, tästä on täällä kinasteltu ennenkin. Jos ei ole sen verran viitseliäisyyttä että nousee siitä tietokonetuolilta ja käy tutustumassa tarjontaan paikanpäällä niin kannattaa pysyä niissä nettifirmoissa. Olen ollu huomaavinani, että mitä hienommat hinnastot netissä, sen kalliimmat hinnat. Jokainen tyylillään, eipä se varaosatarjonta taida loppua, jatkuu joko netissä tai kauppojen tiskillä.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

> Jos ei ole sen verran viitseliäisyyttä että nousee siitä tietokonetuolilta ja käy tutustumassa tarjontaan paikanpäällä niin kannattaa pysyä niissä nettifirmoissa.

Käytän viitseliäisyyteni tekemällä hintavertailun ja hinnat otan niistä lähteistä, joista ne helpoiten saan. Soitteleminen alkaa ottaa pannuun, kun yrität viidettä kertaa samana päivänä saada heppua langanpäähän. Tutustuminen paikanpäällä taas on vähän niin ja näin, kaikkea kun ei varastosta löydy ja toisinaan matkaakin on satoja kilometrejä, tulee osalle hintaa siinäkin. Mut whatever...

> Olen ollu huomaavinani, että mitä hienommat hinnastot netissä, sen kalliimmat hinnat.

Ei se hinnaston hienous vaan julkisuus. Osanumero ja hinta riittää, tämänhän ovat jo monet maamme kauppiaat ymmärtäneet. Ja jokainen, jolta löytyy webisaitti, pystyy tuon luettelon julkaisemaan... Ellei hinnoittelu sitten toimi pärstäkertoimella, niinkuin joissakin puljuissa näyttäisi toimivan.
Viva Knievel!
Vieras

Niinpä

Olen täysin samaa mieltä että ostaminen sieltä mistä halvimmalla saa on jokaisen oman kukkaron mukaista toimintaa. Oli se sitten kotimaiselta yrittäjältä tai jostain muualta. antamani esimerkki enskakopan ostosta on tietysti vain yksittäistapaus.
Itse kun olen yrittäjä(en tämän alan) ymmärän paremmin kuin hyvin hinnoittelupolitiikkaa ja totuus onkin yhä edelleen että ei ne suuret tulot vaan ne tuloihin suhtetetut menot. Olenkin nyt jo jonkun aikaa istunut laskeskelemassa osien hintoja ja tullut siihen tulokseen että pk seudulla olisi hyvinkin tilaa vielä ko alan yritykselle joka perustaa toimintansa täysin hinnoittelulle. Tarkoitan halvempia hintoja kuin muilla alan yrityksillä. Jos kerran osia voi tuoda maahan väliportaan kautta ja kuitenkin saa katetta niin miksipä ei.

Kaikkeen sitä kätensä......
Vieras

Niinpä

Olen täysin samaa mieltä että ostaminen sieltä mistä halvimmalla saa on jokaisen oman kukkaron mukaista toimintaa. Oli se sitten kotimaiselta yrittäjältä tai jostain muualta. antamani esimerkki enskakopan ostosta on tietysti vain yksittäistapaus.
Itse kun olen yrittäjä(en tämän alan) ymmärän paremmin kuin hyvin hinnoittelupolitiikkaa ja totuus onkin yhä edelleen että ei ne suuret tulot vaan ne tuloihin suhtetetut menot. Olenkin nyt jo jonkun aikaa istunut laskeskelemassa osien hintoja ja tullut siihen tulokseen että pk seudulla olisi hyvinkin tilaa vielä ko alan yritykselle joka perustaa toimintansa täysin hinnoittelulle. Tarkoitan halvempia hintoja kuin muilla alan yrityksillä. Jos kerran osia voi tuoda maahan väliportaan kautta ja kuitenkin saa katetta niin miksipä ei.

Kaikkeen sitä kätensä......
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Homma toimii jos on aikaa odotella niitä nikaleita se viikko pari, mulle ainakin merkitsee enemmän ainakin ajokauden aikana, että palikan saa heti käteen ja pääsee pulttaamaan kiinni.

Jos mopo seisoo kaks viikkoa niin laskekaa sen vakuutusten hinta minkä turhaan maksaa!

Sitäpaitsi mä en edes käytä luottokorttia joten boikotoin kaikkia mahdollisia varaosapuoteja joissa sitä tarvitaan, jos ei käteinen riitä ollaan ilman tai tehdään itse ja kiroillaan...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

Joku kaipasi esimerkkiä yhden miehen suomalaisesta HD-kaupasta, jossa mm. hinnat ja palvelu ovat sopusuhteessa keskenään.
Siitä saakka kun allamainittu firma avasi ovensa, olen asioinut hänen kanssaan KAIKISSA HD:hen liittyvissä asioissa:

ARA´S BIKE & PARTS

Tammisaari
Puh: 019-2461586

Miksikö... :?:

Syyt:

- ystävällinen, asiallinen, joustava ja asiantunteva palvelu
- EI asiakkaan kusetusta
- järkevä hinnoittelu (SUOMEN edullisimpia)
- osat saa myös asennettua pyöräänsä edullisesti ja ammattitaidolla
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Aralta saa myös hyvät neuvot kaupantekijäisiksi 8)
Samoin vanhempiin pyöriin löytyy osaa Lambergin Harrilta asia hintaan
ja kuten nimestä voi päätellä myös renkaat

Rannikon Rengas Ky
LAMBERG HARRI
Pyhtiläntie 34
92130 RAAHE

Puh 08 223 7234
040 5485107
Fax 08 223 7230
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vieras

Tämän sivuston Linkeistä pääsee useaan yhden miehen kauppaan ja pajaan, joista esimerkiksi Hot-Bike on palvellut oivallisesti kiitoksella jo pitkään niin Pitäjässä kuin maakuntiinkin.

On siis oivallista kun tiskin takaa löytyy yrittäjä, joka käyttää PÄÄTÄ asiakkaan apuna, eikä ole pelkkä katelaskurin vääntäjä.

Eräästä Kehä I:n liepeillä sijaitsevasta alan tavaratalosta voi kuvaannollisesti mainita mm. sen, että prätkänäyttelyn lauantaina, siis silloin kun potentiaalista asiakaskuntaa varsinkin on liikkeellä, oli hemmetinmoinen kiire pistää luukkuja kiinni ja hätistää asiakkaita pois vakiolauantain aikataulun mukaan. Siinäpä sitä yritteliäisyyttä joo. Pihaan kurvaa bussilasti maakuntalaisia kiskomaan ovenkahvoja turhaan.
mitech2003

Osia edullisesti

Viesti Kirjoittaja mitech2003 »

Vinkkinä voin antaa että kannatta kattoa myös tuolta ruotsin puolelta sellaisesta firmasta kuin www.bikeline.se esim dragpipes Sportster 1295 kurnua eli n. 140?
Lukittu