eka ku aloin tota mikunia ropaan paikalleen pannuun niin ei lähteny käyntiin ennen ku avas sen letkun lähdön joka on tarkotettu tukittavaks jos ei laita VOES:sia tai alipainehanaa siihen kii (mulla ei luonnollisesti siihen tuu pannus mitään) ja sit ku sai käyntiin niin kun sen tukki niin pelas ajos hyvin: tähän auttoi, seosruuvin irroitus, eli eteen tuli pilot jetin vaihto 25:sta 22.5:seen (tein niin ja alko toimiin). sehän on niin että jos seos on parhaimmillaan kun seosruuvi on auki
kierroksen tai vähemmän niin on liian PIENI suutin ja jos kierrokset ei laske vaikka ruuvaa kuinka auki niin liian ISO suutin.. no nyt mulla on niin tolla 22.5:lla et toimii parhaiten ku on vaan puoli kierrosta auki (jos on auki kolme varttia niin ku tiputtaa esim ajossa tasakaasulta kierrokset niin ne laskee pikkuhiljaa, puoles kierrokses laskee normaalisti kiekat) mut samalla mulla se ongelma ettei kierrokset laske vaikka ruuvais kuinka paljon lystää ni auki sitä ruuvia. eli liian ison ja pienen suuttimen oireet yhtäaikaa
muistutukseksi mikunin ohje:1.
If the best idle is achieved with the air
screw less than one turn out, the pilot jet
is too small and should be exchanged for
a larger one.
2. If the engine speed does not slow after
two-and-a-half turns out, the pilot jet is
too large and should be exchanged for a
smaller one.