No joo, jos noita ajopelejä on kertynyt enemmän kuin yksi, niin viimeistän sillon tämä alkuperäinen kysmyksenasettelu on ihan kohdallaan, mielestäni muutenkin. Ei kaikkea voi eikä kannata lompakossaan säilytellä. Ja rotsin taskussa ovat aina väärät paperit tai sitten éi lainkaan.formula350 kirjoitti: Alkuperäiselle kysyjälle(ja vaikka muillekin): eikö teillä ole lompakkoa?
Shoveliin asensin viime kesänä ne sellaiset peltiset kolmion muotoiset työkalukotelot ja siellä on hyvää tilaa pieneksi taitetulle otteelle muovipussissa. Rautiksessa ongelma on paljon suurempi. Siinä ei kertakaikkiaan ole paikan paikkaa, mihin paperit voisi fiksusti tunkea suojaan. Vaihdoin tuohon juuri alkuperäisen mallin soolosatulan ja sen alle voisi kyllä teipata pienen pussin. Olen juuri virittelemässä satulan alle rungon päälle pientä nahkaista työkalukoteloa, johon tulee myös tilat papereille.
Muuten tuo paperien raahaaminen on kyllä ristiriitaista, aivan kuten jäsen n-n tuossa totesikin. Tieto ajokista ja kuskista löytyy koneelta ja haetaan sieltä useimmiten joka tapauksessa. Ehkä sitten halutaan vain tarkistaa paperien ajan tasalla olo. Itse esim. ajelin käyttöautolla Töölössä ja poliisiauto ajoi perässä varmaan parisen kilometriä. Sitten tulivat liikennevaloissa rinnalle ja avasivat sivuikkunan. Tein samoin ja konstaapeli huikkaili, että pysähdyhän seuraavaan sopivaan paikkaan. No pysähdyin ja halusivat nähdä paperit - katsastusaika oli heidän tietojensa mukaan mennyt umpeen 2 vko aiemmin. Olivat siis siinä matkan aikana tarkastaneet tietoni koneelta ihan lämpimikseen ilman mitään rikosepäilyjä tai rikkeitä, ylinopeutta tai punaisia päin ajoja. No jarrulevyt olivat uusimislistalla ja konttorin paperit hanskalokerossa asiasta ja näyttöaikaa vielä toiset pari viikkoa. Levyt olin juuri vaihtanut ja kurkistivat muodon vuoksi pyöriinkin ja toivottelivat hyvää matkaa. Sinänsä ihan asiallista valvontaa, mutta mihin muuhun olisi tuossakaan muita papereita tarvinut, kuin sitä konttorin katsastuspaperia. Tiedot haettiin koneelta joka tapauksessa.
LIFEMEMBER