Haku suck.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
JON

Haku suck.

Viesti Kirjoittaja JON »

Jurpio, kun joka-toisessa kymysyksessä pitää pyydellä anteeksi. Mitens tää ny skulaa, sori?
Moni, moni pähkii ihan tietämättömyyttään.
On se ihan ok, kun osaa erottaa kaupungin/maaseudun taustamölystä 1-2-4 -pyttysen saundin, jopa merkitkin, mut ei kait oikeat hlöt saisi aloittelijoita kiusia? Käytä hakua..
Alan hlöt (oikeat) nähdäkseni osaa ottaa "pienemmät" huomioon, ja anniskella tietoa ja jummarrusta.

Kekä sit on se haun opastaja-guru?

Jumpe

Ps. pitkä ps: aikoinani kuulin jutskan. Gaiffari pyrki toimivaan kaasariin. Tietopää löytyi, joka totesi: Mä olen tapellut tän kaasarin kanssa 20 vuotta. ARVAA, KERRONKO?
Pertti
Viesti:

Re: Haku suck.

Viesti Kirjoittaja Pertti »

JON kirjoitti:Jurpio, kun joka-toisessa kymysyksessä pitää pyydellä anteeksi. Mitens tää ny skulaa, sori?
Moni, moni pähkii ihan tietämättömyyttään.
On se ihan ok, kun osaa erottaa kaupungin/maaseudun taustamölystä 1-2-4 -pyttysen saundin, jopa merkitkin, mut ei kait oikeat hlöt saisi aloittelijoita kiusia? Käytä hakua..
Alan hlöt (oikeat) nähdäkseni osaa ottaa "pienemmät" huomioon, ja anniskella tietoa ja jummarrusta.

Kekä sit on se haun opastaja-guru?

Jumpe

Ps. pitkä ps: aikoinani kuulin jutskan. Gaiffari pyrki toimivaan kaasariin. Tietopää löytyi, joka totesi: Mä olen tapellut tän kaasarin kanssa 20 vuotta. ARVAA, KERRONKO?
Suomennatko?
moderattori

Romu rauhoittaa!
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Blah. Olen juopotellut.
Tosin, joku tilitti: If I had to explane, you wouldn't understand.

Pitäis kaiketi näppis vesille...

Muutma vko vielä/enään!

Jumpe
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Pertti kirjoitti:Suomennatko?
Älä nyt Pertti, tuohan oli Jumpen teksteistä ihan sieltä ymmärrettävimmästä päästä :lol: ... Tämä siis ihan veljellisellä ystävällisyydellä sanottuna...
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

hemuli kirjoitti:
Pertti kirjoitti:Suomennatko?
Älä nyt Pertti, tuohan oli Jumpen teksteistä ihan sieltä ymmärrettävimmästä päästä :lol: ... Tämä siis ihan veljellisellä ystävällisyydellä sanottuna...
Kappas-kappas sielunveljekset (ja riekkujia niitähän ei näillä main kuunnella!).

Pointti oli asiassa, jota usea miettinyt. Tulipa nyt lauottua ilmoille.

Paistinperunat on myös rock.

Jumpe

Ai niin taas. Ropelikoneesta katottuna affenan-ma o ihan koppa-Hoppers, ja gylddyyrikaupunkin (Pertille pohojanmaalle) kirkon ekassa sisäpilarissa seisoo "beware pickpockets". Kirkossa. Miten lie, kaasarionkelmat... Siellä Strasbourghin kivikasassa.
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Mitähän tästäkin pitäs ajatella, kun ei mulla vaan ole ikinä ollut vaikeuksia ymmärtää noita Jumpen sepustuksia :lol: Joskus ne melkein selkeimmästä päästä tämän foorumin kirjotuksista on :mrgreen:

Sinänsä ihan asiallinen pointti, varsinkin kun hakukoneeseen on hankala keksiä just sopivaa liirumlaarumia, että tulis sitä mitä pitää. Vaikka ymmärtäisi ne jokeritmerkit ja loogiset operaatiot niin ei siitä tule mitään. Sama juttu kyllä ihan noin yleisesti hakukoneitten kanssa. Mutta, jos kahtoo techboardikin nyt niin tulee mieleen nimimerkki 'vieraan' sanat muutaman vuoden takaa, että käyttäkää sitä hakua älkääkö toistelko täällä samoja kuin dementikot. Repesin aika tavalla sen luettuani :lol: Että ei kai se ole hyvä mitenkään päin, mutta mistäpä se viisastenkivi...

Tuohon Jumpen postscriptum osuuteen, että mieltäylentävää myös se kun joku ehtii hiki otassa jotain osaa ympäri maailmaa niin eikö vaan joku pussihousu ihan asioikseen, että hänellä on kaks mutta ei myy.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

hlyytine kirjoitti: Tuohon Jumpen postscriptum osuuteen, että mieltäylentävää myös se kun joku ehtii hiki otassa jotain osaa ympäri maailmaa niin eikö vaan joku pussihousu ihan asioikseen, että hänellä on kaks mutta ei myy.
Tästä olen täysin samaa mieltä, jos osia/tietoa haluaa jemmata kannattaa pitää niistä turpansa kiinni.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

JON kirjoitti:Gaiffari pyrki toimivaan kaasariin.
Jäi mietityttämään, että pääsikö se Gaiffari sinne kaasariin koskaan? 8O
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

hlyytine kirjoitti:...Sinänsä ihan asiallinen pointti, varsinkin kun hakukoneeseen on hankala keksiä just sopivaa liirumlaarumia, että tulis sitä mitä pitää. Vaikka ymmärtäisi ne jokeritmerkit ja loogiset operaatiot niin ei siitä tule mitään...
Tää on itse asiassa lähes tulkoon pelkästään suomalaisten ongelma. Jenkkifoorumeilla hakukoneet toimii todella hienosti johtuen siitä että sanoista ei ole viittäkymmentä erilaista sijamuotoa vaan ne ovat lähes aina perusmuodossaan lauseessa jotain satunnaista monikkoa lukuun ottamatta. Täällä kun yrität pähkiä mihin kohtaan sen tähden laittaisit että saat kaikki sijamuodot mukaan mutta sana säilyttää silti tunnistettavuutensa niin vähemmästäkin päätä särkee...
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

hemuli kirjoitti: Tää on itse asiassa lähes tulkoon pelkästään suomalaisten ongelma. Jenkkifoorumeilla hakukoneet toimii todella hienosti johtuen siitä että sanoista ei ole viittäkymmentä erilaista sijamuotoa vaan ne ovat lähes aina perusmuodossaan lauseessa jotain satunnaista monikkoa lukuun ottamatta. Täällä kun yrität pähkiä mihin kohtaan sen tähden laittaisit että saat kaikki sijamuodot mukaan mutta sana säilyttää silti tunnistettavuutensa niin vähemmästäkin päätä särkee...
Ite näkisin rikkautena. Melkeen pitäis olla kade Eestimaan tyypeille, joilla se 13:skin.
Mitä kaasariin menemisestä, pitäisi vissiin olla tarkempi niiden neulojen kanssa?

Jumpe
Sam01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam01 »

hlyytine kirjoitti:
Tuohon Jumpen postscriptum osuuteen, että mieltäylentävää myös se kun joku ehtii hiki otassa jotain osaa ympäri maailmaa niin eikö vaan joku pussihousu ihan asioikseen, että hänellä on kaks mutta ei myy.
Kerran kuulin yhden pussihousun kertovan kuinka oli käämitelly itse Jawan latausreleitä kuusi kappaletta hyllyyn ja sattumalta tiesin että yks kaveri sellaisen tarvis (tää siis ajalta ennen tätä ATK-interwebbiä jolloin tollasia osia oli aika paljon vaikeampi löytää). Kun sitte kysyin voisinko saada ostaa yhden niin vastaus oli: "Eeeei, kun ei tiedä koska itte tarvii"
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa
Vastaa Viestiin