Kysymys ralleista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Rallikapu

Re: Kysymys ralleista

Viesti Kirjoittaja Rallikapu »

Moro!
8 vuotta sitten, kun aloitin nämä rallikapun hommat, jotkut harvat kyselivät: Mitä siitä saa?
Nykyisin yhä useampi kysyy: Paljonko siitä saa? :!: :!:
Tässä mielestäni suurin ero entiseen ja nykyiseen. Kertonee paljon nykypäivän "bikereistä" .
Tosin sama suuntaus tuntuu olevan kaikessa muussakin talkootyössä. Nykyään kun ollaan sitä mieltä, että raha ratkaisee kaikki ongelmmat! :evil: Moni tuntuu ajattelevan, että paskaaaks mä mitään teen, mähän voin ostaa kaiken tarvitsemani itselleni!Kaikki Mulle nopeest ja heti!!

Onneksi kuitenkin suuri osa porukasta ymmärtää talkoo hengen arvon, siitä suuri kiitos kaikille mukana olleille!
Siinä vaiheessa, kun ralli duunareille aletaan maksaa palkkaa, minä lopetan välittömästi.

-Ralllikapu-
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mitä? Rahaa jaossa? Jäsenkirjurille kans!

Kimmon kanssa samoilla linjoilla eli jos näistä talkoohommista aletaan maksamaan palkkaa niin silloinhan se muuttuu duuniksi ja duunin teko ei ole kivaa!
Harrastus on sellanen mikä vie kaikki rahat, ylimääräisen vapaa-ajan ja palkinnoksi saa aina vaan upeampia peppuiluja! Se on kivaa! :twisted:
Kuva LIFEMEMBER
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

XLH 883 kirjoitti:No sori hirveesti että ideoita laittaa. homma varmaan pelaa tälläkin lailla ja talkoolaisia riittää :? mutta saahan hallitus yleensä katon ralleissa päänsä päälle + muut hotelli tapaamiset ja senhän hallitus maksaa omista pusseistaan eikö vaan vai maksaako sen HDCF? eikö sitä lasketa palkaksi talkoo työstä?
Piti oikein lainaamalla tallentaa, että jää näkyville, jos päätät editoida kommenttisi pois. :twisted:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

XLH 883 kirjoitti: mutta saahan hallitus yleensä katon ralleissa päänsä päälle + muut hotelli tapaamiset ja senhän hallitus maksaa omista pusseistaan eikö vaan vai maksaako sen HDCF? eikö sitä lasketa palkaksi talkoo työstä?
Olet tainnut lukea liikaa iltapäivälehtiä ja erään valtion enemmistö-osuudella omistaman yhtiön palkkiosotkuja.
Kuinka paljon vapaa-aikaasi olet itse kerhon toiminnan hyväksi käyttänyt :?: foorumi kirjoittelua ei muuten lasketa...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Liityn laulukuoroon: Kerhon jäsen vuodesta 2001 ja kerran vuodessa tavoitteena käydä jossain rallissa. Aina on järjestelyt toimineet ja hauskaa ollut! Vaimo oli kerran vähän perherallissa vähän näreissään kun yö oli kylmä ja Ipa kuorsasi naapuriteltassa.

Jos tapahtumissa ei käy ja toimintaan osallistu, niin voihan se kerhon anti vähän köyhäksi jäädä.

Ja mitä vapaaehtoisten palkkioihin tulee, niin jos sille linjalle mennään, niin sitten ne sivutuloverokortit ralleihin mukaan tai verottaja vie niistä 60% 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
ivaanajulma

Viesti Kirjoittaja ivaanajulma »

Vasta kolme kesää kuvioissa olen pyörinyt, mutta uskallan minäkin tähän kekoon korteni laittaa. Nimittäin ihan siitä ensimmäisestä kesästä lähtien olen osallistunut ralleissa talkootöihin, pääasiassa portilla porukkaa vastaanottaen. Ja mitä olen saanut korvaukseksi? Mahdollisuuden tavata useita, upeita ihmisiä, joista monista on tullut erittäin hyviä ystäviä! Riittää minulle!

Ilman näitä ralleja (ja rallit mahdollistavia talkoita) olisi voinut minunkin harrastukseni päättyä hyvin lyhyeen. Yksin on kiva ajaa, mutta porukassa hauskempaa perillä :)
Elvis The King Kuva
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

On se vaan niin ettei tästä kyllä mitään irtookka jos ei ite lähe mukaan tapahtumiin... kun 2001 liityin kerhoon (Kustavin pojat lykkäs kaavakkeen kouraa et, nimi tohon, kiitos teille!!!) Ja sit kuulin et Turussa porukka kokoontuu yhdes pubissa... no ei muutako kotona "pari rohkaisu kaljaa :) " ja kattomaan... joo siellä istu toistakymmentä pitkäpartaa muutaman neliön kellarikopissa, oli se hämmentävää, mut kaikki tervehti ja toivotti mukaan ja taisinpa siitä lähtien istua joka ikinen keskiviikko siellä :) ja pikkuhiljaa oppi tyyppien nimiäkin. Kesällä kävin jokusessa rallissa ja siitä se "repes" tosin talkoolaiseksi taisin lähtee vasta muutaman vuoden päästä, se sit johtikin tähän aluepäällikyyteen. Jotenkin kyl peputtaa, Vallua lainatakseni, että parutaan tehtyä tai tekemättömyyttä, mut mitään ehdotuksia ei tuu. Tässä ite "julkisena sylkykuppina" kyllä odottaisin että kerrottais mitä halutaan.
-Päkä-
Tsaarinajan Satraappi

Viesti Kirjoittaja Tsaarinajan Satraappi »

XLH 883 kirjoitti:...enää kun ei olla latotanssien ajassa millon sitä talkoo henkee riitti. monelle ei riitä että taputellaan olalle ja kiitellään. näin se vaan menee....
Perkele, onko ajat menneet niin huonoiksi että Pressa ja Rallikapu ovat alkaneet taputtelemaan ja kiittelemään...ennenkuulumatonta, ennen ei ehditty... tai sitten ne on vaan sivistyneempiä kuin entiset... :mrgreen:
Mäksä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mopopoika -65 kirjoitti:Ja mitä vapaaehtoisten palkkioihin tulee, niin jos sille linjalle mennään, niin sitten ne sivutuloverokortit ralleihin mukaan tai verottaja vie niistä 60% 8)
Lisäksi HDCF:n tulisi tässä tapauksessa kait hoitaa myös muut työnantajalle kuuluvat sivukulut, joten alkaisi rallien pääsymaksut nousta jo pelkästään näiden palkkojen hallinnointiin palkattavien henkilöiden palkoista. :wink: Ei taida olla hyvä ajatus.
XLH 883 kirjoitti:mutta saahan hallitus yleensä katon ralleissa päänsä päälle + muut hotelli tapaamiset ja senhän hallitus maksaa omista pusseistaan eikö vaan vai maksaako sen HDCF? eikö sitä lasketa palkaksi talkoo työstä?
Eikös muuten Superissa ole majoitusmahdollisuus talkoolaisillekin, ainakin näin olen ymmärtänyt? Noista hotellitapaamisista en tiedä, mutta jos kuuluvat tehtävän hoitoon niin mitä siitä sitten? Jos taas muuten vain joku omana aikanaan tapaa hotellissa jonkun, se ei varmaankaan kuulu ainakaan minulle. :wink: :wink:
Buluttaja

Viesti Kirjoittaja Buluttaja »

Välillä huvittaa lievästi kun asioista purnataan ja silti roikutaan kerhossa "väkisin" mukana. Onko harrikan omistajalla velvollisuus kuulua kerhoon? Onko velvollisuutena käydä HDCF:n ralleissa? Ei minun mielestäni. Valinnan varaa varmasti on ja niitä kavereita saa kyllä muissakin ralleissa,ei ole siitä kiinni. Itsellä ollut harrikka kymmenkunta vuotta enkä vieläkään näe syytä miksi makselisin jäsenmaksuja taikka kävisin HDCF:n ralleissa. Tämä nyt vain sivustaseuraajan näkemys,sorry jos meni ohi aiheen...
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Joo o, mut ihan kivat sivut ollaan saatu aikaseks että viihdyt täällä "virtuaalikerhossa" ja onhan teitä muitakin varmaan yli 5500. Mikäpä siinä.
-Päkä-

edittiä... oikestaan olis hyvä kuulla mitä "ulkopuolinen" vois tarjota kerhon kehittämiseksi?
Jyrkkä

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

Kannan myös korteni kekoon. Ekan hoodeeni koskaan ostin vasta tuossa muutamia viikkoja sitten. Ilmottauduin myös jv-tehtäviin superiin, ihan vaan haluna auttaa/olla mukana tekemässä hyvä ralli. Ammatiltani olen portsari. Ajattelin että jos asia tosiaan on näin että porukkaa ei tarpeeksi saada tunteja tekemään, niin teen sitten itse vielä lisää sen 16h päälle. Myös parempi puoliskoni on raliin tulossa, talkooväkeen hänkin.

Ihan varma ei vielä ole, kerkeääkö pyörä valmiiksi ralliin mennessä. Vannetilaus on jostain syystä vähän takunnut.. Jos ei kerkeä, niin tullaan sitten letukalla 8O :oops: :cry:
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Kuva
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

SR09 liittyen:
"Nyt on kaikki (tähän mennessä ilmoittautuneet) aluevalvontaan "kontaktoitu" - jos et ole saanut viestiä kuitenkaan minulta niin pistäppäs emailia... :wink: "
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

PÄKÄ kirjoitti:Joo o, mut ihan kivat sivut ollaan saatu aikaseks että viihdyt täällä "virtuaalikerhossa" ja onhan teitä muitakin varmaan yli 5500. Mikäpä siinä.
-Päkä-...
No johan oli kommentti 8O ...

Miksette sitten saman tien sulje koko taulua muilta kuin jäseniltä?
Ilkimys

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

hemuli kirjoitti:
PÄKÄ kirjoitti:Joo o, mut ihan kivat sivut ollaan saatu aikaseks että viihdyt täällä "virtuaalikerhossa" ja onhan teitä muitakin varmaan yli 5500. Mikäpä siinä.
-Päkä-...
No johan oli kommentti 8O ...

Miksette sitten saman tien sulje koko taulua muilta kuin jäseniltä?
Ei hullumpi idea! Hyvä Hemuli! Noh klubi haluaa tarjota melskauspaikan myös wannabe-jäsenille! Mehän ei nääs olla mitään nipoja, että silvuplee vaan.
:twisted:
Vastaa Viestiin