Power Commander asiaa taasen
Power Commander asiaa taasen
Kuka osaisi kertoa todellisen eron Advance mapin teolla niin sanottuun karvalakki malliin verrattuna jossa ajetaan/määritetään vain yksi kartta koko koneelle. Eli AM:ssä määritettän molemmille sylintereille omat kartat mutta mitä todellista hyötyä tästä on oikeasti vaan onko pelkkää hypetystä? Olen viemässä pyörää dynoon ja esim. eräs paja ei tee muuta kuin karvalakki mallin dynotuksen ja olen kallistumassa tämä AM:n tekoon kuitenkin. 
- Lippajärven kreivi
- Viesti:
Re: Power Commander asiaa taasen
Sen verran aikoinaan tutkin asiaa ennen kuin päädyin T-Maxiin että tiedän takapytyn käyvän erittäin paljon kuumempana kuin etupytyn, luonnollisesti.
Sytkä takapytylle eri tuon lämpötilan takia kuin etupytylle sekä bensa-ilmaseos myös rikkaampaa.
Oma mielipiteeni on että kannattaa säätää molemmille erikseen.
Juuri tuon penkityksen takia päädyin T-Maxiin, siinä kun se huoli pois vaikka tekee muutoksia koneeseen, PC:ssä penkitys aina edessä jos vaihtaa koneen komponentteja, ainakin radikaalisti.
Sytkä takapytylle eri tuon lämpötilan takia kuin etupytylle sekä bensa-ilmaseos myös rikkaampaa.
Oma mielipiteeni on että kannattaa säätää molemmille erikseen.
Juuri tuon penkityksen takia päädyin T-Maxiin, siinä kun se huoli pois vaikka tekee muutoksia koneeseen, PC:ssä penkitys aina edessä jos vaihtaa koneen komponentteja, ainakin radikaalisti.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Ei muuten käy, takapytty saa huomattavasti enemmän kampuran heittämää viilentävää roiskeöljyä kuin etummainen jonka takia se käy itse asiassa viileämpänä kuin etupytty.HarleyDad kirjoitti:...tiedän takapytyn käyvän erittäin paljon kuumempana kuin etupytyn, luonnollisesti...
Niin, taitaa se "tieto" takapytyn kuumempana käymisestä johtua siitä, että sen pakoputki hehkuttaa kuumaa siinä jalkojen välissä/lähellä. Tuntuu siis kuumalta.
Komppaan hemulia. Roiskeöljy tosiaan jäähdyttää takimmaista sylinteriä enemmän kuin etummaista.
Että fiksusti on H-D suunniteltu ja tehty; etupytyssä ilmajäähdytys ja takapytyssä sisäinen öljyjäähdytys.
Komppaan hemulia. Roiskeöljy tosiaan jäähdyttää takimmaista sylinteriä enemmän kuin etummaista.
Että fiksusti on H-D suunniteltu ja tehty; etupytyssä ilmajäähdytys ja takapytyssä sisäinen öljyjäähdytys.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Menee vähän kauas historiaan, mutta reippaaseen taistelukäyttöön suunnitelluissa WLA-moottoripyörissä takimmaisessa standardi-männässä on alunperin merkki X.
Tuo X tarkoittaa, että mäntä on muutaman satkun pienempi kuin etupytyn std. Syynä on kuumempana käyvän takasylinterin suurempi kiinnileikkautumisvaara. Olisiko silloin ollut tehtaalle helpompaa tehdä yksi porauskoko ja kaksi erikokoista mäntää.
Joku jäärä joskus sanoi, että Harrikan takapytty käy ajossa normaalilämpöisenä ja etupytty kylmänä johtuen erilaisesta ajoviimasta.
Power Commanderista olen Kummelin Jaakko Parantaisen kanssa samaa mieltä: "Itseasiassa, juuri tästä asiasta minulla ei juuri nyt ole oikein mitään käsitystä, mutta..."
Tuo X tarkoittaa, että mäntä on muutaman satkun pienempi kuin etupytyn std. Syynä on kuumempana käyvän takasylinterin suurempi kiinnileikkautumisvaara. Olisiko silloin ollut tehtaalle helpompaa tehdä yksi porauskoko ja kaksi erikokoista mäntää.
Joku jäärä joskus sanoi, että Harrikan takapytty käy ajossa normaalilämpöisenä ja etupytty kylmänä johtuen erilaisesta ajoviimasta.
Power Commanderista olen Kummelin Jaakko Parantaisen kanssa samaa mieltä: "Itseasiassa, juuri tästä asiasta minulla ei juuri nyt ole oikein mitään käsitystä, mutta..."
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!