Teiden kunnosta.....

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jarkke
Viesti:

Teiden kunnosta.....

Viesti Kirjoittaja jarkke »

Nyt kun viikonloppuna vihdoin koittaa kesäaika ja kausi pian pääsee alkamaan, olen huolestuneena katsellut teiden huonoa kuntoa näin talven jäljiltä. Ainakin täällä Itä-Uudellamaalla asvaltit ammoittavat jos jonkin näköistä reikää, uraa ja kraateria. Etenkin pelkoa herättävät nuo pitkittäiset usein asvalttisaumoihin syntyvät urat ja halkeamat. Autot niistä vielä selviävät, mutta auta armias, jos moottoripyöränsä eturenkaan sinne upottaa........
Herääkin kysymys, mikä onkaan tienpitäjän vastuu, jos pyöränsä tai itsensä moisen kraaterin takia rikkoo?
....ja millaisilta muualla päin Suomea tiet näyttävät näin pyöräilykauden alkaessa?
pete1268
Viesti:

Re: Teiden kunnosta.....

Viesti Kirjoittaja pete1268 »

Morjens Savosta. Samat ongelmat täälläkin on uria, reikiä ja nastarenkaiden jäljiltä karkeat ettei edes haittaa parin sentin kerros lunta tien päällä PITOA löytyy.
Miksi keinua jousilla, kun voi ajaa jäykällä!
Kaasi

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

Kyllä tienpitäjä vastaa tien kunnosta. Eli jos ajelet merkitsemättömään ja odottamattomaan kuoppaan tai muuhun esteeseen, on tienpitäjä korvausvelvollinen. Mikäli tienpitäjä pystyy osoittamaan että on kysymys ilkivallasta tai jonkun muun aiheuttamasta esteestä, silloin hän ei ole vastuussa. Ikävä kyllä moottoripyöräilijä ei usein ole pyytämässä korvauksia mikäli jotain sattuu, eli ajelkaa varovasti.
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Kati
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Tee ilmoitus huonokuntoisista teistä Tiehallintoon http://www.tiehallinto.fi" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy tietoa ja yhteystiedot miten toimia. Samaan osoitteeseen voi ilmoittaa myös erittäin hiekkaiset risteysalueet yms. Tiehallinto ohjaa ja neuvoo tarvittaessa oikeisiin tiepiireihin.
Itse olen ollut sinne yhteydessä muutamia kertoja ja kohtalaisen nopeesti on teiden pinnat
korjattu ainakin Itä-Uudellamaalla ja Pirkanmaalla. Turvallisa kilometrejä!

Linkki alla
http://www.tiehallinto.fi/servlet/page? ... &julkaisu=" onclick="window.open(this.href);return false;
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kati kirjoitti:...Samaan osoitteeseen voi ilmoittaa myös erittäin hiekkaiset risteysalueet yms....
Ja jos sattuu eteen tien kuntoon liittyvä tilanne joka selkeästi vaarantaa liikennettä - esim. öljyä tiellä - niin rohkeasti soitto hälytyskeskukseen 112 niin brankkarit tulee imeyttämään sotkut pois.
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Ja vaekka on mitenkä kunnon paekkeri, pistäkkee nyt vielä umpikypärä piähän ja visiri+lasit. Lähtöö aaton renkaesta nastoja. Männöö visiristäe melekeen läp tuo pikkuaatonnii nasta. Hiekotus sepel on kansa silimille hupa.
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Kati kirjoitti:Tee ilmoitus huonokuntoisista teistä Tiehallintoon http://www.tiehallinto.fi" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy tietoa ja yhteystiedot miten toimia. Samaan osoitteeseen voi ilmoittaa myös erittäin hiekkaiset risteysalueet yms. Tiehallinto ohjaa ja neuvoo tarvittaessa oikeisiin tiepiireihin.
Itse olen ollut sinne yhteydessä muutamia kertoja ja kohtalaisen nopeesti on teiden pinnat
korjattu ainakin Itä-Uudellamaalla ja Pirkanmaalla. Turvallisa kilometrejä!

Linkki alla
http://www.tiehallinto.fi/servlet/page? ... &julkaisu=" onclick="window.open(this.href);return false;
Justiinsa näin! Itse aina ilmoittelen meidän tiemestarille (Länsi-Uusimaa) vaaraa aiheuttavista vauriosta ja aina on päivän kahden sisään korjauspartio liikenteessä. Paikan ilmoittaminenkin on nykyisin niin helppoa kun kaikilla teillä on nimi: "xxxtie 457 kohdalla iso reikä päällysteessä, vaarallinen erityisesti motskareille"
Kuva LIFEMEMBER
joekopo

Viesti Kirjoittaja joekopo »

viime kesänä laittovat meiän kylätielle uudet asfaltit ja nyt talven jäliltä ilmesty liikenne merkki tonne alkupäähän, että varo routavaurioita.
tossa meidänkin kohdallakin on 50-100 metrin matkalla koko asfaltti auki tien keskikohdasta parhaimmillaan 5 cm :cry:
hienoa jälkeä!
jeikei

Viesti Kirjoittaja jeikei »

....ja millaisilta muualla päin Suomea tiet näyttävät näin pyöräilykauden alkaessa?[/quote]

Joo,Tosi hyvältä näyttää tiet!
ei ole enää kuin 10 senttiä polannetta tienpäällä :evil: ,melko varmasti pääsee jo toukokuussa ajeleen :lol:
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

EU, halvin tarjous voittaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
aaykkönen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaykkönen »

Keskipohojanmaalla ajelin autolla keväällä selevään sontaan tiellä, niin otti rouva repsikan penkiltä ja soitti 112:een. Tuli tulipalokunta ja letkutti tien puhtaaksi. Vaan mulla haisi auto paskalle puoli kesää. Yks puolituttu motoristi oli kerinny vetää lipat sontaläjään ennen ku tulipalokunta ehti paikalle. Eli maajusseilta vaaditaan vastuullisuutta sonnan ajoon. Itekki oon luistellu paskassa prätkällä, onneksi selvisin pystyssä tuurilla ja taidolla.
Vastaa Viestiin