kymysys!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Tosiaan, matkasohvana sportista tulee jotakin, jota ei pitäisi olla olemassa...

Mutta en mä näkisi, että cafe-suuntaus on ainoa mihin sportista on, esim. leveä ja vähän kallistettu keula, 8 litran peanut tankki, minimaalinen satula ja laskettu perä sportissa ovat aina jotenkin vedonneet muhun. Hei, taisin juuri kuvailla ex-sportini :twisted:
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

hemuli kirjoitti:Vaarallista ja vaarallista...

Nyt täytyy muistaa minkä takia Sportsteri aikoinaan suunniteltiin ja laskettiin markkinoille armon vuonna -57. Kysehän oli nimenomaan kapulan lyömisestä kevyiden ja tehokkaiden brittipyörien rattaisiin, siinä myöskin erinomaisesti onnistuen.

Eli vanhat rautapääthän ne vasta sportteja ovatkin! Herääkin kysymys, ovatko nykypäivän siirtosarjoilla ja isoilla tankeilla - puhumattakaan kumiripustuksista - varustetut bigtwinin pienoismallit sporttia nähneetkään???

Sepi - tämä on sitä vaarallista tekstiä... :twisted: :twisted: :twisted:
Just näin, mitä Hemuli sanoi, eli sporty tehtiin nimenomaan kaatamaan nopeiden brittipyörien ylivoima. Brittien vertikaalitwinit ja Manx-Nortonit dominoivat kilparatoja uudella mantereella mielin määrin, eikä lättäpää K-mallista ollut enää niille vastukseksi. Itseasiassa nykysportit ovat tehtaalta tullessaan tarunhohtoisen rautapään retroja :roll:
Hemuli kamoon, kyllähän siirtosarjat sopii sportyyn - nimittäin jos ne ovat rear-setit :wink:
wellu

Viesti Kirjoittaja wellu »

No elähän sie rieska oo moksiskaan 8) kun ny täällä on ianaskin pari tahi usseeempi sporttipyörä,tai toi munhan on kyllä rautapiä vm.74 :lol: Olen iloinen kun ostin ekaksi Pyöräksi rautapään jota jotkut haukku kyllä akkojen pyöräksi ja käski ostaa samalla hamekankaan itelle.Pkele kun mä en käytä tota hametta ees unissanikaan ja innolla ootan ajokautta ja rautapään kanssa koettuja hetkijä hyviä kuin paskojakin :lol: :lol: .Eiks se niin ole ettäharrastaminen on kivaa vaikkakin se syö rahaa :P
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Masa kirjoitti:Hemuli kamoon, kyllähän siirtosarjat sopii sportyyn - nimittäin jos ne ovat rear-setit :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Ajelikos Elvari Rautapiälläkin... :?: :?: :?:
wellu

mcmies kirjoitti:Ajelikos Elvari Rautapiälläkin... :?: :?: :?:
Se on mukava kuulla että itse KING of Rock'n'Roll on ajanut Rautapäällä kun se nostaa mun pyörän arvoa itselleni kun mä olen sentään henkeen ja verreen Rockari 8)
Masa

mcmies kirjoitti:Ajelikos Elvari Rautapiälläkin... :?: :?: :?:
Ainakin Elvari ajoi rautapään edeltäjällä, vuoden -56 K-mallilla - sellainen punavalkoinen.
Mulla on kopio rekkariotteesta, joka on kirjoitettu Memphis Tenneseessä 14.1.56. Pyörän valmistenumero on sotkuinen, mutta olisko 56KHL459?
:twisted:
wellu

[

Ainakin Elvari ajoi rautapään edeltäjällä, vuoden -56 K-mallilla - sellainen punavalkoinen.
Mulla on kopio rekkariotteesta, joka on kirjoitettu Memphis Tenneseessä 14.1.56. Pyörän valmistenumero on sotkuinen, mutta olisko 56KHL459?
:twisted:[/quote]
Olisiko siitä mahdollista saada vaikka kopio kun mä tahtoisin sellaisen seinälle :D
akrapu

Huijattiinko kaljua ?

Viesti Kirjoittaja akrapu »

No perskeles. Kävin 90-luvun puolessa välissä Kemissä näyttelyssä, jossa oli vaikka mitä Elvikselle kuulunutta tavaraa alkaen Cadillaceista päätyen puuterirasiaan...
Näytillä oli myös musta rautapää, ei mikään K-malli. Olisiko vuosimalli ollut jotain 70-luvun alkua.
Onkohan Elvis oikeasti ajellut tällaisellakin vai jymäytettinkö kaljua taas ?
Muistaako muut kuulleensa/nähneensä ko. asiaa ?
Pera
Viesti:

Re: Huijattiinko kaljua ?

Viesti Kirjoittaja Pera »

akrapu kirjoitti:No perskeles. Kävin 90-luvun puolessa välissä Kemissä näyttelyssä, jossa oli vaikka mitä Elvikselle kuulunutta tavaraa alkaen Cadillaceista päätyen puuterirasiaan...
Näytillä oli myös musta rautapää, ei mikään K-malli. Olisiko vuosimalli ollut jotain 70-luvun alkua.
Onkohan Elvis oikeasti ajellut tällaisellakin vai jymäytettinkö kaljua taas ?
Muistaako muut kuulleensa/nähneensä ko. asiaa ?
Tuntuu kyllä hiukan uskomattomalta, että Elviksen Cadillaceja löytyisi Kemistä. :D
Mutta Harrikkamiehiä Elvishän toki oli.
Joku urbaanilegenda kertoo myös hepusta, joka osti jostain huutokaupasta puoli-ilmaiseksi HD-raadon ja satulan pohjasta löytyi kaiverrus: 'To Elvis with love, Priscilla'.
Palatable
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palatable »

Meikäläinen hankki Sportin loppukesästä, No jotku kyselemään eikös se tärise aikalailla? 8O 8O Höh se piti ihan tarkistaa enpä ollut huomannut mitään ihmeempää. Noo täriseehän se totesin mut ei kauheemmin, heh taisin itte täristä onnestä senverran ettei mokomaa tullu huomattuu. :lol:
On se sit nii inanaa!
Harley Potter

Viesti Kirjoittaja Harley Potter »

Djaa mä en oo vielä oikeestaan ajanu semmosta harrikkaa joka ajossa täristäis lähdeskään niinkun tuo mun 750 norton kopteri sopivilla kierroksilla...testattu on evo,shoveli ja wla,täytyy olla meleko silikki*erse jos harrikan pienimuotoinen tutina vaivaa :D
Palatable
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palatable »

:wink: He hee, Yks kyseli mikäs siinä harrikassa on niin hyvää ku naisia on alkanu ajelee sellasilla enemmänkin?
:lol: Noo mä siihe: Nooo katos ko tärisevät niin "Inanasti"
Jotha pithää välil tienvartee pysähtyy hampaitte välei putsaa 8) 8)
On se sit nii inanaa!
Masa

s&s kirjoitti:Tosiaan, matkasohvana sportista tulee jotakin, jota ei pitäisi olla olemassa...

Mutta en mä näkisi, että cafe-suuntaus on ainoa mihin sportista on, esim. leveä ja vähän kallistettu keula, 8 litran peanut tankki, minimaalinen satula ja laskettu perä sportissa ovat aina jotenkin vedonneet muhun. Hei, taisin juuri kuvailla ex-sportini :twisted:
Loppujen lopuksi cafe-suuntaus on erittäin harvinainen; en tiedä omani lisäksi Suomessa kuin kaksi muuta, joista toinen on tehtaan XLCR. Kyllä pitkäkeulaiset sportyt ovat huomattavasti yleisempiä - parhaat ovatkin tosi kliinejä ja hiton hienoja :wink:
Masa

s&s kirjoitti:Tosiaan, matkasohvana sportista tulee jotakin, jota ei pitäisi olla olemassa...

Loppujen lopuksi cafe-suuntaus on erittäin harvinainen; en tiedä omani lisäksi Suomessa kuin kaksi muuta, joista toinen on tehtaan XLCR. Kyllä pitkäkeulaiset sportyt ovat huomattavasti yleisempiä - parhaat ovatkin tosi kliinejä ja hiton hienoja :wink:
Vastaa Viestiin