Thunderjet
Thunderjet
Olisikosta otsikon mukaisen bensapiirin käyttäjiä, nyt tarvitsisi jonkinlaista neuvos/kokemusta/tietoa?
Jonkin verran oman vekottimen viritystä miettineenä käväisi mielessä josko tuollaisesta olisi hyötyä. Hieman mietityttää kuinka tuo toimisi normaalissa käytössä vai onko tarkoitettu lähinnä racing pyöriin?
Jonkin verran oman vekottimen viritystä miettineenä käväisi mielessä josko tuollaisesta olisi hyötyä. Hieman mietityttää kuinka tuo toimisi normaalissa käytössä vai onko tarkoitettu lähinnä racing pyöriin?
Mitäs tuollainen thunderjet maksaa? Katselin, että jenkeistä tuo irtoaisi alle 50 taalan, mutta tuleehan siihen vielä jokunen rollari päälle ennenkuin sen on kaasarissa kiinni.
(Mulla on s&s:n kaasari ja en perkele sitä miukuniin vaihda... Vaikka miukuni oliskin parempi suoraan paketista. Tähän mennessä s&s:ää on paranneltu k&n:n filsulla ja yostin power tuubilla, joista jälkimmäinen auttoikin ihan kivasti nykimiseen, mutta tuo thunderjet voisi olla toimivampi ratkaisu.)
(Mulla on s&s:n kaasari ja en perkele sitä miukuniin vaihda... Vaikka miukuni oliskin parempi suoraan paketista. Tähän mennessä s&s:ää on paranneltu k&n:n filsulla ja yostin power tuubilla, joista jälkimmäinen auttoikin ihan kivasti nykimiseen, mutta tuo thunderjet voisi olla toimivampi ratkaisu.)
-
Keinnen
Muistelisin että ( mutu) joku on kaupannut tunderjetiä 180 egen vaatimattomaan hintaan
On ihan katupyörään tarkoitettu kampe, kuten
Keinäsen kertomukseen kommentoiden suuttimien vaihdolla homma paranee.
Tehoa tällä ei varsinaisesti saa lisää mutta ajettavuus paranee.
Keinäsen kertomukseen kommentoiden suuttimien vaihdolla homma paranee.
Tehoa tällä ei varsinaisesti saa lisää mutta ajettavuus paranee.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Kai asennus kotityökaluilla onnistuu, riippuu ihan millaisia työkaluja kotoa löytyy
Luulisin, että pylväsporakoneen omistaja saa thunderjetin paikoilleen itsekin.
Tässäpä juttua asennuksesta:
http://www.zippersperformance.com/techt ... etting.pdf
Tässäpä juttua asennuksesta:
http://www.zippersperformance.com/techt ... etting.pdf
thunder!
Satuin saamaan kaverilta halvalla moisen viritelmän, niin pitihän se pannuun asentaa
. Kyseessä oli ilmeisesti Keihin mallia -85, siihen meni ainakin hetkessä kotikonstein. Nappasin pari kuvaakin, löytyvät osoitteesta http://www.norsunkorva.com/thunderjet jos jotain kiinnostaa asentaminen..
Katoin läpi noi kuvat ja jos olit esittänyt tossa kaikki työvaiheet, niin sulta on unohtunut yksi tärkeä homma.
Eli suutinputken juureen tulevaan kanavaan yläpäähän pitää tehdä kierre, mihin sopii S&S pääsuutin.
Sillä on tarkoitus säätää että millä kierrosluku alueella (eli pienemmällä kuin alunperin)pääsuutin tulee peliin mukaan.
Ton lisäsuuttimen tarkoitushan on tehdä pääsuuttimesta eräänlainen ylimääräinen välialuesuutin ja toimia itse pääsuuttimen kanssa yhdessä varsinaisena pääsuuttimena.
Thunderjetin mukaan tulo kierroslukua voi vielä hienosäätää sen juuressa olevassa alsaholkin kyljessä olevaa reikää suurentamalla. Mitä isompi reikä, sitä isommalla kierrosluvulla se tulee mukaan.
Sama sääntö pätee tohon kanavan päähän asennettavaan ilmasuuttimeen.
Eli suutinputken juureen tulevaan kanavaan yläpäähän pitää tehdä kierre, mihin sopii S&S pääsuutin.
Sillä on tarkoitus säätää että millä kierrosluku alueella (eli pienemmällä kuin alunperin)pääsuutin tulee peliin mukaan.
Ton lisäsuuttimen tarkoitushan on tehdä pääsuuttimesta eräänlainen ylimääräinen välialuesuutin ja toimia itse pääsuuttimen kanssa yhdessä varsinaisena pääsuuttimena.
Thunderjetin mukaan tulo kierroslukua voi vielä hienosäätää sen juuressa olevassa alsaholkin kyljessä olevaa reikää suurentamalla. Mitä isompi reikä, sitä isommalla kierrosluvulla se tulee mukaan.
Sama sääntö pätee tohon kanavan päähän asennettavaan ilmasuuttimeen.
suutin
hmm.. en kyllä moista ainakaan mukana tuleesta lapusta tai tuosta http://www.zippersperformance.com/techt ... etting.pdf ohjeesta löytänyt (paitsi S&S:n kaasuttimien puolelta)? Tarkotatko suutinputken juureen tulevalla kanavalla tuota kohokammiossa olevan "putken" jossa kaasuttimen pääsuutin on kiinni, yläpään seutua? Ajattelinkin että kun pistän kuvat niin ainakin joku kertoo jos oon töpeksinyt 
ja reikä
Vieläpä tuntuis että eikö tuon thunderjetin mukaantuloon sitten lähinnä vaikuta se kaasaariin ruuvatun thunderjetin suuttimen ilmareiän koko, joka on paljon pienempi kuin tuo kaasarin runkoon porattu reikä, ja tätä suuttimessa olevaa reikää pitäis paremminkin hienosäätää? S&S:ssissähän ilmeisesti tuohon kaasarin ja thunderjetin väliin tulee jokin erillinen holkki jossa voi toki olla paremmin säädettävissä tuo ilman määrä, ja oliko nykyään saatavilla oikein säätöruuvillisiakin malleja?
Joo, mä tiedän vaan tosta S&S:ään asentamisesta ja säätämisestä. Pari olen asentanut ja säätänyt. Luulis vaan että sama juttu olis muissakin kaasareissa. Tietysti jos tossa Keihinissä (eiks toi se ole) on jo valmiina vaihdettava ilmasuutin, millä voidaan säätää pääsuuttimen toiminta-aluetta. Se kanava tulee suutinputken alapäähän. Eli samaan kohtaan mihin pääsuuttimen läpi tuleva bensa. Sorry, voin olla väärässä. Olen tosiaan touhunnu vaan S&S:n kanssa.
Korostan vaan sitä että, ei toi lisäsuutin semmoisenaan ole autuaaksi tekevä. Sitä pitää säätää aika paljon. Liika bensa ei kuljeta vehjettä yhtään sen lujempaa jos suhde ei ole oikea. Varsinkin vanhemman puoleisissa big twineissä normaalissa käytössä hyöty on aika minimaallinen, kun vaikutus alkaa vastaa sellaisilla kierroslukualueilla missä harva kuski käyttää vehjettään ikinä.
Mä sain omaan vehkeeseeni tuntuvaa hyötyä Thuderjetillä aikaiseksi vasta yli 4000 rpm:llä.
Korostan vaan sitä että, ei toi lisäsuutin semmoisenaan ole autuaaksi tekevä. Sitä pitää säätää aika paljon. Liika bensa ei kuljeta vehjettä yhtään sen lujempaa jos suhde ei ole oikea. Varsinkin vanhemman puoleisissa big twineissä normaalissa käytössä hyöty on aika minimaallinen, kun vaikutus alkaa vastaa sellaisilla kierroslukualueilla missä harva kuski käyttää vehjettään ikinä.
Mä sain omaan vehkeeseeni tuntuvaa hyötyä Thuderjetillä aikaiseksi vasta yli 4000 rpm:llä.