Nosturi - adapteri

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

T-mies

Nosturi - adapteri

Viesti Kirjoittaja T-mies »

Vähän vihreä näissä hydraulisten nostureiden käytöissä. Onko olemassa jotain adaptereita nosturin ja rungon välille? Vai mitä kannattaisi käyttää esim. tuollaisen 400kg FLHTCUIn pitämiseksi varmasti nosturin päällä? TIA
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Bigtwinin runko on pohjastaan niin tasainen että painava pyörä pysyy ilman ihmeempiä adaptereita nosturin päällä.

Itsekin käytin aluksi remmivirityksiä rungon ja nosturin ympäri mutta totesin ne turhiksi. Jos nosturi on asetettu keskelle pyörää ei sitä saa kaatumaan edes kunnolla heiluttamalla.

Tosin jos irrotat esim. keulan kannattaa varmistaa ettei paino pääse siirtymään liiaksi taakse.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Totta, kaverin softtail on nyt ollu 2 kk nosturin päällä öljynvaihdossa ja mä oon sitä töniny aina välillä kun oon omaa mopoa purkanut ja rakentanut ja siellä se näyttää pysyvän.

Mun sportissa on taas niin kapee runko, että siinä mä kyllä käytän mielelläni niitä hihnoja varmistuksena.

Siis jos sitä nosturia käytän.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Adapteria ei tarvinne, jos runkoputki on mopon alin osa pyörien jälkeen.

H-D:llä on olemassa pehmomuovista tehdyt adapterit, jotka ovat vielä "tyylikkään" oranssin väriset. Näistä tosin joutuu maksamaan brändi- ja designlisää melkoisesti. Softailiin ne joutuu sahaamaan kahteen osaan, mutta toimivat. Niiden haittana on, että ovat aika korkeat, joten ainakin omaa hissiä tullee olemaan vaikeampi saada alle, kun madallussarja on laitettu. Tosin pyöränhän voi aina ajaa kahdelle lankunpätkälle, jotta saa nosturin alle.

http://www.harley-davidson.com/gma/gma_ ... cale=en_US

Puutarhaletku halkaistuna ajanee tosin saman asian.

Yksi konsti on mennä Etolan tapaiseen kumi- ja muovikauppaan ja ostaa kumia ja liimata se nosturiin rungon naarmuuntumisen estämiseksi, ellei siinä ole jo vakiona.

Joo, en ole minäkään pyörääni kiinnittänyt millään sidontalenkeillä, koska oma hissini on aika vakaa. Tosin pyöra heiluu jonkinverran, kun vääntää pultteja auki ja kiinni. Takaiskareita avattaessa itsesuojeluvaisto kehotti avaamaan vasemman pultin muualta kuin suoraan mopon vasemmalta puolelta.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Jokke tässä olis yks hyvä juttu http://tinyurl.com/
:wink: tietenkin muillekin :?
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
fxr-ss

tinyurl

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

Tinyurlissa lie se vika, että se muistaakseni vanhenee joskus joten sitten arkistoja selaillessa ei löydykään enää mitä sivua yritettiin linkittää.. Tosin eipä tietty täältä intternetistä muutenkaan välttämättä enää samaa sivua löydy kuin vähän aikaa sitten..

.. EDIT: komento takas, tuollahan sanottiinkin että se "never expires". Eli toimii ainakin niin kauan että tinyurl menee nurin :twisted:
hdjokke
Viesti:

Tinyurl

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Kiitos vinkistä. Täytyy laittaa osoite muistiin. Tosin pitkä linkki antaa luojastaan vakavasti otettavan vaikutelman, eikös vain.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vallu
Viesti:

Tarkkana sitten

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Aikanaan pari Ultraa omistaneena muistan, että se on huomattavan paljon huterampi nosturin päällä kuin pienemmät mopot. Ongelma aiheutuu korkeasta painopisteestä (perälaukku + etukate yms.).
Erityisesti kun lähtee irrottelemaan vaikkapa renkaita kannattaa olla tarkkana. Suosittelen tukiremmejä. Itse käytin kettinkitaljaa katossa, kun tallissa piisaa korkeutta.
Vastaa Viestiin