Itse olen tilannut lukuisia kertoja käytettyä osaa.
Maksut ja verot ihan samat kuin uusissa. Menevät tavaran hinnan mukaan. Itse tulli ei paljonkaan vaikuta loppusummaan mutta härski 22% alv sitten jo vaikuttaa.
Onhan niitä huomattavasti halvempiakin shoppeja kuin joku JP-Cycles ja USPS tuo tavarat perille
Anonymous kirjoitti:Jep, näytti olevan, että eu penää rangaistustulleja "monista" yhdysvaltalaisista tuotteista... Toivottavasti tuo lista tuotteistakin löytyy jostain.
Koskee todennäköisesti myös mp-osia, ainakin ameriikan autojen osiin tulee tuo rangaistusmaksu. Puhelu viriosakauppiaalle kertoi hintavaikutuksen olevan noin +5%.
Koskee todennäköisesti myös mp-osia, ainakin ameriikan autojen osiin tulee tuo rangaistusmaksu. Puhelu viriosakauppiaalle kertoi hintavaikutuksen olevan noin +5%.
Tämä on tietojen mukaan voimassa kunnes USA poistaa omat suojatullinsa.
Samoin tässä on "pykälä" jonka mukaan rangaistusmaksu nousee 1% kuukaudessa tuonne 17% asti... alkoi 1.3 jonka jälkeen neuvotellaan lisää [/quote]
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Koskee todennäköisesti myös mp-osia, ainakin ameriikan autojen osiin tulee tuo rangaistusmaksu. Puhelu viriosakauppiaalle kertoi hintavaikutuksen olevan noin +5%. [/quote]
Nää viriosamyyjät on hauskoja veikkoja, heti nostetaan hintoja jos tullimaksu nousee kuitenkin dollari on halventunut noin 30% eikä hinnat ole yhtään laskenut on muuten aika juutalaista matematiikkaa
Tuossa juttelin juuri kaverini kanssa joka harrastaa Jenkkiautoja, niin hän meinasi että http://www.racersplace.fi firmalla hinnat elää taalan kurssin mukaan.......... välillä on tullut mieluisia hinnanalennuksia. Toimineeko pyöräpuolella mikään firma samalla periaatteella ? Tietenkin jos Suomalainen pyöräfirma ottaa tavaran Euroopasta Jenkkilän sijaan - niin silloin taalan alenemisesta tulevan hyödyn nappaa Eurooppaan tavaran uittava firma. Jos taas firma tuo suoraan, niin.......
Anonymous kirjoitti:Nää viriosamyyjät on hauskoja veikkoja, heti nostetaan hintoja jos tullimaksu nousee kuitenkin dollari on halventunut noin 30% eikä hinnat ole yhtään laskenut on muuten aika juutalaista matematiikkaa
Nyt täytyy heti sen verran puolustaa, että kyseessä on juurikin JiiVeen mainitsema http://www.racersplace.fi jonka vetäjä Laakkosen Make todellakin elää taalan kurssin ja muiden vaikuttavien tekijöiden kannalta ajan hermolla. Jokainen joka epäilee, voi käydä lukemassa seuraavan ko. puljun hinta- ja muuta politiikkaa koskevan threadin autoharrastepiirin forumilta... Itse ainakin ostan tarvitsemani palikat Makelta.
Vai että rangaistustulleja? Ja alkoi 1.3. Mulle tuli eilen tilaus kotiin eli tais keretä ennen sitä, riippuu kai tullaushetkestä käsittääkseni.
Tuli muuten nopeasti, tasan viikko tilauksesta niin paketti oli mulla. Saas nähdä tuleeko tällä kertaa rahtia tilaukseen, viimeksi ei tullut. Toimitaja oli UPS.
Ei sellasta kauppaa oo olemassakaan joka ei veloita rahdista!
Se on siinä tapauksessa sisällytetty sun osien hintaan.
Ainakin jos kyseessä on UPS niin rahdit on järkyttävän hintaset...
>Vai että rangaistustulleja? Ja alkoi 1.3. Mulle tuli eilen tilaus kotiin eli tais keretä ennen sitä, riippuu kai tullaushetkestä käsittääkseni.
Joo, tullikaan ei sentään voi takautuvasti periä rangaistustulleja. Ei ainakaan tällä kertaa kun kyseessä on eu-tasolla päätetty asia, jos päätös olisi Suomen oma, niin silloinhan kaikki olisi mahdollista...
>Tuli muuten nopeasti, tasan viikko tilauksesta niin paketti oli mulla. Saas nähdä tuleeko tällä kertaa rahtia tilaukseen, viimeksi ei tullut. Toimitaja oli UPS.
Onko sulla joku diili liikkeen kanssa vai ihanko nuo lupaavat toimittaa ilman rahtia? Jos tosiaan kama liikkuu rahditta, mäkin tilaan seuraavan kerran tuosta putkasta.