Leveämpää kumia vm-00 Dynaan.....
Leveämpää kumia vm-00 Dynaan.....
Olis tarkotus laittaa leveämpää kumia perään vm-00 Dynaan..... 200 leveä 18" vanteella ja ketjuvedolla..... Pitäis kuulemma mennä, ammattilainen on sitä mun puolesta pohtinut ja saa sen myös toteuttaa....
Nyt kysyisinkin että mitenkä strutsit?(onko termi nyt oikea??) järkevin levittää (ei niin taitavan metallimiehen toimesta) ja onko jollakin vinkkejä kuitulokarin tekoon, vai hankinko jonkun valmislokarin mistä muokkaan mieleisen....ja mitä sanoo katsastusmies ja poliisi, nuo lain tinkimättömät vartijat?
Nyt kysyisinkin että mitenkä strutsit?(onko termi nyt oikea??) järkevin levittää (ei niin taitavan metallimiehen toimesta) ja onko jollakin vinkkejä kuitulokarin tekoon, vai hankinko jonkun valmislokarin mistä muokkaan mieleisen....ja mitä sanoo katsastusmies ja poliisi, nuo lain tinkimättömät vartijat?
Samasta aiheesta puhuttu paljon, hakutoiminnolla löytyy mm. tämä: www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=21415
Ketjulla 200 voi mennäkin, hihnan kanssa 180 oikeanlevyisellä vanteella oli jo siinä ja siinä - vannetta rihdattiin milli kerrallaan sivuun että saatiin remmi kulkemaan sen ohi.
Ketjulla 200 voi mennäkin, hihnan kanssa 180 oikeanlevyisellä vanteella oli jo siinä ja siinä - vannetta rihdattiin milli kerrallaan sivuun että saatiin remmi kulkemaan sen ohi.
- Blues Guitar
Mulla o työn alla ja 180mm kumin asennus twin cam dynaan.
Nuo strutsit joutuu levittään.
Strutsit saa minusta järkevimmin levitetty kun... Lokari ja kromit irti. Laittaa M10 kierre tangot strutseissa olevien lokarin kiinnike reikien läpi ja kiristää pultein (4kpl) ja sitten rällä sauhuun. Ensin irti toiselta puolelta. Sitten siirto ja hitsaus. Sen jälkeen vasta toinenpuoli irti ja hitsaus. Pysyy strutsien linja kokoajan ryhdissään kun ei vaan irrota molempia saman aikaisesti.
Tapoja varmaan on yhtämonta kuin on tekijääkin.
Nuo strutsit joutuu levittään.
Strutsit saa minusta järkevimmin levitetty kun... Lokari ja kromit irti. Laittaa M10 kierre tangot strutseissa olevien lokarin kiinnike reikien läpi ja kiristää pultein (4kpl) ja sitten rällä sauhuun. Ensin irti toiselta puolelta. Sitten siirto ja hitsaus. Sen jälkeen vasta toinenpuoli irti ja hitsaus. Pysyy strutsien linja kokoajan ryhdissään kun ei vaan irrota molempia saman aikaisesti.
Tapoja varmaan on yhtämonta kuin on tekijääkin.
-Know your enemy-
- Blues Guitar
Kiitosjamba kirjoitti:Jos saan kehua, ni hyvältä näyttää! Tossa on kait svingiäkin levitetty?Blues Guitar kirjoitti:....niin...tai sitten 240![]()
![]()
![]()
No joo.... joutuuhan tossa jo vähän muutoksia tekemään.
Svingiä levitetty toispuoleisesti, vetopuolta enempi ja jarrupuolta vähempi.

Lisäksi strutseja levitetty sekä enskaan asennettu 45mm offsetkitti.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
- Blues Guitar
Kyllä me ne kuvat nettiin saadaanVoima kirjoitti:Joo se on minun entinen pyörä,viime talven tein sen peränlevitysen,koneella olis projekti kuvia enemmänkin kun osais laitaa niitä tänne,svingin hitsaus jikikin on vielä tallissa.
Ajattelinkin laittaa tohon edelliseen viestiin että "Voima" voi muutoksen tehneenä kertoa tarkemmin mitä kaikkea tossa joutuu tekemään.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
http://www.aijaa.com/
tonne ainakin helppo laittaa kuvia, liität sen linkin (vaikka tuo bbcode 1)
sitten viestiisi. Tosin ne kuvat ei pysy tuolla kauaa nähtävillä, jollet rekisteröidy sinne ensin.
Voiko/kannattaako laittaa 170 tai 180 levee kummi (vakiovanteelle) 160/70/17 tilalle 08- Street Bobiin ilman muutoksia? Ne myy jotain widetire kittejä, jossa on vaan jotain matalampia pultteja ?? Tosin joskus mittailin että 170 leveä Avon oli mittaamalla leveempi kuin 180 Metzeler
Eli merkeissäkin on eroja.
Aika nopeesti nää uudemmat taka Dunlopit kuluu, 10 t. ajettu ja kumissa 2 mm pintaa jäljellä
tonne ainakin helppo laittaa kuvia, liität sen linkin (vaikka tuo bbcode 1)
sitten viestiisi. Tosin ne kuvat ei pysy tuolla kauaa nähtävillä, jollet rekisteröidy sinne ensin.
Voiko/kannattaako laittaa 170 tai 180 levee kummi (vakiovanteelle) 160/70/17 tilalle 08- Street Bobiin ilman muutoksia? Ne myy jotain widetire kittejä, jossa on vaan jotain matalampia pultteja ?? Tosin joskus mittailin että 170 leveä Avon oli mittaamalla leveempi kuin 180 Metzeler
Aika nopeesti nää uudemmat taka Dunlopit kuluu, 10 t. ajettu ja kumissa 2 mm pintaa jäljellä
- Lippajärven kreivi
- Viesti:
Rengas...
Mulla itselläni 180/60/17 takarengas Dynan Low Riderissa -08, menee ilman mitään muutoksia paikalleen, orkkis on 160/70/17 ton vuoden mallissa.
10th on ihan hyvä kilsamäärä mun mielestä, jos pääsee pitempään niin kumi alkaa olla niin kovaa seosta että itse en haluaisi sillä ajaa.
Riippuuhan se kuluminen tietysti monesta asiasta...ajaako 2 päällä, miten ajaa normaalisti eli onko raskas kaasukäsi ym.
Meinaan vaihtaa seuraavaksi 180/55/17 Metzelerin myös eteen Metzeler, tota edellä mainittua kokoa taakse joka "oikea" ei tee kuin Pirelli ja Dunlop...pidän Metzleriä huomattavasti parempana vaikka saattaakin kulua nopeammin ja kestää just sen 10th, Dunlop ainakin sateella aika niljakas ja Pirellistä kuullut aika samaa tarinaa.
10th on ihan hyvä kilsamäärä mun mielestä, jos pääsee pitempään niin kumi alkaa olla niin kovaa seosta että itse en haluaisi sillä ajaa.
Riippuuhan se kuluminen tietysti monesta asiasta...ajaako 2 päällä, miten ajaa normaalisti eli onko raskas kaasukäsi ym.
Meinaan vaihtaa seuraavaksi 180/55/17 Metzelerin myös eteen Metzeler, tota edellä mainittua kokoa taakse joka "oikea" ei tee kuin Pirelli ja Dunlop...pidän Metzleriä huomattavasti parempana vaikka saattaakin kulua nopeammin ja kestää just sen 10th, Dunlop ainakin sateella aika niljakas ja Pirellistä kuullut aika samaa tarinaa.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Mulla on nyt 2006 Bobissa 170/60 Metzeler Marathon takarenkaana. Jotenkin vierastin tuota pykälää leveemmän(180/55) laittamista, koska tuota yleensä laitetaan tuumaa leveemmälle(5,5") vanteelle. Aattelin että renkaan profiili menee 4,5" vanteelle väännettäessä liian "pyöreeksi"... Toi 170/60 rengas ainakin tuntuu pelaavan hyvin kaikenlaisessa ajossa, myös sateella, eikä se ole paljoo edes vielä kulunut 6000km ajon jälkeen. Mulla alkuper. Dunlop oli alla 13tkm, eikä se kankailla vielä ollut...
Melko kova kumi ilmeisesti.
Mulla oli edellisessä pyörässä Pirelli Diablot. Helvetin pitävä rengas oli ainakin tuo, ajoi sitte sateella, reissua tai radalla. Erinomainen yleisrengas, mutta en tiedä miten kestää raskaan painon alla...
Eturengas menee Bobissa uusiksi keväällä. Vielä en ole päättänyt laitanko alle Mezen vai jonkun muun. Avonia täällä on moni kehunut....
Mulla oli edellisessä pyörässä Pirelli Diablot. Helvetin pitävä rengas oli ainakin tuo, ajoi sitte sateella, reissua tai radalla. Erinomainen yleisrengas, mutta en tiedä miten kestää raskaan painon alla...
Eturengas menee Bobissa uusiksi keväällä. Vielä en ole päättänyt laitanko alle Mezen vai jonkun muun. Avonia täällä on moni kehunut....
H-D Softail Custom 1998
Kyllä se 170/60 on Streetbobin orkkis 4,5" vanteella vähän pallon näköinen. Kaverin shovelichopperiin moinen laitettiin ja pähkittiin että pistetäänkö mieluummin 160/70 vai 170/60 - tuli sitten valkattua leveämpi matalamman profiilin takia ja kyllä eron huomaa. 160 olisi todennäköisesti ollut paljon paremman näköinen noin kapealla vanteella.
Toki Metzelerin oma taulukko antaa 170/60x17 kumille suositusvanteeksi 4,5" mutta itse tykkään enemmän "ylileveälle" vanteelle asennetuista kumeista. Tässä yksi etuvanne malliksi, tää on jo vähän ekstriimiä - 130/60x18 4,25" vanteella...

Toki Metzelerin oma taulukko antaa 170/60x17 kumille suositusvanteeksi 4,5" mutta itse tykkään enemmän "ylileveälle" vanteelle asennetuista kumeista. Tässä yksi etuvanne malliksi, tää on jo vähän ekstriimiä - 130/60x18 4,25" vanteella...

Joo, onhan toi 170/60 aika pallon näköinen vanteella, mutta merkkivalikoimaa on myös enempi. Monesti on myös käynyt mielessä vannekehän vaihto leveempään, mutta toisaalta en tiedä viittinkö moiseen lähteä, jotta sais vain pikkasen leveemmän renkaan taakse... Ainakaan kuvissa orggis rengas ei juuri näytä paljoo kapeemmalta kuin tuo Harrikan "lisävarusterengas" eli 180/70, vai 180/60 vai mikä se nyt oli.
Tää nykyisin niin yleinen japsipyörien takarengas(180/55) näyttää kyllä matalampana paremmalta, mutta vaatii varmastikin leveemmän vanteen myös. Kakssatanenkin Dynaan (2006->)taitaa mahtua ilman suurempaa härdelliä ja vain vanteen vaihtamalla ja se näyttää kyllä hyvältä... Voi perseensuti! Mitähän täs ny tekis..??
Noh, ens kesäksi tuskin mitään vielä. Pihinä äijänä kun en viitti vaihtaa hyvää rengasta pois vielä... 
Tää nykyisin niin yleinen japsipyörien takarengas(180/55) näyttää kyllä matalampana paremmalta, mutta vaatii varmastikin leveemmän vanteen myös. Kakssatanenkin Dynaan (2006->)taitaa mahtua ilman suurempaa härdelliä ja vain vanteen vaihtamalla ja se näyttää kyllä hyvältä... Voi perseensuti! Mitähän täs ny tekis..??
H-D Softail Custom 1998