Pyörä kaipaisi hieman kantavampia pumppuja ja mukavuuskin saisi toki olla kohdillaan.
Onkos kokemuksia noista Fournales-iskareista vai onko Öhlins se ainoa oikea?
FXD Dynan takapumput
Niin no.
Joo,löysät on kakspäällä.Minä laitoin pelkät Öhlins-jouset,kyllä nyt
kantaa.Mukavuudesta en niinkään tiedä.
Tosi ikävä oli niillä löysillä ajaa,ryske senkun vaan kuului.Öhlins-kaveri
mittasi ensin vanhan jousen jämäkkyyden ja sitten melkein puolta
jäykemmän otin.
Immu Hyvinkäältä.
kantaa.Mukavuudesta en niinkään tiedä.
Tosi ikävä oli niillä löysillä ajaa,ryske senkun vaan kuului.Öhlins-kaveri
mittasi ensin vanhan jousen jämäkkyyden ja sitten melkein puolta
jäykemmän otin.
Immu Hyvinkäältä.
Re: Niin no.
Kantaa kantaa, epäilemättä, mutta ei toimiimmoh kirjoitti:pelkät Öhlins-jouset,kyllä nyt
kantaa.Mukavuudesta en niinkään tiedä....melkein puolta jäykemmän otin.
Minulla oli rautiksessa joku paketti, joka ei juuri joustanut eikä vaimentanut yhtään iskua, mutta kantoi kyllä
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Kuten Joe kirjoitti nuo iskarit ja jouset toimii pakettina, aikaisemmin muistelen että aiheesta on ollut keskustelua...
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=28504
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=28504
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Kuulostaa yllättävältä, etteikö alkuperäisten jousien kantavuus riittäisi. Omassani käänsin jousien kireyden maksimiinsa, kun lähdimme emännän kanssa liikenteeseen. Tuolla säädöllä takajouset eivät pelkän kuskin painon alla joustaneet yhtään! Samoin tärinät tuli penkkiin ikävästi.
Nykyään jousen kireys on yksin ajellessa kaikkein löysimmällä (vähentää huomattavsti penkkiin tulevia värinöitä) ja kaksi päällä 1-2 porrasta kireämmällä.
Nykyään jousen kireys on yksin ajellessa kaikkein löysimmällä (vähentää huomattavsti penkkiin tulevia värinöitä) ja kaksi päällä 1-2 porrasta kireämmällä.
Alkuperäisten jousien ongelma on progression puute, sen takia moni vetää ne niin kireiksi että paikat putoaa hampaista mukulakivillä ajaessa mutta eipä pohjaa niin helposti terävämmissä töyssyissä.
Emännän sportsterissa on edelleen alkuperäiset iskarit ja olen myös huomannut että paras ajomukavuus tulee kun esijännitys on aika löysällä, muistaakseni toisessa pykälässä. Tämä siis meikäläisen lähes sadan kilon alla, emännälle tuokin säätö voi olla vielä liian tiukka.
Pitäisi siihenkin katsella Öhlinsit jossain vaiheessa. Omassa FXR:ssä on Works Performancen säädettävät iskarit mutta en ole kovin vakuuttunut niistä.
Emännän sportsterissa on edelleen alkuperäiset iskarit ja olen myös huomannut että paras ajomukavuus tulee kun esijännitys on aika löysällä, muistaakseni toisessa pykälässä. Tämä siis meikäläisen lähes sadan kilon alla, emännälle tuokin säätö voi olla vielä liian tiukka.
Pitäisi siihenkin katsella Öhlinsit jossain vaiheessa. Omassa FXR:ssä on Works Performancen säädettävät iskarit mutta en ole kovin vakuuttunut niistä.