Pennzoil öljyistä

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Joker

Pennzoil öljyistä

Viesti Kirjoittaja Joker »

Moro!

kertokaas nyt sitten vielä että onko aivan sama kaadanko Sportin koneeseen Pennzoilin GT 20w-50 kuin saman valmistajan motorcycle oil 20w-50:stä vaiko outdoor 20w-50, eikös nuo kuitenkin ole periaatteellisesti samaa muljua, mutta toisessa on se arpeeton kytkimen lisäaine?

On tämä kummaksi menny kun autoöljyä ostaessakin ne lukee tunin manuaalia ja antaa sitten tonkan että varmasti kaikki helkutin numerosarjat on oikein...toista oli ennen :D

Muistaakos joku minkä auton filsut kay 883 2004 sporttiin

Tuos olis luokitukset:
GT PERFORMANCE PLUS SAE 20W-50, Mineral
API SJ/CF, ACEA A2/B2 (98 VW 501.01/505.00(1/97)
--------
OUTDOOR MOTORCYCLE OIL SAE 20W-50
JASO MA and API Service SL, SJ and SH
--------
MOTORCYCLE OIL SAE 20W-50, Mineral / 1 L
ASO MA, API SL/SJ/SH/SG, Non Friction Modified.
Viimeksi muokannut Joker, 17:22 02.12.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...are you sure that Elvis died for your sins ??
Kokkonen

Pennzoil

Viesti Kirjoittaja Kokkonen »

Paremmuusjärjestykseen..hmm... voisin laittaa oman ehdotelmani:
1. Motorcycle 20w-50 etenkin jos vanhempi pyörä.
2. Outdoor Motorcycle, mutta vaikea on luokitusten perusteella olennaista eroa ensimmäiseen hakea. Pitäis nähdä tarkemmat analyysit
3. GT Performance, koska siinä on uudemmat luokitukset ja saattaa olla vähemmän fosforia/sinkkiä, mutta varma ei voi olla. Jos pyörässä on katalysaattori, niin sitten saattaisi olla jopa ykkösvaihtoehto. Ei ensiöön, eikä vaihdelaatikkoon, jossa kytkin samoissa öljyissä...luistaapi.

Jos jää aikaa, koitan kattella yksitysikohtaisempia tietoja noista öljyistä. Jos mitään ei kuulu, en ole mitään löytänyt.
JASO luokitellut öljyt ovat lisäaineistettu niin, ettei kytkin luista, jos esim kone/vaihdelaatikko/kytkin käyttää samoja öljyjä.
Harrikkassa miellään vaihteistoon vaihteistoöljyt, enskaan omat ja koneeseen sinne tarkoitetut.

Suodatinasiaan en osaa kommentoida.

EDIT: Ei siltä oikein kunnon tietoa löytynyt. Ilmeisesti tuo Outdoor on uudempi öljytyyppi. Se saattaa olla sopivampi uudenkarheisiin moottoripyöriin kuin tuo perinteinen 20W-50. Oliskos siinä myös alemmat fosforitasot..? Ei voi sanoa kun ei ole speksejä, mutta olettaa voisi, jos se on kerran luokiteltu uusiin kat-pyöriin. Fosfori nääs ei sovi katalysaattorin kaveriksi. Ja fosforihan on öljyssä estämässä metalli-metalli kontaktia.
Joker

Viesti Kirjoittaja Joker »

Jostain löysin jonkun numerotaulukon ja outdoorin ja normin 2-cycle oilin välille ei kauheesti eroja löytynyt, muuta kuin tuo Jaso Luokitus.

En mä tuota juu ajatellut enskaan työntää, sinne on menossa aivan muut roippeet, itseasiassa ajattelin koittaa BelRaytä sinne.
...are you sure that Elvis died for your sins ??
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Olen luottanut Sh...in 20-50-öljyyn viimeiset 6 vuotta. Koneet käy, eikä savuta. Öljyä kuluu se pakolliset 3l ajokaudessa, jolloin olen ajanut n.15000km/kausi.
Onko joka talvi pakko pähkiä tätä öljykysymystä?

Toisaalta, jos isoista tuotemerkeistä on negatiivista palautetta tyyliin "kone savuttaa ajokauden jälkeen", niin mieti oletko vaihdellu öljymerkkejä kaiken aikaa vaan pysynyt samassa. Jos pysynyt samassa ja kone savuttaa 30.000 km:n lukemissa, niin sorry, väärä öljyvalinta.
Itse olen päästellyt 42.000 km ja aikaisemmista kilometrien tekijöistä en edes tiedä. Kone kunnossa. Toistaiseksi.
Vastaa Viestiin