kysymyksiä rekisteröintikatsastuksesta

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

OddMonk
Viestit: 4
Liittynyt: 14:14 02.09.2008.

Viesti Kirjoittaja OddMonk »

Muutamia omia kokemuksia Jyvässeudulta.. Pyörä on -76 FXE ja kyseessä siis tuontipyörä. Ensimmäisellä yrityksellä pyörässä oli sähköt ihan jonkin verran sekaisin ja otin etuvilkut irti kun eivät toimineet. Laiskuuttani jätin takavilkut paikalleen koska toimivat jarruttaessa myös jarruvaloina. Tämä ei sitten kelvannut koska jarruvaloja saa kuulemma olla vain se määrä mitä on varsinaisia takavaloja, katsastusmies sitten hieman naureskellen totesi että pykälä täyttyy jos otan toisen takavilkun pois.. :D Lisäksi äänet olivat korvakuulolla mitattuna hänen mielestään liian kovat, mitata ei voinut kun mittarissa oli patterit loppu! Ohjauslukko joutui kanssa syyniin kun kyseisen ikäisessä Shovelissa ei ole kun korvake etuputkessa. Otin munalukon taskusta ja sehän kelpasi ohjauslukkona, mitään kiinteää lukkoa ei vaadittu. Tämä ensimmäinen katsastus siis oli elokuussa -08. Otin pyörästä takavilkut irti sekä tungin putkiin huilut ja ajelin konttorille n. kuukautta myöhemmin, äänet nyt mitattuna edelleen liian kovat mutta muuten pyörä ok. Näiden katsastuskertojen välillä oli kuulemma tullut joku muutos säädöksiin ja rekisteröinti katsastuksessa saa kuulemma olla 3kpl "1-tyypin" vikaa eli korjauskehdotusta ja äänenvaimennus kuului tähän sarjaan! Kilpi taskussa kotiin yli 100db äänillä!
straycat
Viestit: 53
Liittynyt: 23:43 18.03.2007.
Paikkakunta: Kyröskoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja straycat »

Sama vehje ku yllä :D eli 76 FXE ja leimaa hakiessa,meni tallin pihassa kytkin akselilta kiila poikki,ei muutaku leimalle.. Katsastus tapahtu pakettiauton perässä,pyörää ei saanu käymään,ja akku oli iha kypsä,juuri lanka paloi etuvalos.. Kysy että onko kovat äänet,sanoin ettei o,ainakaa nytte ku ei ees käy:D Ohjauslukkoa ei ollu ja ei kysytty.
Vilkut olin riipiny pois vallan,jarruvalo ei kirkastunu yhtää,ku ei ollu sitä sähköä,mutta paperit sain kuiteski :D Ja tutkimus kesti katsastusmiehen tupakan verran
1200 sohveli 76´FXE
korpraali
Viestit: 33
Liittynyt: 18:54 30.05.2005.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja korpraali »

pyörä kilvitetty tänään,toiset takavalot pimeäksi piuhan irroituksella,toiset laukkuihin johtojen päähän piiloon katsastuksen ajaksi,takavaloksi robbarista neljän euron talmu,vilkuiksi etuvilkut asennettuna laukun kansissa valmiina oleviin reikiin,laina km mittari stereon reikään,no problemo,ja tehoksi 107 ci s&s moottoriin 44 kw..ainoa mitä totesi että pyörässä näyttää olevan "stereoperä"kait tarkoitti että kaksi iskaria löytyy,mene ja tiedä,ihan sama!!
Avatar
rampo63
Viestit: 579
Liittynyt: 12:52 14.08.2005.
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

STEREOPERÄ kyllä hävettää jos se oli viä heteromiäs...
nix
Viestit: 225
Liittynyt: 01:42 25.06.2003.
Viesti:

Re: kysymyksiä rekisteröintikatsastuksesta

Viesti Kirjoittaja nix »

Muutama tyhmä kysymys lisää rek.katsastuksesta..

1. Omassa pyörässä vilkut ja valot dot-mallisia, eli vaihtoon menee (-91 matkalehmä kyseessä), 7" etulamppu löytyy ongelmitta mutta entä etu-ja takavilkkujen lasit sekä takalampun lasi ? Onko helpompi vaihtaa vilku e-hyväksyttyihin vai löytyykö noita laseja varaosana/tarvikeosana kohtuuhintaan ?

2. lisävalot yms. ovat myös dot merkillä, noitahan ei tarvitse vaihtaa kunhan kytkee ne pois ?

3. suhteellisen vakiot putket ovat kait ok ilman mitään merkintöjä ? (fmvss-tarra rungossa)
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: kysymyksiä rekisteröintikatsastuksesta

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

nix kirjoitti:Muutama tyhmä kysymys lisää rek.katsastuksesta..

1. Omassa pyörässä vilkut ja valot dot-mallisia, eli vaihtoon menee (-91 matkalehmä kyseessä), 7" etulamppu löytyy ongelmitta mutta entä etu-ja takavilkkujen lasit sekä takalampun lasi ? Onko helpompi vaihtaa vilku e-hyväksyttyihin vai löytyykö noita laseja varaosana/tarvikeosana kohtuuhintaan ?
Noita vakio E hyväksyttyjä vilkkuja/laseja on yleensä paljon tarjolla (swap) kun pyöriin on vaihdettu "jotkut minivilkut" Noissa jenkkivilkuissa on yleensä "running lights" eli parkit jotka eivät ole Suomessa sallittuja.
Lasit ovat saman ikäisissä samanlaiset vain lasien merkinnät vaihtuu.

nix kirjoitti: 2. lisävalot yms. ovat myös dot merkillä, noitahan ei tarvitse vaihtaa kunhan kytkee ne pois ?
Noi ehkä joutuu ottamaan pois katsastuksen ajaksi...
nix kirjoitti: 3. suhteellisen vakiot putket ovat kait ok ilman mitään merkintöjä ? (fmvss-tarra rungossa)
tähän ei voi antaa kuin savolaisen vastauksen, suattapi olla . Vakioputkista pitäsi jostain löytyä noin uudessa pyörässä varaosanumero ja maininta että mihin malliin on hyväksytty.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin