Ensimmäinen pyörä X 2
Ensimmäinen pyörä X 2
Parikymmentä yhteistä vuotta vaimon kanssa ja juhlistettiin se ostamalla itsellemme moottoripyörät. Meillä ei kummallakaan ole ennestään pyörää ollut, joten autokouluun vaan ja molemmat saatiin ne kortit. Mietittiin pitkään mitkä voisi olla hyvät eka pyörät ja minä päädyin uuteen Nightsteriin, johon vaihdoin Freedom exhaustin suorat putket, ja emännälle sportster 883 Low. Ehdin ajaa 700 kilsaa ja kyllä oli hienoa. Ei meillä kummallakaan ollut mielessä muita vaihtoehtija kuin HD, ja pienessä taivaassahan sitä ollaan oltu. Jos muutaman vuoden ajelee ja harjoittelee niin pitänee vaihtaa isompaan sitten. Vaikka Nightster on monien mielestä pieni pyörä niin senverran nöyrästi suhtaudun niihin karttuviin ajotaitoihini että uskon sen olevan minulle hyvä eka pyörä ja olen myös erittäin tyytyväinen siihen ulkonäköön. Ja ääneen. Koeajoin isompia japanilaisia custompyöriä mutta kyllä tämä oli niin ehdottoman oikea ratkaisu minulle. Vaimo viidenkymmenen kilon varella on myös tyytyväinen omaansa. Joten tässä meidän HD elämä alkaa...
Eki
Onneksi olkoon sekä pyöristä, että myöskin mittavasta yhteiselon määrästä
ja tervetuloa joukkoon!
Keväällä lienee taas perinteinen ennakoivan ajon kurssi, johon suosittelen osallistumaan. Siinä tulee kerrattua / opittua kaikki niksit. Kurssi on (tai ainakin oli) ilmainen HDCF:n jäsenille.
Sitä ennen on ainakin joulujuhla Tampereella ja talvirallikin järjestetään, tosin ei löytynyt vielä tapahtumakalenterista.
Tässä vielä juttua joulujuhlapaikasta.
Karjaa kuuluu Chapter ykköseen, jonka tapahtumat ja tiedotteet löytyy täältä:
Keväällä lienee taas perinteinen ennakoivan ajon kurssi, johon suosittelen osallistumaan. Siinä tulee kerrattua / opittua kaikki niksit. Kurssi on (tai ainakin oli) ilmainen HDCF:n jäsenille.
Sitä ennen on ainakin joulujuhla Tampereella ja talvirallikin järjestetään, tosin ei löytynyt vielä tapahtumakalenterista.
Tässä vielä juttua joulujuhlapaikasta.
Karjaa kuuluu Chapter ykköseen, jonka tapahtumat ja tiedotteet löytyy täältä:
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Hieno homma!
Pyörät on ihan oikeat aluksi, nälkä tosin kasvaa sit syödessä. Tervetuloa remmiin...
Pyörät on ihan oikeat aluksi, nälkä tosin kasvaa sit syödessä. Tervetuloa remmiin...
ota tatulaatio! www.downunder.fi
Re: Ensimmäinen pyörä X 2
Miksieremiazz kirjoitti:...Jos muutaman vuoden ajelee ja harjoittelee niin pitänee vaihtaa isompaan sitten. Vaikka Nightster on monien mielestä pieni pyörä...
Kumman sitkeässä istuu nämä "sportster on tyttöjen pyörä" ja "ostin ensin sportsterin mutta vaihdan kyllä sen sitten isompaan" -mielikuvat.
Sportti on ihan täysikokoinen moottoripyörä jolla pärjää hienosti myös tulevaisuudessa. Jos tehonpuute on ongelma niin siitä saa helposti rivakamman kuin bigtwinistä.
-
Don Quijote
Re: Ensimmäinen pyörä X 2
Tätä olen itsekin ihmetellyt?! Jos alla on 1200cc sportti, on se "likkojen pyörä", tai vaikka 883cc. Mutta jos alla on vaikka 650cc trumppa tai joku seiskapuolikas honda, tai vaikka 1200 cc pannu tai shoveli, ei kukaan tule sanomaan että "miksi ajelet tollasella pikkupyörällä?"hemuli kirjoitti:Miksieremiazz kirjoitti:...Jos muutaman vuoden ajelee ja harjoittelee niin pitänee vaihtaa isompaan sitten. Vaikka Nightster on monien mielestä pieni pyörä...?
Kumman sitkeässä istuu nämä "sportster on tyttöjen pyörä" ja "ostin ensin sportsterin mutta vaihdan kyllä sen sitten isompaan" -mielikuvat.
Sportti on ihan täysikokoinen moottoripyörä jolla pärjää hienosti myös tulevaisuudessa. Jos tehonpuute on ongelma niin siitä saa helposti rivakamman kuin bigtwinistä.
Onhan se sportin raami toki pienempi kuin BigTwinissä, mutta ei nyt sentään mistään mopedista ole kyse. Kyllä siihen aikuinen tai kaksikin mahtuu ihan mukavasti kyytiin. Ja jos rakentelu kiinnostaa, vaihtoehtoja on loputtomasti.
Jep. Minullakin on Nightster ja en usko että sitä ihan helpolla muuhun vaihdan. Jos tykkää päästellä mutkateillä reippaasti, niin eipä paljon H-D:lla muita vaihtoehtoja olekaan kuin Sportster, ehkä V-Rod, mutta eipä taida silläkään pysyä Sportin perässä kunnon syheröllä. Ainut huonopuoli Sportissa on että jalkatapit ottaa niin helposti maahan mutkissa.
Se Sportin maine tyttöpyöränä taitaa vaan olla kateellisten muilla merkeillä ajavien tai pyörää omistamattomien juttuja? Yhden kerran olen sen kuullut ja kun kysyin kyseiseltä herralta että mikäs pyörä se sulla sitten on, niin vastaus oli että ei mitään.

Se Sportin maine tyttöpyöränä taitaa vaan olla kateellisten muilla merkeillä ajavien tai pyörää omistamattomien juttuja? Yhden kerran olen sen kuullut ja kun kysyin kyseiseltä herralta että mikäs pyörä se sulla sitten on, niin vastaus oli että ei mitään.
itekki oon törmänny mokomaa porsterin mollaamiseen, ja juuri tämmösiltä tahoilta jotka ei oo nähny moista päpätintä ko valokuvissa. mistähä se oikeen juontaa alkusa tuo Sportster solvaaminen? itelläki 1100 evo portteri ja kyllä on kerenny vaikka ny ei pääsekkää ko 180 km/h, mutta siin vauhissaki kyl turhat ylimääräset liikehdinnät mieluummin jättää väliin...
-86 1100cc evosportto
Tervetuloa vaan joukkoon ja pikkujouluihinkin. Ja kun nyt maksat jäsenmaksun, pääset jäsenhinnalla sisään ja maksu on voimassa vuodelle 2009 - optimointia
Ja Sportsterista, luulisin sen tyttöpyörä-nimityksen tulevan ihan siitä, että usei(mmi)lla Harrikkaa ajavilla naisilla on nimenomaan Sportster. Vaikka silti Sportstereita on todennäköisesti enemmän miehillä, kuin naisilla. Tässä tuli paljon mutua, mutta otaksuisin osuvani oikeaankin arvailuissani
Ja Sportsterista, luulisin sen tyttöpyörä-nimityksen tulevan ihan siitä, että usei(mmi)lla Harrikkaa ajavilla naisilla on nimenomaan Sportster. Vaikka silti Sportstereita on todennäköisesti enemmän miehillä, kuin naisilla. Tässä tuli paljon mutua, mutta otaksuisin osuvani oikeaankin arvailuissani
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
JPI666
Rodivaari!

Nooo-ooh! Nyt sentään tollasia.....! Kyllä juttu on niin, että Sportsteri-jengiä joutuu aina ootteleen! Homosohvista nyt puhumattakaan..Jep. Minullakin on Nightster ja en usko että sitä ihan helpolla muuhun vaihdan. Jos tykkää päästellä mutkateillä reippaasti, niin eipä paljon H-D:lla muita vaihtoehtoja olekaan kuin Sportster, ehkä V-Rod, mutta eipä taida silläkään pysyä Sportin perässä kunnon syheröllä
Rodivaari!