Mitä tarvii ottaa huomioon jos alkaa rakentelemaan kyseistä kapinetta?
Ilmeisesti rattaan materiaalina ei alumiini oikein menesty?
Entä puristimen kiinnitys runkoon? Kelluva?
Ja sitten koska mulla menee napa täysin uusiksi, niin minkähän laista takaratasta suosittelette? Tarkoita notta Sportster vai jonkun isomman, onko eroa? Ja mikähän olisi kyseisen rattaan pulttijako? Ja jos jollain on jäänyt pieni puristin jonka saisi takahaarukan runkoputkien väliin sopimaan
niin saa tarjota....
Ratasjarru?
Ainakin ISR/Tolle ratasjarruissa tuo ratas on normaaliratasta paksumpi. Itse puristajan tulee olla sellainen, että se mahtuu tuon rattaan ympärille. Itse mietin jos jyrsis puristajan puoliskojen väliin alumiinilevystä levitysbiitin niin vois käyttää jotain romikselta löytyvää pikkupuristajaa.
Puristajan ei tarvitse olla kelluva, kunhan käytät kaksimäntäistä mallia. Tietysti runkoon tulevissa kiinnikkeissä tulee olla taka-akselin säädön verran siirtovaraa.
Puristajan ei tarvitse olla kelluva, kunhan käytät kaksimäntäistä mallia. Tietysti runkoon tulevissa kiinnikkeissä tulee olla taka-akselin säädön verran siirtovaraa.
Tollen web sivulla on kuvia ja tietoa heidän tuotteestaan ja sieltä saat varmaan aiheeseen vinkkejä. Heiltä löytyy Sportster ja Softailiin omat mallit ja takarattaan eri hammaslukuja löytyy myös.
Tollen tuotteessa on jarru kelluvaa malllia koska esim. ketjujen kiristäminen ja jarrusatulan mukana siirtyminen ei oikeen kiinteällä jarrusatulalla mene yhteen.
Tässä linkki:[/url http://www.x-web.nu/tolle_se/index.php?lang=eng]
Sieltä vaan Tolle Products - Sprocket Disc Brake ja toinen paikka Technical Hints - Sprocket Disc Brake
Tollen tuotteessa on jarru kelluvaa malllia koska esim. ketjujen kiristäminen ja jarrusatulan mukana siirtyminen ei oikeen kiinteällä jarrusatulalla mene yhteen.
Tässä linkki:[/url http://www.x-web.nu/tolle_se/index.php?lang=eng]
Sieltä vaan Tolle Products - Sprocket Disc Brake ja toinen paikka Technical Hints - Sprocket Disc Brake
-
FL-48
Mulla on softailissa SJP:n puristin/ ratas ja kiinteesti kiinnitetty runkoon.
Sohvelissa oli aikoinaa ite väsätty puristin, mut sen kanssa oli ongelmia, koska männät ei aina palautunu.
Noi SJP:n puristimen orggis jarrupalat oli muuten aikas villit, 500km ja palat loppu, jarruttaessa oli aina harmaa savupilvi takana, meleko pehemeet.
Sohvelissa oli aikoinaa ite väsätty puristin, mut sen kanssa oli ongelmia, koska männät ei aina palautunu.
Noi SJP:n puristimen orggis jarrupalat oli muuten aikas villit, 500km ja palat loppu, jarruttaessa oli aina harmaa savupilvi takana, meleko pehemeet.