Hinnat ihmetyttää jatkoa
Hinnat ihmetyttää jatkoa
Moro
Tuossa käytiin mielenkiintoinen keskustelu tuosta hintojen erilaisuudesta tilatessa jenkeistä suoraan verrattuna suomesta.. Tulipahan suomessakin törmättyä aikamoiseen hintaeroon saman kataloogin tuotteista kahdessa eri maahantuontifirmassa. ero oli 30%.
Mutta se itse kysymys oli, että onko joku joka on tilannut ennenkin osia jenkeistä tilaamassa lähiaikoina tavaraa. voisi tilata meinaan samaan aikaan. kokemusta kun ei ole tuosta ison veden takaa tilaamisesta.
Tuossa käytiin mielenkiintoinen keskustelu tuosta hintojen erilaisuudesta tilatessa jenkeistä suoraan verrattuna suomesta.. Tulipahan suomessakin törmättyä aikamoiseen hintaeroon saman kataloogin tuotteista kahdessa eri maahantuontifirmassa. ero oli 30%.
Mutta se itse kysymys oli, että onko joku joka on tilannut ennenkin osia jenkeistä tilaamassa lähiaikoina tavaraa. voisi tilata meinaan samaan aikaan. kokemusta kun ei ole tuosta ison veden takaa tilaamisesta.
Re: Hinnat ihmetyttää jatkoa
Homma on todella helppoa (visalla) Chicago Harleystä mene heidän webbi sivulle valitset parts nappulan ja alat syöttää osanumeroita ja lopuksi tarkastat ostoslistan ja kirjoitat osoitetiedot ym Sitten he lähettävät vielä meilin jossa näet tilauksen ja toimitus ajan (noin)Kestää noin 2 viikkoa niin huolinta liikkeestä (UPS)soitetaan että tavarat ovat tulleet. He maksavat tullin, alvin ja tuovat tavarat kotiin. Huolintaliikkeestä tulee myöhemmin sitten lasku. Chicagon ostos sivut käyttävät suojausta ja he eivät suostu toimittamaan tavaraa kuin kortin omistajan(VISA) osoitteeseen eli turvallista onArchie kirjoitti:Moro
Täytyy kuitenkin muistaa että ko. bisnes on jollekkin elinkeino - on totta että hinnat on kovahkot jo verrattuna Ruotsiin, mutta Suomessa kuitenkin HD osamarkkinat on loppujenlopuksi pienet. Kannatan henkilökohtaisesti suomalaisia "yhden miehen" firmoja. "Virallisten" diilereiden kohdalla Sumeko sanelee (käsittääkseni) ohjehinnat, joita on ainakin virallisesti, hinnastoissa noudatetava. Korjatkaa jos olen (taas) väärässä.......... Juttelin nimittäin tuossa MP04 messuilla yhden tuttava tyypin kanssa joka myy alkuperäistä HD-kamaa, niin hän sanoi että Sumeko on huomauttanut hänellekin hänen "alihinnoistaan" - joten tuotteissa pitää näkyä ohjehinta ja alennus% josta muodostuu hänen todellinen ulosmyyntihinta.......... Autoalalla on sama juttu, virallisten jälleenmyyjien on noudatettava maahantuojan ohjehintoja. Muistan aikanaan kun esim. Chevrolet Caprice Classic maksoi Metroautossa n. 240 000 ja "harmaa" maahantuoja möi samaa 180 000 mk (muistaakseni 30 auton erä)
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jep, itse olen asioinut chd:n kanssa 4 kertaa eikä kertaakaan ole tullut ongelmia. Jopa USPS on toiminut kohtuullisen nopeasti, paketit ovat yleensä Suomessa n. 2 viikossa lähetyksen jälkeen.
Eikä tuota hintapolitiikkaa kannata sen enempiä miettiä, jos kaupan kohde on sama, niin se ostetaan sieltä mistä edullisimmin saadaan... Jos maahantuoja/diileri hinnoittelee osat ulos, niin se on voi voi. Vaikka bisnes on jollekin elinkeino, niin toisaalta ko. elinkeinonharjoittajan tukemiseen käytetyt varan ovat pois mun elintasostani.
Eikä tuota hintapolitiikkaa kannata sen enempiä miettiä, jos kaupan kohde on sama, niin se ostetaan sieltä mistä edullisimmin saadaan... Jos maahantuoja/diileri hinnoittelee osat ulos, niin se on voi voi. Vaikka bisnes on jollekin elinkeino, niin toisaalta ko. elinkeinonharjoittajan tukemiseen käytetyt varan ovat pois mun elintasostani.
-
Mastodontti
Eihän se nyt ihan pelkästään sitäkään ole. Kyllä minusta siinä maksetaan myös omasta hyvästä mielestä. Jos mopon matka katkeaa kesken kesän niin kyllä minusta on mukavaa että sitä hajonnutta osaa ei tarvi lähteä tilaamaan toiselta mantereelta vaan sen vois hakea (pidemmänkin matkan päästä) paikalliselta kauppiaalta että saa pelit taas paukkumaan mahdollisimman pian. Koska kuitenkaan niiden "pikkuosien" katteilla ei liike pystyssä pysy niin isommistakin on jotain otettava.Mastodontti kirjoitti:Samaa mieltä, ei ole varaa maksaa siitä että kauppiaalle jää hyvä mieli
OK, OK, tiedän että hintaerot tuntuu järkyttäviltä (ovat sitä) yksityiselle mopon omistajalle. Itsekin olen miettinyt että jos samalla kun itselle osaa tilaa niin tilaisi kerralla enemmänkin. No varmaan toimii pienessä mittakaavassa "kaveriporukassa" mutta heti jos yrität siitä elinkeinoa ruveta tekemään niin voi tulla tarve ottaa jo vähän reilumpaa siivua...
Ennemmin kuin noista osista niin olisin valmis maksamaan työstä jota ei itse pysty tekemään mutta se työn hinnoittelu onkin sitten jo kokonaan toinen juttu...
Tää nyt oli tällaista tilitystä huonon omantunnon takia kun menin ja tilasin ulkomailta... Noh samalla hintaesimerkki: rautapäähän nostajablokit, nostajat, tönärit, keinuvivut, keinuakselit (+jouset, ruuvit ja hilppeet), tönärisuojat sekä kiksin ratassatsi 560 euroa (sisältää kulut). Tosin tällä kertaa hintaa paranti se ettei paketti viipynyt tullissa
Affe
Heips,
No niin heräsin taas tänne foorumiin
Kovasti mietitte mikä maksaa meillä Suomessa ja ajatuksissa on jopa luulo ja pelko siitä, että joku vielä rikastuisi täällä. Älkää nyt vaan pelätkö semmoista.
Kuulkaas nyt: Se jenkkipoika saa ihat samat ellei peräti paremmat katteet kuin täällä. Hän myy monenkertaisesti enemmän, joten hän myös ostaa enemmän ja halvemmalla. Hänellä on verotus ja ym. lisäkulut pienemmät. Hänellä on myös käytössään halpatyövoimaa jne.
Meillä on markkinat minimaaliset, korkeat kulut ja fyrkkaa pitäisi saada ja työuupumusta ilmenee jo kahdeksassa tunnissa ja superlomat ja pekkaset ja etelään pitäis päästä ja omakotitalo pitäis rakentaa ja blaa, blaa, blaa ... Eli katetta on saatava!!!!
Totta kai aina löytyy joku älypää Suomessakin, joka myy halvalla, koska ei muuta kilpailukeinoa tiedä. Kuvittelee vielä valloittavansa markkinat. (mitkä markkinat). Eihän semmoinen kauaa kestä.
Ostakaa sieltä mistä haluatte ja sieltä mistä saa edullisesti mutta turha luulla, että joku täällä rikastuu moottoripyöräosilla. Se tienaaminen on muutoinkin laitonta Suomessa.
Mistä te muuten saatte palkkanne vai harrastatteko hyvänteväisyyttä?
Kovakatteinen
No niin heräsin taas tänne foorumiin
Kovasti mietitte mikä maksaa meillä Suomessa ja ajatuksissa on jopa luulo ja pelko siitä, että joku vielä rikastuisi täällä. Älkää nyt vaan pelätkö semmoista.
Kuulkaas nyt: Se jenkkipoika saa ihat samat ellei peräti paremmat katteet kuin täällä. Hän myy monenkertaisesti enemmän, joten hän myös ostaa enemmän ja halvemmalla. Hänellä on verotus ja ym. lisäkulut pienemmät. Hänellä on myös käytössään halpatyövoimaa jne.
Meillä on markkinat minimaaliset, korkeat kulut ja fyrkkaa pitäisi saada ja työuupumusta ilmenee jo kahdeksassa tunnissa ja superlomat ja pekkaset ja etelään pitäis päästä ja omakotitalo pitäis rakentaa ja blaa, blaa, blaa ... Eli katetta on saatava!!!!
Totta kai aina löytyy joku älypää Suomessakin, joka myy halvalla, koska ei muuta kilpailukeinoa tiedä. Kuvittelee vielä valloittavansa markkinat. (mitkä markkinat). Eihän semmoinen kauaa kestä.
Ostakaa sieltä mistä haluatte ja sieltä mistä saa edullisesti mutta turha luulla, että joku täällä rikastuu moottoripyöräosilla. Se tienaaminen on muutoinkin laitonta Suomessa.
Mistä te muuten saatte palkkanne vai harrastatteko hyvänteväisyyttä?
Kovakatteinen
Tämä on niitä keskustelunaiheita, jotka pulpahtavat aina uudestaan ja uudestaan esiin; aina kun joku on ostanut jonkun hilkkeen niin ja niin halvalla suuren meren takaa. Kyllähän siitä saa kiksejä ja mikäpäs siinä. Mutta kyllä mä mielelläni asioin tutussa Hot Bikessä ja maksan tuotteesta pyydetyn (ihan kohtuullisen) hinnan, jolla Mannen kannattaa se myydä toiminnan turvaamiseksi.
Lisäksi olen useammankin kerran saanut Hot Bikessä asioidessani käytännön neuvoja, joilla olen säästänyt rahaa ja turhan työn vaivaa. Se on parasta asiakaspalvelua ja sillä on ainakin mulle merkitystä!
Ei siitä niin älyttömän kauan ole aikaa, kun Suomi oli todellinen periferia, josta ei saanut juuri mitään osia ilman viikkojen odottelua, varsinkaan härräköihin ja britteihin. Sitä aikaa en todellakaan haluaisi takaisin, jollon Triumphin kannentiivistettä sai odottaa saapuvaksi sumujen saarelta yli 2 viikkoa - vaivaista kupariläpyskää. Hyvästä palvelusta ja tuotteiden nopeasta saatavuudesta maksan mielelläni kohtuullisen korvauksen
Lisäksi olen useammankin kerran saanut Hot Bikessä asioidessani käytännön neuvoja, joilla olen säästänyt rahaa ja turhan työn vaivaa. Se on parasta asiakaspalvelua ja sillä on ainakin mulle merkitystä!
Ei siitä niin älyttömän kauan ole aikaa, kun Suomi oli todellinen periferia, josta ei saanut juuri mitään osia ilman viikkojen odottelua, varsinkaan härräköihin ja britteihin. Sitä aikaa en todellakaan haluaisi takaisin, jollon Triumphin kannentiivistettä sai odottaa saapuvaksi sumujen saarelta yli 2 viikkoa - vaivaista kupariläpyskää. Hyvästä palvelusta ja tuotteiden nopeasta saatavuudesta maksan mielelläni kohtuullisen korvauksen
-
mcmies
Tarttee vissiin sanoa jotain tähän topicciin. Varaosapisneksen kannattavuuteen vaikuttaa Suomessa (lue Kekkoslovakiassa) tietysti myynnin volyymi. Harrastajia kun ei oo ihan yhtä paljon kun Ameriikassa, jossa kaikki on muutenkin paljon suurempaa...
Kekkoslovakian hallitus on suuressa wiisaudessaan myös rajoittanut pisneksen kasvumahdollisuuksia laatimalla sangen eriskummallisia rakentelua rajoittavia säännöksiä kuten identiteettiprossat. Lisäksi aikaansa seuraava rakentelija ottaa huomioon mahdollisuuden saada rakentelusta niin kutsuttu "valtion rakentelupalkinto".
Pitää muistaa myös, että suomalainen diileri yrittää hankkia leipää pöytäänsä pisneksellään. Leipä syntyy katteesta. Tarkemmin sanottuna leipä syntyy siitä katteen osasta, joka kulujen - erityisesti verojen - jälkeen jää diilerin käteen. Tältä osin ei ole odotettavissa järin hyviä uutisia: Vanhasen hallitus on tehny periaatepäätöksen verouudistuksesta. Sen tosiasiallinen seuraus on, että kaikkien pienten ja keskisuurten yritysten OMISTAJIEN - SIIS NIIDEN, JOTKA YRITTÄVÄT ELÄÄ PISNEKSELLÄÄN - verotus kiristyy lähes kaikissa tapauksissa. Verotus ei kevene yhdessäkään tapauksessa.
Mcmiehen käsityksen mukaan tämä merkitsee, että tulevaisuudessa diilereiden, esimerkiksi Mannen, saattaa olla pakko nostaa hintoja - tai vaihtoehtoisesti panna luukut kiinni. Kiitokset vaan Vanhasen hallitukselle!!!
Sorry, jos loukkaan erään toisen foorumilaisen kopiraittia, mutta pakko sanoa: "Ei tämä tästä!"
Terveisin mcmies
Kekkoslovakian hallitus on suuressa wiisaudessaan myös rajoittanut pisneksen kasvumahdollisuuksia laatimalla sangen eriskummallisia rakentelua rajoittavia säännöksiä kuten identiteettiprossat. Lisäksi aikaansa seuraava rakentelija ottaa huomioon mahdollisuuden saada rakentelusta niin kutsuttu "valtion rakentelupalkinto".
Pitää muistaa myös, että suomalainen diileri yrittää hankkia leipää pöytäänsä pisneksellään. Leipä syntyy katteesta. Tarkemmin sanottuna leipä syntyy siitä katteen osasta, joka kulujen - erityisesti verojen - jälkeen jää diilerin käteen. Tältä osin ei ole odotettavissa järin hyviä uutisia: Vanhasen hallitus on tehny periaatepäätöksen verouudistuksesta. Sen tosiasiallinen seuraus on, että kaikkien pienten ja keskisuurten yritysten OMISTAJIEN - SIIS NIIDEN, JOTKA YRITTÄVÄT ELÄÄ PISNEKSELLÄÄN - verotus kiristyy lähes kaikissa tapauksissa. Verotus ei kevene yhdessäkään tapauksessa.
Mcmiehen käsityksen mukaan tämä merkitsee, että tulevaisuudessa diilereiden, esimerkiksi Mannen, saattaa olla pakko nostaa hintoja - tai vaihtoehtoisesti panna luukut kiinni. Kiitokset vaan Vanhasen hallitukselle!!!
Sorry, jos loukkaan erään toisen foorumilaisen kopiraittia, mutta pakko sanoa: "Ei tämä tästä!"
Terveisin mcmies
No niin, jos yritys ei kannata niin nostetaan hintoja (katetta) tästä hyvä esinerkki Taksit ja istutaan sitten tolpalla. Elokuvista katsosi asiakkaat niin finnkino laski hintoja ja katsos ihmettä väki alkoi käydä uudestaan eli kate laski mutta volyymit nousi ja rahaa jäi enemmän. Kyllä näitä harrikan omistajia on Suomessa aika paljon asia on vaan kiinni suhteesta myyjät/asiakkaat. Kyllä tämä netti kauppa näkyy joka toimialalla, ihmiset vertaavat hintoja ja tilaavat mistä edullisimin saavat koska sen on lähes yhtä nopeaa ja helppoa. dollari kaupassa meita auttaa hyvä kurssi, mutta on se taala joskus ollut alle kolmenenkin markan
Meistähän ei kukaan ole koskaan hakenut viinaa laivalta/virosta kun on niin kiva maksaa ennemän alkon hymyilevälle myyjälle. Vielä kun alettaisiin rakentaa HD:t suomessa niin jo olisi työtä, mutta ei niitä kyllä voisi ulkomaille myydä.....Väitän että kun jo pyörat halpeni/halpenee niin varaosat kyllä tulee perässä. Aikanaan auton varaosien hintoja perusteltiin sillä että maahantuojan on taattava varaosien saanti 10v jokaiseen malliin ja kun joutuu pitään isoja varastoja, nykyään lähes kaikki osat tilataan jostakin päin maailmaa ja varastoja juurikaan ei ole
Jokainen tietysti saa käyttää roponsa kuinka haluaa
Jokainen tietysti saa käyttää roponsa kuinka haluaa
silleen
oisko ny kuitenki niin et taksin käyttäjiä ja elokuvateattereiden käyttäjiä on suomessa enempi ku HD:n käyttäjiä.....ainaki luulisin......mut kyllä se vaa nii on jos kaikki vähänkään mopoon liittyvät puodit lopetettasiin laakista nii kyllä ois täälläkin naama väärällään yhdellä sun toisella.....eihän kyläkauppojakaan kukaan tarvinnu nii kauan ku niitä kylässä oli , mut auta armias ku viiminenkin meni kiinni nii kylläpä oli kaupalle tarvetta nii perkkeleesti....repikää siitä.
Ymmärsinkö oikein
Ymmärsinkö oikein eli se on siis pääministeri Vanhasen vika, että Chicagosta saa kalikat 70 % halvemmalla kuin Suomesta

Tilaamisesta esim. Chicago H-D:stä
Moi.
Tilasin juuri Chicago H-D:ltä tavaraa, ja kuljetuskustannukset saattavat tulevaisuudessa näytellä aika merkittävää osaa tavaran hinnassa, ellei pidä varaansa. CHD on näet tehnyt UPS:n kanssa sopimuksen ja UPS ei ole kuriirina halpa, vaikka onkin nopea. Dori, joka minun lähetystäni hoiti, lupasi kuitenkin laittaa kamat postiin, koska kerroin täällä olevan vielä 20 tuumaa lunta, ja tällä lähetyksellä ei ole niinkään kiire.
Tilasin juuri Chicago H-D:ltä tavaraa, ja kuljetuskustannukset saattavat tulevaisuudessa näytellä aika merkittävää osaa tavaran hinnassa, ellei pidä varaansa. CHD on näet tehnyt UPS:n kanssa sopimuksen ja UPS ei ole kuriirina halpa, vaikka onkin nopea. Dori, joka minun lähetystäni hoiti, lupasi kuitenkin laittaa kamat postiin, koska kerroin täällä olevan vielä 20 tuumaa lunta, ja tällä lähetyksellä ei ole niinkään kiire.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI