2008 EMPYn jättäneet

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Tulikettu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tulikettu »

Kun mie menin autokouluun (mopokouluun, siis A-kortti), niin johan miekin olisin päässy heti teoriatuntien jälkeen ajamaan Tikkurilan keskustaan. En suostunut, koska olin kaksipyöräisellä ajanut viimeeksi noin 15vee aiemmin. Ope joutui närkästyneenä kyytsimään miut läheiselle parkkipaikalle, jossa sitten opettelin mm. kytkimen, jarrut ja kaasun ja ajelin ympyrää. Seuraavalla kerralla jouduinkin jo lähtemään itse sieltä keskustasta... että hieman kaipailisin vastuuta myös opettajille.

>Kettu<
Fahre nicht schneller als dein Schutzengel fliegen kann.
viaton

Viesti Kirjoittaja viaton »

Tulikettu kirjoitti:Kun mie menin autokouluun (mopokouluun, siis A-kortti), niin johan miekin olisin päässy heti teoriatuntien jälkeen ajamaan Tikkurilan keskustaan. En suostunut, koska olin kaksipyöräisellä ajanut viimeeksi noin 15vee aiemmin. Ope joutui närkästyneenä kyytsimään miut läheiselle parkkipaikalle, jossa sitten opettelin mm. kytkimen, jarrut ja kaasun ja ajelin ympyrää. Seuraavalla kerralla jouduinkin jo lähtemään itse sieltä keskustasta... että hieman kaipailisin vastuuta myös opettajille.

>Kettu<
Siinäpä opettaja meinasi tehdä radikaalin opetusvirheen jonka sinä fiksuna korjasit, pisteet sulle.

Ajo-opetus moottoripyörällä tulee aina aloittaa pyörän käsittelyn harjoittelulla / oppilaan taitojen arvioinnilla ja sitä ei tule liikenteen seassa tehdä missään tapauksessa.
Oli sitten oppilaan tausta mikä tahansa, vaikka mukelosta saakka crossia ajellut henkilö.
Jos käsittely sujuu, sitten liikenteeseen.
Kokemasi esimerkki on juuri näitä tapauksia joista jää oppilaalle huonot fiilikset ja pahimmassa tapauksessa kammo koko touhua kohtaan.
FLSTFSE2
Pokko76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pokko76 »

Mulla oli ainakin käsittelykoe ennenkuin pääsi liikenteesseen. Siihen kuului jarrutuksia ja väistöjä ja hidasajoa. Se oli -94 vuonna ja mun käsityksen mukaan se koe oli pakollinen.
Sportster -99 XLH1450
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
viaton

Pokko76 kirjoitti:Mulla oli ainakin käsittelykoe ennenkuin pääsi liikenteesseen. Siihen kuului jarrutuksia ja väistöjä ja hidasajoa. Se oli -94 vuonna ja mun käsityksen mukaan se koe oli pakollinen.
Käsittelykoe on pakollinen ja ajokoe liikenteessä on erikseen sen jälkeen.
Yleensä kuitenkin ennen virallista käsittelykoetta ajetaan jo liikenteessä.
Yleensä oppilaat ajavat esim. käsittelykoepaikalle itse.
FLSTFSE2
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

viaton kirjoitti:
Pokko76 kirjoitti:Mulla oli ainakin käsittelykoe ennenkuin pääsi liikenteesseen. Siihen kuului jarrutuksia ja väistöjä ja hidasajoa. Se oli -94 vuonna ja mun käsityksen mukaan se koe oli pakollinen.
Käsittelykoe on pakollinen ja ajokoe liikenteessä on erikseen sen jälkeen.
Yleensä kuitenkin ennen virallista käsittelykoetta ajetaan jo liikenteessä.
Yleensä oppilaat ajavat esim. käsittelykoepaikalle itse.
Ei vissiin puhuta inssiajosta, vaan autokoulun ekasta ajotunnista jolloin yleisesti harjoitellaan käsittelyä suljetulla alueella.
viaton

Jep, käsittelyä harjoitellaan niin kauan kunnes se sujuu riittävän hyvin ja voidaan pitää ns. harjoittelukoe ja sen jälkeen liikenteeseen.

Viranomaisen pitämä koe on tietty myös kaksiosainen eli ekana käsittelykoe hyväksytysti ja myöhemmin ajokoe liikenteessä.
FLSTFSE2
juba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juba »

Ikävää päivitystä taas, Iltalehti
Rautislady
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rautislady »

Vastaa Viestiin