CC-kauppiaita hakusessa...

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mardu112

CC-kauppiaita hakusessa...

Viesti Kirjoittaja Mardu112 »

Kaipailisin Custom Chrome kauppiaita tuolta jenkkilän suunnalta.
Tarkoitus olisi tilata osia omaan mankeliin ja luotettavaa/testattua
kauppiasta kun en tiedä...Siis linkkivinkkejä ja kommentteja, Kiva, Kiitti ja Moi :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen käyttänyt Wallyn sykkelimaailmaa, homma on toiminut ok.
http://www.wallyscycleworld.com/index.asp
supo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja supo »

Minkälaista osaa "vieras" on ottanut sieltä ? Millä rahdilla ja paljonko on tullut kuluja
Vieras

Vieras on oikeastaan s&s joka ei jaksa aina kirjautua sisään. Mutta wallylta osteltu on kaikenmoista, paljon pikkusälää, satulaa, työkalusetti, raiserit, tanko...

Viimeksi tilasin viime keväänä, rahti oli US Air Mail, kulut alle 100 dollaria. Tuossa paketissa oli mm. satula, joten se ei ollut aivan pieni.
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Voisin suositella American Legends puljua http://www.legendmcs.com/storelobby.html. Numerot tuolla web shopissa on ymmärtääkseni suoraan CCI:n osanumeroita mutta muidenkin toimittajien tavarat saa heidän kautaan. Eikä sitten kannata hämääntyä siitä jos ei tuolta web sivuilta löytyisikään osaa jota on hakemassa, sähköpostilla vaan kyselyä ja todennäköisesti kuitenkin löytyy. Palvelu asiallista, täsmällistä ja nopeaa, ainaskin tähän asti ollut.
Itse tilasin jokin aika sitten kasan roinaa V-Twinin luettelosta ja (lähetys) kuluja tuli 50$.

Affe
hdjokke
Viesti:

CC-Osat

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Kannattaa kysellä myös esim. Hot Bikestä Helsingissä, koska itselle kävi kerran niin, että hinta meni aika samoihin tulleineen ja rahteineen, mitä oli Hot Biken pyyntihinta. Riippuu tietenkin aika paljon siitä, mitä tilaa.

Suomesta ostaessa tavara on myös helpompi palauttaa, jos se on viallinen, tai jättää maksamatta, sen puuttuessa lähetyksestä. Nää jenkkien postimyyntifirmat hoitelee mielettömät määrät tilauksia ja virheitä näemmä sattuu. Sitten jos tilaus on jollain muulla, kun firman omalla tilausnumerolla, niin toimitus saattaa kestää kuukausia, joten nyt viimeistään kannattaa tilata, jos meinaa ruuvata kiinni pyörään ajokauden alkuun mennessä.

Chicago H-D:stä tilattaessa orkkisosia kävi viimeksi niin, että tilaus oli isokokoinen (Big Bore pytyt yms.) ja paketteja tuli kaksi. Rahti oli $ 110, eli aika paljon, koska lähetys painoi yhteensä muistaakseni yli 12 kg.

Laatikkoihin oli kumpaakin laitettu arvoksi $300. Oikea yhteisarvo oli $487, joten tullia joiduin maksamaan ylimääräistä $113 taalan arvosta, koska kuormakirjoja ei ollut mukana. Erotuksen saisi yksityishenkilö hakea takaisin, mutta en jaksanut. Tuli ne osat vieläkin 350 egee halvemmiksi, kuin kotokekkoslovakiasta ostettuna.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vieras

Paljos ne big bore pytyt yms. tuli sit maksaan jos 350 halvemmax tuli ku Suomesta? ja paljonko suomessa ottivat vaihtotyöstä vai itekkö asensit? eikös toi pyörän osien tulli o jotain n.4% ja alv tietty... ni sillähän sitä sit vois laskee itekin eri osille..
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Siinä paketissa oli vähän muutakin pikkusälää, mutta Chicago H-D:n webbisivulla on laskuri, josta osanumeron perusteella näkee, mikä on heidän hintansa. Yleensä se on USA:n ovh miinus 20%.

Tässä linkki:

http://www.chicagoharley.com/

Paina linkin jälkeen "Parts" nappulaa, niin saat osanumerohinnoittelijan esiin. Siitä vaan sitten keräämään tarvikkeita. Kun on lista kunnossa, niin tästä seuraavasta linkistä näkee, mitä se suurin piirtein maksaa Suomeen, jos osaat arvioida painon oikein:

http://ircalc.usps.gov/weight.asp?Contents=1

Suomen tulli rokottaa seuraavasti:

Tavaran ostohinta + kuljetus + tulli ja kaikkeen yhteelaskettuun lisätään meidän alv 22%.

Tulli mopon osista on 3.7%.

Voit tullata lähetyksesi itse, tai antaa huolintaliikkeen hoitaa sen. Huolintaliike GLS hoiti sen minun tapauksessani, ja hinta oli 25 egee työpaikalle toimitettuna. Olisi muuten maksanut kymmenkunta Euroa kotipaikan tulliin toimitettuna, jos olisin halunnut tullata itse.

Itse meinaan pytyt asentaa, koska sen pystynee vielä tekemään kotioloissa ilman erikoistyökaluja. Nokat vaativat jo omat työkalunsa, joita tosin niitäkin näemmä saa ostaa CCI:n osanumerolla. Ero vääntöön on kuitenkin H-D:n käyrien mukaan vähäinen, että ajattelin vaan kokeilla pytyt vaihtamalla onko minusta mekaanikoksi.

Jos ei onnistu, niin lankomies juuri osti perävaunun, jolla saadaan mopo huoltoon pahvilaatikossa. Tällöin asennushinta lienee korkeampi, kuin itse sinne ajaessa.

Kysyin syksyllä asennusaikaa nokille ja pytyille, ja se oli 12 - 15 tuntia, ja
osat voi toimittaa itse. Tuntihintaa en enää tarkkaan muista, mutta oli jossain 50 Euron tietämissä.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vieras

Tulli moponosista on yleisesti ottaen 3,7%, mutta esim (prätkän)renkaitten osalta tulli-% on yli 4... Soveltavat käytäntöä: rengas kuin rengas - no exceptions.. :evil:
Vastaa Viestiin