Dynaan ei asennus ollut aivan pulttaa-kiinni homma. T-Max:han korvaa alkuperäisen ECM:n(ruiskunohjausboksin). Boksin mukana tulleissa paperiohjeissa ei lukenut lainkaan hälärin sireenistä, joka USA:ssa on optio, että T-Max ei tietokoneeseen liitettävän kaapelin kanssa mahdu paikalleen jos sireeni on omalla paikallaan. Paketin mukana tulleella CD-levyllä, jossa täydelliset asennusohjeet vinkkeineen, oli sitten maininta, että sireenille joutuu hakemaan uuden paikan, jos data-kaapelin jättää Max:iin kiinni...Mutta tämä taitaa siis olla vain Dyna-mallien ongelma.
Noh, boksi tuli kiinni, samoin lambdat putkiin ja Maxin CD-levyltä lähinnä pyörään sopivin kartta ladataan ruiskunsäätöohjelmaan, josta se ladataan T-Max:iin. Ja pyörä käyntiin. Hienosti lähti! Ei ongelmia.
Ajossa huomasin heti ainakin aavistuksen paremman kaasuun vastaamisen ja myös sen että moottorijarrulla pauke putkista oli tyystin hävinnyt. Kone tuntuisi myös käyvän tasaisemmin. Pientä miinusta kuitenkin jonkinlaisesta kaasun on-off tunnusta pienillä kierroksilla, eli jos vähänkin käänsin kaasukapulaa tuntui pyörä loikkaavan heti juoksuun. Tästä kävin erään toisen foorumilaisen, jolla samainen boksi käytössä, kanssa keskustelua ja hän mua rauhoitteli, että moinen käytös hävisi ajan mittaan hänen pyörästään. Ja olenkin jo nyt huomannut tuon omituisuuden jo ainakin vähentyneen mun pyörässä. Kiitokset Kihvelille!
Oon itse ajanut vasta parisen sataa kilsaa omalla pyörällä T-Max kiinni, joten suurempia kokemuksia ei ole, mutta hyvin tuo tuntuu toimivan. Bensan kulutus on pysynyt suurin piirtein samalla tasolla, mutta vasta noin tankillisen ajolla tätä on vaikea vielä arvioida. Ja vaikka lambdat säätävätkin nyt ruiskua, niin boksissa on mahdollisuuksia vaikka minkälaisiin "käsisäätöihin", jos haluaa niillä alkaa kikkailemaan! Onhan tuo Auto-Tune palikka "vain" lisävaruste Thunder-Maxin kyljessä.
Pikku kysymys kuitenkin muille vastaavan laatikon omaaville: Oletteko huomanneet, että nopeusmittari näyttäisi nyt "oikein"? Ohjelmassahan valitaan myös nop.mittariin calibrointilukema. Tuntuu siltä, että kun ajan esim. tasan kaheksaakymppiä tulevat muut kulkuneuvot perä edellä vastaan...