Alumiinin hitsaaminen

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Jugi

Alumiinin hitsaaminen

Viesti Kirjoittaja Jugi »

Kertokaapa taas viisaammat, millä vehkeillä kannattaisi yrittää alumiinin hitsaamista. Tarkoitus olisi tehdä jalkatappien siirtosarjat itse alumiinista, kun tahtoo kaupasta ostettuna maksaa maltaita, mutta milläs liimata kappaleet yhteen? Käytettävissä itselläni on ainoastaan migi ja puikkokone, joten kumpaa noista kannattaisi käyttää jos kumpaakaan.
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Migilläkin alumiinia voi hitsata, en kyllä tiedä milasta on jälki.

Lanka vaan alumiiniseksi, samoin hitsauskaasu pitää olla puhdasta argonia (rautaa hitsatessa kaasu argonin ja hiilidioksidin seosta). Ja vissiin langanohjain pitäs vaihtaa johonkin teflon-päällysteiseksi...

Mut halvemmalla pääsee kun kasaa itse osat ja käy jollain metallipajalla jossa ammattimies vetää saumat, ei yleensä paljon ota.

Itekin on kyllä ollut mielessä toi migillä alumiinin hitsaus, se ois niin hyvä kun pääsisi itse vetämään saumat heti.
rami

Tigillä

Viesti Kirjoittaja rami »

Kun käytät jossain pajalla sulattelevat tigillä samaa tavaraa josta tapit yms tehty niin hyvä tulee, tosin ei saisi olla eloksoitua.....
Vastaa Viestiin