Kilometrit Sportsrerilla?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Katya

Kilometrit Sportsrerilla?

Viesti Kirjoittaja Katya »

Tää nyt on ehkä hieman pöhlö kysymys, mutta kun en ole tottunut kyttäilemään kilometrilukemia koskaan kakspyöräisiä ostaessani...

Nyt hieman kummittelisi takaraivossa ihan ajopyöräksi (jotta siis pääsisi ihan toistuvasti, luotettavasti jopa tien päälle) tuollainen pikku-Sportti, kymmenen vuoden ikäinen tai uudempi, eli siis ihan uuden karhea :lol: .

Minkälaisilla kilometrilukemilla noille tarttee tehdä jotain, ts. minkä verran ajetun voi olettaa olevan kunnossa jos sille ei ole mitään remppaa tehty? :roll:

Eihän tämä nyt toki mitään poista, etteikö jotain yksilöä voisi käydä tsekkaamassa, mutta ettei nyt lankeaisi taas yhteen loppuun ajettuun romuun jota saa heti olla korjaamassa.
waldemar

Viesti Kirjoittaja waldemar »

Itse en tosiaankaan mikään HD;n tietovelho ole, mutta lienee melko pitkälle pätevät samat lainalaisuudet kuin minkä tahansa käytetyn pyörän/auton hankinnassa. Hiukan vanhempi ja enemmän ajettu voi myös olla pätevä vaihtoehto, kunhan se on hyvin pidetty,huollettu ym.ns."yksilö"

Jos pyörä on ollut saman harrastajan hallussa vuosia, hän tietää jo paljon pyörän historiasta,mahdollisista remonteista ym. Kaupasta ostaessa voi olla myös hyvä pyytää edellisen omistajan yhteystietoja ja kysellä häneltä tarkennuksia, mikäli jokin askarruttaa. Myöskin olisi hyvä jos saisi pyörän katsomiseen mukaan kokeneemman ja ko.pyöristä enemmän tietävän harrastajan.

Laajalla skaalalla kannattaa tietysti etsiä, tehdä vertailua hinnoissa,kilometreissä,lisävarusteissa ym.ym. Välillä on hyvä huilia, ja tehdä "välitilinpäätöksiä", hiljaa hyvä tulee...

Jos valintaa tekee puhtaasti kilometri pohjalta=mitä vähemmän,sen parempi. Tosiaan täällä kokeneemmat osaavat varmaan antaa tarkempia kilometri määriin liittyviä kompastus kiviä.

Itse hankin hiljattain vuoden-92 883 Sportster, ja olen ollut tähän saakka tyytyväinen. Kilometrejä on taulussa 30000, mutta pyörä on kaikin puolin loistavassa kunnossa ikäisekseen!.
Harley Davidson XLCH 1000 -72
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos pyörä on hyvin pidetty ja öljyt vaihdettu ajallaan, ei 50 tkm ole vielä mitään. Toisaalta huonolla pidolla ollut pyörä voi olla jo kahdenkympin kohdalla täysi pommi. Harvemmin sitä varmaan yli kolmekymppiä ajettua uudempaa sportsteria löytääkään myytävänä.

Kuten olen monesti sanonut niin pyörän yleisilme kertoo paljon sen kunnosta - jos laitetta ei ole edes pesty sen jälkeen kun se on kaupasta haettu ja joka puolella roikkuu tehtaan johtosarjaan kuulumattomia virityksiä niin pitäisi suhtautua varauksella. Pysyt vaan erossa nelivaihteisista jos ehdotonta varmuutta haet niin kyllä se siitä.
Joe Cool
Viesti:

Re: Kilometrit Sportsrerilla?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Katya kirjoitti: ettei nyt lankeaisi taas yhteen loppuun ajettuun romuun jota saa heti olla korjaamassa.
Ed. vastaajien kanssa samaa mieltä. Mutta yksi pieni kommentti pitää heittää. Suurempi vaara on saada ns. loppuun asennettu yksilö, kun loppuun ajettu :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Tara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mä ostin omani 6 vuotta sit (saksan tuonti)auto-liikkeestä pienin varauksin..turhaan.
sen täytyy olla joku maanantai-päivän versio kun ei oo muuta ollu ku lasten tauteja..
tietysti öljyä koneessa pittää olla.
2 kertaa jääny tielle,ekalla meni 2-veto hihna,toisella etu-pulleri(ykkönen on kakkonen,kakkonen on ykkönen)EHHEHEE..
mut muuten olen ollu aikalailla tekemättä mitään ennenku on ollu tarve.
on nostalgista olla tien poskessa ja odottaa apuja.se kasvattaa luonnetta..
jos pelkää tuota tapahtuma-ketjua,niin voiko sitä harrastukseksi edes mainita?
olen huomannut että kauan tätä harrastaneet ovat maailman letkeimpiä ihmisiä,ja ihanimpia.
juuri kun alkaa seinä lähestymään otsaa,niin tulee joku,taputtaa selkään ja sanoo:"hei,kyllä sinne suohon on upponneet muutkin!"..tulee kummallisen helpottunu olo.. :)
Taisin vähän sivuuttaa aihetta mut tuli aika euforinen fiilis ku ite muistelin tuota samaa pohtineeni aikoinaan..
TSEMPPIÄ SULLE!!!
-Kunnioitus ja Luottamus-
Blues Guitar

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

hemuli kirjoitti:....Harvemmin sitä varmaan yli kolmekymppiä ajettua uudempaa sportsteria löytääkään myytävänä.
Toi kilometrimäärähän tulee parissa vuodessa 8O
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

hyvillä huolloilla ja öljyillä pääsee tosi kauas ja takaisin. Mie ostin ton 94 1200 kolariromuna. Mittarissa oli 30000km. Epäilen että oli ajettu enemmän. Päätin tehdä koneesta vääntövehkeen. Kone purettiin ja kuink ollakkaan stanu hd männät päistä hieman karstaiset ei kiinni leikkaumia. Sylintereissä hoonijäljet näkyvissä renkaat virheettömät. Asiantuntija sanoi että takas kasaan, ei kannata tehdä vielä mitään taloudellisesti. HULLUNA ON HYVÄ OLLA Ei laitettu, tehtiin muuta mutta se on toinen juttu. Väittäisin että huoltamalla hyvin esim 4000km välein ja ajamalla laatuöljyillä redline, kendal 100000km on helposti rikki juurikaan vetojen kärsimättä.
Viimeksi muokannut Röpöttäjä, 21:19 15.08.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tattoos

Viesti Kirjoittaja tattoos »

mitä olen ymmärtänyt niin sportti on aika luotettava laite...ei muuta ku ajaan koittaan miten liikkuu ja kuullostamaan miten se ääntelee joss nytt kilisee kolisee niin voi jotain päätellä... no ainaha jotain pientä säätöö tarvitaan
laitteeseen kuin laitteeseen,,,onnea ostossa
ÄLÄ TEE TÄNÄÄN MITÄÄN MINKÄ VOIT JÄTTÄÄ HUOMENNAKIN TEKEMÄTTÄ
Katya

Viesti Kirjoittaja Katya »

Tara kirjoitti:on nostalgista olla tien poskessa ja odottaa apuja.se kasvattaa luonnetta..
jos pelkää tuota tapahtuma-ketjua,niin voiko sitä harrastukseksi edes mainita?
Joo on toki. Mutta jos sitä on tapahtunut enemmän kuin itse ajamista, niin en enää koe sitä mitenkään ihanteena :lol:
Mutta mitenniin odottaa apuja? Siinä vaiheessa kaivetaan työkalut ja kirotaan, kun pyörät ajaa ohi...
...kuullostamaan miten se ääntelee joss nytt kilisee kolisee niin voi jotain päätellä
Niin. Tarttenee ottaa mukaan joku härräköihin perehtynyt, kun noiden Brittien ja yhden japsin kanssa on tottunut ehkä liikoihinkin kolinoihin... Tiedä sitten mikä on normaalia.

Mutta kiitän. :)
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Tara kirjoitti: 2 kertaa jääny tielle,ekalla meni 2-veto hihna,toisella etu-pulleri(ykkönen on kakkonen,kakkonen on ykkönen)EHHEHEE..
mut muuten olen ollu aikalailla tekemättä mitään ennenku on ollu tarve.
on nostalgista olla tien poskessa ja odottaa apuja.se kasvattaa luonnetta..
Vain kahesti, mulla on takana jo useampi kerta mun sportsterilla. Toisioveto, tulpat pimeenä pari kertaa, öljyt oli hävinny koneesta, nyt meni kytkinvaijeri mutta silti pääsin kotiin ja olihan mulla joku tietokone/sulakevikakin. Onkohan mulla se maanantai kappale, tuskin, on ennemmin se huonosti pidetty yksilö. Ite ostin pyöräni uutena 3 vuotta sitten. Muistelen että mulla ei ole ollut kuin yksi moottoripyörä jolla ei ole matka katkennut jostain mopoon tulleesta viasta.
Tara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tara »

tuolla maanantai-päivän(siis sarkastisesti ajateltuna) versiolla tarkoitin sitä ettei tota härpäkettä ole tarvinnu kertaakaan lavalle nostaa ja kuljettaa mihinkään...VIELÄ...
ja avulla tarkoitin että jos on homma ollut niin paha ettei ole ominavuin selvinnyt/työkalut ei oo olleet riittävän jämeriä
(esim:momentti-avainta tai suuria jako-avaimia tai voimaa ei aina satu olemaan mukana..)
ja sit vielä ottaa päähän ku ruuvilukite on joka kuivunu tai valunu pussin pohjalle..
kun ei kuitenkaan luota tuohon omaan työ-miehen koura-momenttiin(kierrä tosi kireelle ja 2 minuuttia löysän suuntaan takas) varsinkaan voiman-siirtoa koskevissa säädöissä kun vielä pitäis päästä pois sieltä tien poskesta.
noloimmillaan jäin tielle bensa-hanan ollessa kii.
pyörien ohi-ajaessahan voi tietysti itse nostaa sen käden pystyyn ja heiluttaa jos apua tarvii.eikö?
Suuri kumarrus niille jotka muakin ovat auttaneet noiden ongelmien kanssa!!
Brotherhuudia parhaimmillaan!
-Kunnioitus ja Luottamus-
Vastaa Viestiin