Onkos ideoita että mistä löytyis välitankkeja ruiskua varten vai pitääkö sellanen värkätä itse? Hakusessa sellanen mahdollisimman piilotettava malli
Nimim. tekniikan vaikeistaja
Mä laitoin vaan sellasen Pingelin hanan, jossa oli kaks lähtöä.rieska kirjoitti:Hep!
Onkos ideoita että mistä löytyis välitankkeja ruiskua varten vai pitääkö sellanen värkätä itse? Hakusessa sellanen mahdollisimman piilotettava malli![]()
Nimim. tekniikan vaikeistaja
About joo, microsquirtin boksi, buellin imusarja, läppärunko ja suuttimet.113 cid kirjoitti:En ole törmännyt moiseen tuotteeseen missään, luulenpa että tarvitsee tehdä itse. Olen juurikin aloittanut ilmeisesti samanlaisen projektin, Buellin ruisku -85 malliseen evo sporttiin.
Juu, ameriikan yhdysvalloista tuli moinen, hinta oli ~370e kaikkine kuluineen.nicnac kirjoitti:Ootko jo hommannu tuon microsquirtin?Ittellä ollu tulevaisuuden haaveena kans että laittais tuon microsquirtin.
Eikö se paluu kannattaasi vetää tankkiin suoraan?Vaikka vähän hitsaamaan joutuuskin niin tulis heti kerralla hyvä ja ei olisi mitään letkuhässäköitä...
Hyvä hyvä, lisää "megaajia" tännekkin. Mulla on tuossa just Megasquirt meneillään turbotettuun autoon. Mielenkiintoinen verme se on ja hinta houkutteleva. Ei sitä koskaan tiedä vaikka sitä vannoutunut kaasari mopoilijakin vaihtais ruiskuun joskus. Mopoon tosin tuo micro versio on varmaankin viisampi valinta.rieska kirjoitti:About joo, microsquirtin boksi, buellin imusarja, läppärunko ja suuttimet.113 cid kirjoitti:En ole törmännyt moiseen tuotteeseen missään, luulenpa että tarvitsee tehdä itse. Olen juurikin aloittanut ilmeisesti samanlaisen projektin, Buellin ruisku -85 malliseen evo sporttiin.
Kovin mielenkiintoselta vaikuttaa, tuosta boksista löytyy infoa osoitteesta http://www.microsquirt.info
-rieska

Miksi etuputkeen?rieska kirjoitti:Pannaas kuva tuosta hienosta megatunesta, startti laulaa kuvanottohetkellä, huomaa kierrokset.
Osalistaa:
- Buellista imusarja, läppärunko ja suuttimet
- microsquirtin valmis boksi
- välitankki
- bensapumppu
- bensapaineen säädin, säädettävä
- lämmitettävä lambda etuputkeen
- lämpösensori imusarjaan
- lämpösensori takapytyn kupeeseen + alumininen sovite
- 2kpl releitä
- 1kpl JasuT![]()
-rieska
Samapa tuo kummassa putkessa, likipitäen vastaava palotapahtuma olisi tavoitteena kummassakin pytyssä, joten ei liene väliä kummasta mitataan tulosta..?smuige kirjoitti: Miksi etuputkeen?
Jotenkin on jäänyt päähän, että pitäis olla takaputkessa.
Vissiin on kummallekkin hyvät selitykset, vai onko oikeasti mitään väliä kummassa putkessa lambda mittaa?
50-luvulla ruiskut oli mekaanisia, ja sitten niitä hienomekaanisia. Varsinkin Lucasin versio aiheesta. Hieno toimiessaan, äärimmäisen varmatoiminen uutena, mutta jonkinaikaa kun oli paikat kuluneet niin eipä enää säätöihin saanutkaan. Bensiinivoideltuja luisteja joita imusarjan alipaineella ohjattiin, nämä sitten määräsivät syötettävän bensanmäärän... Ei mitenkään tarkkaa, saati sitten taloudellista.smuige kirjoitti: Pohdintaa...
Ja ruiskujahan on asennettu autoihin enemmän jo 50-luvulta lähtien.
Ja nyt vasta päästöjuttujen myötä lähes kaikkiin pyöriin n. 50-vuotta myöhemmin...
Missähän pyörässä oli ensimmäisenä ruisku? (tehdasvalmisteinen katupyörä)