vanha h-d museoon?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Juho

Viesti Kirjoittaja Juho »

ehkä pitää joku päivä ruveta toteuttamaan lapsuuden haavetta ja ostaa harley :D
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Juho kirjoitti: pitäis vaan saada tuo auto ja moottoripyörä myityä niin vois oikeasti harkita h-d:tä
hemuli kirjoitti: ymymy. yleisimmin vaihdetut osat vaihdettu tarvikkeisiin.
Turhahan tässä on tarkemmin ruotia vielä yksitysikohtia, kun et ole käytännössä menossa vielä rahat kourassa kauppaa tekemään. H antoi tuossa erittäin nasevan pikakatsauksen noihin vaihdettuihin osiin ja niitä on kyllä vaihdettu enemmän tai vähemmän lähes kaikissa myynnissä olevissa pyörissä.

Kyllä sitä kannattaa varata vähintään se 1000-2000 euroa museoentisöintiin, vaikka itse teksi työtkin ja hyvän ostaisi. Maalaus/teippaus/merkit jne kun myös käytännössä menevät uusiksi liki kaikissa museoitavissa pyörissä H:n listan lisäksi.

No sinulla on vielä prosessi sen verran vaiheessa, että ehdit katsoa monta pyörää läpi ja huomata niiden eroja sekä yksilöiden plussia ja miinuksia alkuperäisyyden suhteen.

Muistutan vielä, että museopyörä ei ole käyttöpyörä halpaan jokapaiväiseeen ajoon (vaikka jotkut niitä yrittävät silläkin argumentilla myydäkin). Sillä ajetaan vain hyvällä kelillä ja hyvässä seurassa, harkiten ja historiaa vaalien. Nauttien siitä, millaista oli ajo siihen aikaan, kun ko. ajoneuvo oli uusi. Silloin pääkohtia eivät ole ajo-ominaisuudet, jarrujen teho tai tekniikan kestävyys kovassa käytössä.

Jos näitä haet, osta 5-vaihteinen Evo-Sportsteri, sitä voit vapaasti viilata ja parantaa ja rällätä sen minkä sielu sietää. Ja sitten heti kun olet sisäistänyt "pussihousuideologian", entisöit museorautiksen itsellesi (vaikka toiseksi pyöräksi käyttöpyörän kaveriksi) ja huomaat, että peräänkuuluttamillasi seikoilla ei olekaan enää yht' äkkiä kovinkaan paljon merkitystä historiallisen ajonautinnon tavoittelussa...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Juho

heh. joo onhan nuo ihan eri luokkaa... en mä kyllä uutta hdtä mee ostamaan mutta nuo vanhemmat olis kyllä houkuttanu.
mulla on jo tuo "uusi/sisäänajettu" japanilainen...
museopyörää oon lähinnä ajatellu sen takia että siitä ei tarvittis harmitella että ei oo kelejä ajella kun sen pitäminen ei maksa mitään ja tuollasia museopyöriä ei tuu joka kylällä vastaan. :)
eipä tänä kesänä oikeen ookkaan tullu ajettua paljoa muuta kun klubin reissuja ja pari rallia/tapahtumaa
matkamallimies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja matkamallimies »

Tässä on valmis museopeli, jos kiinnostaa, niiin soita 040-7439247
750cc 1930/31
-kk-Kuva
Juho

matkamallimies kirjoitti:Tässä on valmis museopeli, jos kiinnostaa, niiin soita 040-7439247
750cc 1930/31
-kk-Kuva
oho! siinä on kyllä komea peli... tuo on vaan jo niin vanha ettei mun kukkaro taida piisata... eikä tuolla uskalla ajaa jos se vaikka likaantuu :lol:
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Joe Cool kirjoitti:Ja sitten heti kun olet sisäistänyt "pussihousuideologian", entisöit museorautiksen itsellesi (vaikka toiseksi pyöräksi käyttöpyörän kaveriksi) ja huomaat, että peräänkuuluttamillasi seikoilla ei olekaan enää yht' äkkiä kovinkaan paljon merkitystä historiallisen ajonautinnon tavoittelussa...
Ja sitten heti kun rallin portista sisään niin hätäseen seisontatuki alas ja lähimmälle onnettomalle rähisemään, että tuo ei tuohon alunperin kuulu 8)
Juho

hlyytine kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:Ja sitten heti kun olet sisäistänyt "pussihousuideologian", entisöit museorautiksen itsellesi (vaikka toiseksi pyöräksi käyttöpyörän kaveriksi) ja huomaat, että peräänkuuluttamillasi seikoilla ei olekaan enää yht' äkkiä kovinkaan paljon merkitystä historiallisen ajonautinnon tavoittelussa...
Ja sitten heti kun rallin portista sisään niin hätäseen seisontatuki alas ja lähimmälle onnettomalle rähisemään, että tuo ei tuohon alunperin kuulu 8)
:lol:
matkamallimies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja matkamallimies »

Eikös nämänmerkkiset ole ajamista varten tehty. Tälläkin on käyty Saksat, Eestit ja Latviat ja ilman remppaa, vain huoltoa!
-kk-
Joe Cool
Viesti:

hlyytine kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: "pussihousuideologian", ... lähimmälle onnettomalle rähisemään, että tuo ei tuohon alunperin kuulu 8)
Loistavaa, täällä on toinenkin todellinen pussihousu linjoilla :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: No ei Harrikka-kokoontumisssa ole kyllä onneksi tullut vielä tätä vastaan :!:

Ei tainnut Kemissäkään olla muuten edes 5-10 museopyörää paikalla (taisin omani lisäksi nähdä 2) ja pre-evo -ikäisiä yleensäkin vain muutamia kymmeniä eli 3-4% osallistuneista. Pitäisi tämän perusteella kai sitten museopyörälijöiden ommella nutun kulmaan tunnus "0,4%" :mrgreen:

Muutenkin on ollut hieman yllättävää liikkua näissä Harley-tapahtumissa ja nähdä miten uudella kalustolla jengi ajaa. Kun vertailupohjana on jenkkiautoharrastajapiirit, joissa taas vanhat autot ovat arvossaan ja harrastuksen kohteena. Kun pyörän ostettuani kyselin eräältä pussihousulta, että millaista kalustoa ja porukkaa siellä Bembölessä liikkuu, niin hän vastasi, että suurimman osan mielestä siellä jo vuoden vanhat pyörät ovat vanhoja p*skoja :twisted: Mutta toisaalta onneksi on näin, sillä jos tämä harrastus olisi vanhojen pyörien varassa, olisi kerhon toiminta aika köyhää... :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Joe Cool kirjoitti:...Muistutan vielä, että museopyörä ei ole käyttöpyörä halpaan jokapaiväiseeen ajoon...
Nimenomaan. Tämä nyt on ihan oma henkilökohtainen mielipiteeni - joskin vahva sellainen - mutta museorekisteriin kelpuutettavan ajoneuvon pitäisi olla niin hienossa alkuperäis/entisöidyssä kunnossa että sen enempi käyttäminen koituisi sille vahingoksi. Sillä eikö juuri sen takia ole perustettu erillinen museoajoneuvorekisteri jossa ylläpitokustannukset ovat tavallista rekisteriä pienemmät, että niitä vanhoja laitteita säilyisi jälkipolville ihailtavassa kunnossa.

Mielestäni museoajoneuvotarkastusta saisi vielä kiristää nykyisestä.
Juho kirjoitti:...pitäis vaan saada tuo auto ja moottoripyörä myityä niin vois oikeasti harkita h-d:tä...
Hyvähän se on aina välillä päiväunia tuulettaa mutta et kuitenkaan taida olla ihan fanaattisesti juuri HD:ta ostamassa?
Juho

hemuli kirjoitti: Hyvähän se on aina välillä päiväunia tuulettaa mutta et kuitenkaan taida olla ihan fanaattisesti juuri HD:ta ostamassa?
kyllä mä oon siinä mielen fanaattisesti ostamas että mä oon aina halunnu h-d:n mutta niiden hinta on vielä nykytaloudelle estäny sen oston... :roll:
Joe Cool
Viesti:

Juho kirjoitti: mä oon aina halunnu h-d:n
Tämä on hyvä lähtökohta ja tervetuloa mukaan, kun aika on kypsä - jeesiä varmasti löytyy museopyöräasioissa :!:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sen verran kyllä kritisoin tätä topikkia, että jotenkin tulee fiilis että alkuperäinen kysyjä on hakemassa halvinta mahdollista tapaa omistaa HD ja ajaa sillä säännöllisesti. Mielestäni museorekisteröity laite ei tähän käyttötarkoitukseen ole ehkä se paras mahdollinen vaihtoehto.

Paljonkos muuten on tänä päivänä eroa vakuutusmaksuissa tavallisen rautapään ja museoleimatun välillä? Ei taida montaa satasta olla sen jälkeen kun tehopainosuhteiset vakuutukset tuli mukaan kuvioon.
Juho

hemuli kirjoitti:Sen verran kyllä kritisoin tätä topikkia, että jotenkin tulee fiilis että alkuperäinen kysyjä on hakemassa halvinta mahdollista tapaa omistaa HD ja ajaa sillä säännöllisesti. Mielestäni museorekisteröity laite ei tähän käyttötarkoitukseen ole ehkä se paras mahdollinen vaihtoehto.

Paljonkos muuten on tänä päivänä eroa vakuutusmaksuissa tavallisen rautapään ja museoleimatun välillä? Ei taida montaa satasta olla sen jälkeen kun tehopainosuhteiset vakuutukset tuli mukaan kuvioon.
en tiedä... mulla on tällä hetkellä jotain 470e/vuosi vakuutukset.
onko siinä jotain väärää että mä haluan museopyörän? ei se ennen ainakaan oo vaatinu sitä että omistaa tuliterän hd:n
kaippa se on vaan ostettava museoikänen pyörä ja ajettava normaaleilla kilvillä että kaikki on tyytyväisiä
Joe Cool
Viesti:

hemuli kirjoitti:Paljonkos muuten on tänä päivänä eroa vakuutusmaksuissa tavallisen rautapään ja museoleimatun välillä? Ei taida montaa satasta olla
Ei ole paljoa, sanoisin omasta kokemuksestani, että 300-400 täällä Helsingissä, eli sillä ei vielä kovin suurta entisöintiä tehdä. Eli museopyörän tekeminen ei ole halvin tapa harrastaa, oikaistakoon se tässä vielä minunkin puolestani.
Nimim. "Kolme Harrikkaa museokunnostanut, kaksi itselle ja yksi kaverille" :roll:

PS. Minullekin jäi vähän sama fiilis alkuperäisen kysyjän tarkoitusperistä, mutta jostainhan se on lähdettävä kypsyttelemään ja kuten tuolla totesin - tervetuloa mukaan, kun aika (ja pussihousuasenne) on kypsä :lol:
Vastaa Viestiin