Evo Softail ja öljyvuoto

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

souweli
Viesti:

Evo Softail ja öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja souweli »

Kertokaahan viisaammat mikä softista on mennyt kun rupesi öljyä vuotamaan ja oikein kunnolla.

Eli pyörä vuosimallia -88. Kun hommasin vehkeen niin tihkuttelu enskan kohdalta vähän öljyä seistessä. Vaihdoin ulomman tiivisteen mutta tihkuttelu jatkui. Ajattelin että oon sitä tavan tumpelo kun hommassa en onnistunut.

Nyt kuitenkin rupesi vuotamaan oikein kunnolla ja huomasin että vuotovana onkin sisemmän enskakopan takana. Kädellä hamusin ja totesin että vetoratas on kuiva laatikon puolelta, mutta märkä enskan puolelta.

En ole koskaan enskaa irrottanut, joten ei kokemusta mitä sieltä ois mennyt. Sisempi enskan tiivitse, stefa?

Tänksit!
Ketunnahkaa sano! www.ketunkulma.fi
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Viisaudesta niin tiedä mutta ehdin ensiksi...

Yleensä jos vuotaa mistä tahansa sitä öljyä, niin se tuppaa kulkeutumaan ja tiputtamaan enskavetokopan alimmasta kohdasta.
Jos ei suoraan näy vuotokohtaa (esim öljyletku murtunut, sylinterin alatiiviste vuotaa tms) niin
kannattaa PESTÄ KUNNOLLA, myös alta ja välistä, ja alkaa sitten tutkimaan uudestaan vuotokohtaa.

Kuinka paljon on "rupesi öljyä vuotamaan ja oikein kunnolla"?
tiputtamalla vai oikein valumalla?

Minne huohotinletkun pää vedetty?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
souweli
Viesti:

Joo, pitää pestä ensin. Paikka vaan on paha, kun ei kunnolla näe sinne enskan taakse. Ja katsoa minne huohotinputki on vedetty.

Ei valu, mutta tiputtelee kunnolla. Kun on puolituntia seissyt niin norot valuu alla olevan hesarin pinnalla.

Kiitti Smuige!
arska62
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arska62 »

Tervehdys! Itsellä -87 Softi teki samat oireet,valutti solenoidin kumitiivisteen välistä.
aasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mun -88 evo teki samaa alkukesällä.
Toisiovetopyörän molemmilta puolilta oli
stefa mennyt rikiksi.
Se toisiopyörä oli löysästi kiinni,luulen että oli täristänyt stefat rikki.
Osat ei olleet kalliita mutta hommaa siinä oli verkalleen tehdessä pariksi
sadepäiväksi.
Enitin otti pattiin että ite olen viime suvena sen pyörän sinne vaihtanut siinä
samalla ku vaihdoin katkenneen vetoremmin uuteen.
Oireet oli samantapaiset ku sulla ja vuoto lisääntyi hiljalleen.
(jostain syystä kylmänä valui enemmän)
Toivottavasti sulle ei satu sama pahin mahdollinen vaihtoehto niinkuin mulle kävi!!!
Toisaalta,tekemällä oppii...
Enskan purku ja sieltä näkee kyllä mistä on valunut.Nykyään mulla on laatikkoöljyt punaiset jotta tiedän kummalta puolen öljy tulee,enskasta vai
vaihdelaatikosta.
Enskan purussa osaisin auttaa mutta kun en oo oikeen kaveri tämän tiesikan
kanssa...Haku..?Pojat...?Enskan purku sulla on edessäs että ei muuta kuin "ylpeänä kohti uusia nöyryytyksiä"... :oops:
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Mårå mårå

kokeileppa sormella sieltä takaenskan takaa hihnapyörän yläpuolella oleva startin akselin stefa. Saattaa joskus irrota ja vuotaa meinaan ihan kivasti ajoissa. Sen saa ihan sormilla painettua paikalle ja sikaflexillä sitten lukittua ettei irtoa enään.

Kädet kyynärpäitä myöten pa.....sa
aasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aasi »

kertoisitko miten kävi vuodon kanssa? Tässä ehkä oppisi...H-D-lemaan??? :?:
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Lisää valumiskokemuksia: Mulla evosportissa aikoinaan oli startin kiinnityspultit löystyneet ja roiski öljytstartin juuresta vaihdelaatikon päälle ja sieltä valui enskapohjaa pitkin maahan.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
souweli
Viesti:

Moro!

Vihdoin pääsin vian kimppuun ja vaikka mopo ei ole vielä kasassa niin vuodon syyt taitavat olla selvillä....

Syy 1.
Sisempi enskakoppa oli halki läheltä öljyproppua noin 5 sentin matkalta. Yritetty paikata jollain epoksitahnalla. Lähti irti kuin paikka hampaasta ja on takuulla vuotanut öljyä halkeamasta. Nyt hitsattu kunnolla umpeen.

Syy 2.
Akselin stefa oli paikallaan, mutta väärin päin. Puoli jossa lukee "oil side" oli nohevasti laitettu vetorattaalle päin. Vuotanut varmasti myös tästä kohtaa.

Syy 3.
Startin akselin sisääntulolle kuuluva stefa puuttui kokonaan. Varmasti osaltaan avittanut vuotoa.

Syy 4.

Solenoidin kumikaulustiiviste oli reijillä ja solenoidin pohjasta puuttui o-rengastiiviste.

Katsotaan nýt jos vuoto loppuisi kun korjaan noi puutteet. Pitäs saada taas vehje kuosiin että pääsee ensi viikolla duuniin. Vois kyllä jatkaa lomailua.... :evil:
Vastaa Viestiin