Tasapainotus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mebi

Tasapainotus

Viesti Kirjoittaja Mebi »

Missäköhän stadissa osataan tasapainottaa "vanhan rouvan" pinnapyörät? FL 1200 vm.1950. :?: Vai mistäköhän se hillitön resonointi yli 50Mph ajettaessa vois johtua??
Old Harleys never die they just keep on rocking!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kai mikä tahansa (moottoripyörän) renkaita asentava yritys voi ne tasapainottaa. Jos taas kyse on pinnauksen oikaisusta eli ns. rihtauksesta niin tekijät vähenevät. Rihtaustarpeen näet pyöräyttämällä rengasta ja mittaamalla vanteen pysty/sivuttaisheiton. Yli millin heitto varsinkin pystysuunnassa tuntuu kyllä. Itse olen pyrkinyt vanteen suoruuden rajoissa 0,2mm tarkkuuteen molemmissa suunnissa.

Olen näitä pinnaus/rihtaushommia tehnyt pientä korvausta vastaan aina aikataulun salliessa, joten jos sellaisen tarpeessa olet niin lähetä vaikka sähköpostia niin annan tarkemmat yhteystiedot.

Toisaalta, eikös vanhan pannun kuulukin vähän täristää ajossa... :twisted:
Mebi

Tasapainoitus

Kiitti vastauksesta.Joo kyllähän sen pannun pitää porista,mutta meinaa paikat lähtee hampaista.Otan yhteyttä tässä kevään kuluessa,josko sais ne donitsit kondikseen. :twisted:
pannu64

Viesti Kirjoittaja pannu64 »

Tarkasta, että koneen yläripustus on rungossa kiinni. Se on venttiilikoppien yläpuolella oleva kiinnikerauta, joka pitää olla pultattu runkoon. Jos on löysällä,aiheuttaa epäinhimilliset värinät yli 50 mph vauhdissa. NIM: Kokemusta on.
Mebi

Tasapainotus

Kiitti pannu -64:selle vinkistä! Pitää tutkia kunhan saa pressun päältä vex.
Vastaa Viestiin