shovel kalkatus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jumpero

shovel kalkatus

Viesti Kirjoittaja jumpero »

kone 1340,kaasari läppäkeihin,suorat putket.ongelmana on kun ajosta jättää tyhjäkäynnille ni jokusen kerran takapytty alkanut kalkattamaan!mistäpäin kannattais alkaa tarkistelemaan?
Buluttaja

Viesti Kirjoittaja Buluttaja »

Mulla 1340 shovel teki just tuota samaa kun takapytty kilahti hiukan kiinni kiivaassa motariajossa, nopeuksilla joista ei parane puhua. :lol: Kiinnileikkautuminen on mun veikkaus.
souweli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja souweli »

Mulla soveli 1200 kalkatteli ja nosti tyhjäkäynnin kierroksia aikoinaan. Syy oli loppuun ajetut hydraulinostajat. Uusilla homma korjaantui.
Ketunnahkaa sano! www.ketunkulma.fi
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tyhjäkäynnillä ilmenevä kalkatus viittaisi öljynpaineen laskiessa alkavaan ääneen - tässä tapauksessa Souweli on jäljillä mutta äänen lähdettä on näin tietokoneen äärestä vaikea paikallistaa. Jos se tuntuu tulevan venttiilikoneistosta niin nostajien hydraulit tarkistukseen.
jumpero

hiukkasen on laihalla käyny koska tasakaasulla(n.60-80km/h)rykäsee kaasariin!välialue näky olevan 72,voisko se vaikuttaa,mites sit öljypumpun ilmaus,voiko ilmaa jäädä kiertoon ja välillä honii tyhjää!
noi rullat pitää tarkistaa vielä,kalkatus on alkanut vasta kun kone on ajettu todella kuumaksi ja kalkatus hetkittäistä ei siis jatkuvaa!
Buluttaja

Viesti Kirjoittaja Buluttaja »

Mulla on joka rempassa jäänyt ilmaa öljysydeemeihin vaikka kuinka ilmaisi öljypumpulta mutta kyllä se siitä aika pian tokenee, nostajien hydraulit vaan pitää veemäistä mekkalaa pienen hetken. Korvasin kyllä ite hydraulit "kovilla" nostajilla niin onpa taas yksi vikakohta vähemmän. Sanat öljynpaine ja shovel ei sovi kyllä samaan lauseeseen, käytännössä räpläämättömällä orkkis öljypumpulla "öljynpaineet" on pyöreät nolla kuumalla koneella tyhjäkäynnillä. :lol: Pääasia noissa kai on että öljy kiertää.

Kerrohan tännekin sitten kun kalkatuksen syy on selvinnyt?
Newport
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newport »

mulla samoja ongelmia... vaihdoin öljyt ja tarkistin venojen välykset,samalla kaadoin suoraan öljyä nostajille.
Koneen hieman lämmettyä reilummanpuoleisia kiihdyttelyitä alkoi ääni siitä hiljentyä
jumpero

ei ainakaan nostajat olleet väljät,rullista yhdestä oli pinta syöpynyt,hydraulit näyttäis toimivan niinkuin pitääkin,rullat vaihdan kaikki kun kerran auki on!saattaapi olla et venttiilit ei sit ollut täysin säädöissään,palaan astialle kun taas laulaa..
jumpero

dodii,nostajanrullat vaihdettu ja koeajo suoritettu,öljyt lämpösiksi ja tallin pihaan,välittömästi kun kierrokset tippu tyhjäkäynnille niin alkoi kalkatus.viiden minuutin päästä käyntiin ei kalkatuksia,voisko öljypumpussa olla vikaa väljä pumppu tai jotain????
MarHoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarHoo »

Jos ei tahdo löytyä vikaa nii hommaa jostain kokeiltavaksi tarvittavat palikat et saat kovat nostajat. Mulla shovelin käyntiongelmat poistui sillä. Tilalle tuli pientä nakutusta mutta ainakin homma toimii... Yks kesä meni säädellessä...Välillä kohillaan ja taas ihan päin persettä, vaikka kuinka sääteli ohjeiden mukaan.

M
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos vika olisi ollut rullissa, olisi kilkatusta kuulunut kaikilla kierrosalueilla. Kyllä tuo tyhjäkäynnillä tuleva ääni viittaa alhaisen öljynpaineen tuomiin ongelmiin - esim. nostajan hydrauliosa on niin kulunut että ei pidä paineita.

Mutta kuten jo sanoin, äänen laatua kun ei näin etätyönä pääse toteamaan niin vaikea on tarkkaa diagnoosia antaa.
jumpero

jep..kovat hydraulien tilalle ja armotonta runtua...ei kalkatusta vaan pientä venttiilien kilkatusta,kiitokset neuvoista!!!!
Vastaa Viestiin