autolautta ja FLHTCU

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

KSC
Viesti:

autolautta ja FLHTCU

Viesti Kirjoittaja KSC »

Mistä kohtaa olette laittaneet kiinnityshihnat autolautalla. Pitäs saada ultra sidottua, mutta ei onnistu ainakaan samalla tavalla kuin sporsteri.
Sporsteri pysyy kyllä hyvin, kun painaa etupumput alas ja laittaa kuormaliinan t-kappaleiden välistä.
proffa
Viesti:

kinnitys

Viesti Kirjoittaja proffa »

Olen laittanut etukaatumaraudasta kiinni. Ensin vasen puoli ja sitten oikea puoli samaan aikaan painaa jalalla astinlaudasta jousitusta alas ja kiristää liinan. On pysynyt hyvin paikoillaan.
Terv.
Proffa
Pekka L

Etukaatumaraudasta

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Joo, tilanteen mukaan... etukaatumarautaa tukipisteenä käyttäen. Liinan koukut saa helposti astinlaudan rautoihin kiinni! Takarautojakin olen joissain laivoissa hyödyntänyt.

Kreikkalaiset eivät muuten antaneet itse sitoa, vaan laittoivat satulan yli hihnalla... Onneks oli hyvä sää, eikä paljon merenkäyntiä, niin ei tarvinnut tiukallekaan laittaa!
KSC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KSC »

Terveisiä Gotlannista. Kaksi lauttamatkaa takana. Eli Vikinglinellä sai pyörän sidottua laivansivurakenteisiin kaatumaraudasta ja takarenkaan eteen toppari, hyvin pysyy. Destination Gotland lautalla on erikseen pyörille suunnitellut paikat ja tosi siistit liinat pyörän kiinnitykseen. Tosin gotlannin lautat on pienempiä joten pyörä on syytä sitoa hyvin.
Vastaa Viestiin