sivulle tulevan kilpitelineen kiinnitys?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

sivulle tulevan kilpitelineen kiinnitys?

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

Ajattelin siirtää rekisterikilven ja takavalon pyörän sivulle, ja sitä varten pitäisi väsätä teline. Millä tavoin olette kiinnittäneet moiset häkkyrät pyörään: iskunvaimentimen yläpultista, iskarin alapultista, akselista, ylimääräisistä haarukkaan hitsatuista korvakkeista vai mistä?
Avatar
metallipää
Viestit: 206
Liittynyt: 15:44 08.07.2008.
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja metallipää »

iskarin alapultin alle... ainakin tossa sportissa on siinä
-01 FXDL
Don Quijote
Viestit: 980
Liittynyt: 13:10 10.10.2003.

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Kaikkia noita mainitsemiasi tapoja on käytetty, sekä muutamia muita tapoja... :wink: Riippuu vähän pyörästäkin. Sulla on ilmeisesti sportti tai dyna kun iskarit mainitsit?

Taitaa useimmat valmiit telineet tulla akselin päähän kiinni, mutta mihin sen saat fiksusti sopimaan ja niin että valo ja kilpi näkyy riittävästi taaksepäin, kaikki käy. Tee sitten riittävän tukevasta materiaalista, tärinä rikkoo nopeasti lattarautaviritykset. Kokemusta on... :oops:

Ja vielä muistutus, takavaloa ei saa (lain mukaan) sijoittaa pyörän keskilinjasta poikkeavasti, ellei valoa kahdenneta pyörän molemmille puolille. Kilven voi asentaa sivulle kunhan tietyt kulmat ym. täyttyvät ja kilvellä on oma valo. Lisää juttua vaikkapa täällä <--click: Ja haulla vielä enemmän

Tästä kuvasta selviää kulmat, kiitokset kuluu kuvan alkuperäiselle laatijalle (en minä, lainasin toisesta ketjusta)

Kuva
Viimeksi muokannut Don Quijote, 15:52 10.07.2008.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
santtu
Viestit: 837
Liittynyt: 16:08 08.05.2002.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Valomääräysjuttu josta myös tämän kilven kuva on peräisin: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
hannupelkonen
Viestit: 80
Liittynyt: 12:35 29.01.2007.
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja hannupelkonen »

kiitos erittäin hyvistä vastauksista. Tuo valojen kahdennnussääntö oli minulle uutta. Täytyy tutkia myös tuota sijoitusta, että kukaan ei pääse aukomaan päätään 30 asteen säännön takia. Päätin sijoittaa kiinnityksen (Sportserin) iskarin pulttiin. Raudan toinen pää seuraa takahaarukkaa ja saan sen kiinni haarukan ympäri. Hyvä huomio myös tuo tärinä: Kilpi on jo keskeltä poikki, mutta enpä olisi tajunnut, että sama rytke rikkoo tukevampaakin tavaraa.
Avatar
Samu
Viestit: 86
Liittynyt: 20:37 09.02.2005.

Viesti Kirjoittaja Samu »

Tein happosesta ensinmäisen joka kesti n.3 viikkoa jonka jälkeen pokkasin titaanista uuden... ei saumaa niin kestää.
Avatar
-WLA-
Viestit: 186
Liittynyt: 21:16 09.03.2006.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -WLA- »

kyllä 4mm happosesta levystä tehty on kestänyt vaikka onki hitsattu kahdesta palasta. yhden kulmavahvisteen joutu laittaan ettei tärise niin pirusti ja se kiinnitettiin taka-akselista ja iskarin pultista kaverin Sportster.
Avatar
jaska69
Viestit: 127
Liittynyt: 16:25 30.08.2007.
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaska69 »

Kuva

Kuva

mä tein tälläsen ratkasun dynaan..akselin mutskun alle, tukeva ja hyvin on kestäny. Poliisin kaivopuistossa ratsaama eikä moitittavaa varustettuna kilpivalolla luonnollisesti.
Musta teräskin kestää paremmin tärinää kuin rosteri? Ja varmaan alumiinikin on parempi??? voi sen kilpipohjan tehä vaikka muovista ja valmiita varsia saa ainakin voodoo metallilta; tosin se saattaa kyllä vatkata ?
http://www.voodoometal.com/licence.html
Vastaa Viestiin