x
Liikkuvatko palat herkästi? Jos jumittaa niin saattaa jäädä jarrutuksesta laahaamaan -> kuumenee... (viilalla rosot pois ja
kuparitahnaa liukupinnoille ) EI jarrupinnoille
Onko oikeanlaista nestettä, vääränlainen turvottaa tiivisteitä -> ongelmia tiedossa...
Viisaammat jatkakoon
kuparitahnaa liukupinnoille ) EI jarrupinnoille
Onko oikeanlaista nestettä, vääränlainen turvottaa tiivisteitä -> ongelmia tiedossa...
Viisaammat jatkakoon
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Aikoinaan oli samaa vikaa, syylliseksi paljastui vääränlainen kahvasylinterin korjaussarja joka ei päästänyt paineita palautumaan jarrunestesäiliöön. Kun pumppaat kahvaa niin säiliössä pitää näkyä selvä liike kun kahva vapautetaan. Yleensä sieltä oikein roiskaisee silmille nestettä.
Jarrunestesäiliön pohjalla näkyy kaksi reikää, toisesta mäntä ottaa mukaansa nestettä ja toisesta taas vapauttaa paineet. Katso että nämä reiät ovat auki.
Toinen vaihtoehto mihin Timo jo viittasi on että siellä on mennyt nesteet sekaisin. Joku on joskus laittanut jotain muuta kuin DOT5:tä ja nyt sitten seos tekee jekkuja tiivisteille.
Jarrunestesäiliön pohjalla näkyy kaksi reikää, toisesta mäntä ottaa mukaansa nestettä ja toisesta taas vapauttaa paineet. Katso että nämä reiät ovat auki.
Toinen vaihtoehto mihin Timo jo viittasi on että siellä on mennyt nesteet sekaisin. Joku on joskus laittanut jotain muuta kuin DOT5:tä ja nyt sitten seos tekee jekkuja tiivisteille.
-
Don Quijote
Mulla oli pannussa jonkun kyykkypyörän tuplalevyistä vain toinen levy/puristin käytössä ja sen systeemin tupliin tarkoitettu kahva. Kahvasta painettaessa jarru tuntui kivikovalta, mutta toimi silti aivan mainiosti ajossa. Ei laahannut ja oli hyvä tuntuma. Siihen kyllä tottuu nopeastiJugi kirjoitti:Nythän tämä meni hankalaksi, kahvan korjaussarjan asennuksen jälkeen ilmaaminen onnistui helposti mutta edelleen on samaa ongelmaa kuin aiemmin, mutta ei yhtä pahana sentään. Jarrujärjestelmään kertyy edelleen painetta eli kahva ei liiku juuri lainkaan mutta jarru sentään toimii nyt jollain tavalla eikä ainakaan toistaiseksi ole jäänyt laahaamaan. Tarkastin vielä uudelleen että työsylinterin kaikki 6 mäntää liikkuvat moitteettomasti.
Syy oli varmasti juurikin tuo Hemulin mainitsema, eli tuplajarruille tarkoitettu kahva oli liikaa yhdelle työsylinterille.
mulla oli pannus ekana vuonna kans tuplalevyt edes ja teki alus just tollasta.. no ostin sit korjaussarjan kahvasylinteriin mutta ei auttanu. viilailin paloja, palastelin moneen otteesseen sekä pää- että työsylinterit. ilmaaminen tuntu aina onnistuneen, MUTTA olin ilmannu niinku auton jarruja eli pelkästään kahvasta pumppaamalla tehny paineen ja sit ku ei enää tullu ilmaa ni ajattelin et ilmaa ei enää oo. jossain vaihees sit lueskelin forumilta tän helpomman keinon eli et ilmataan sieltä työsylinteristä pääsylinteriin päin ilmausruuviin nestettä ruuttaamalla ni lähti pelaan. oli kyllä vittumaista ku saatto välillä pelata pitkäänki ennen ku alko jumittaa. ekalla lenkillä vedin ympäriki ku huomasin et alko joku vastustaan menemistä ja ku paino kytkimen pohjaan ni veti etujarrun lukkoon asvaltilla. mutta mulla syynä oli ilma joka jotenki oli johonkin väliin jääny
-PANHEADS MC-
Tällaisia kokemuksia mullakin.jori kirjoitti:autoissa olen tavannut tapauksia joissa letku on mennyt tukkeeseen ja jarrut eivät enää palauta vaan jäävät laahaamaan-kokonaan jumiin.
Roska jossakin, tai pilallinen letku, toimivat kuin takaiskuventtiili joka ei päästä painetta purkautumaan työsylinteristä takaisin. Palojen laahatessa neste kuumetessaan laajenee ja paine nousee entisestään.
Pahimmassa tapauksessa pitää koko järjestelmä purkaa ja puhallella kumpaankin suuntaan.
Onkos sulla muuten jarruletkut joihin ei saisi laittaa kuin silikoninestettä ja sitten sinne on tungettu tavallista DOTia? Se saattaa olla letku muhjua tukossa.jori kirjoitti:autoissa olen tavannut tapauksia joissa letku on mennyt tukkeeseen ja jarrut eivät enää palauta vaan jäävät laahaamaan-kokonaan jumiin.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.