Maalipintojen laatu
- Lokomotiivi
- Viesti:
Maalipintojen laatu
Ensin omasta moposta. Kolarikorjauksessa maalattiin homoshvasta maski, etulokka, tankit ja sivulaukut. Pinta oli törkeää appelsiinia. En ole varmaan koskaan nähnyt niin huonoa jälkeä ammattimaalarin jäljiltä. Kokeilivat hioa pintoja, mutta koska en hyväksynyt, joutuivat maalaamaan uudestaan. Nyt on huomattavasti parempi, ei toki täydellinen.
Kun tuo juttu oli pahimmassa vaiheessa aloin seuraamaan kadulla liikkuvien autojen, myös uusien autojen maalipintoja. Ja olihan tulos aika yllättävä. Appelsiinipintaa oli parin, kolmenkymmenen tuhannen räpsyistä yli sadan tonnin meseihin. Eikä yksittäisinä tapauksina, vaan aivan yleisesti.
Frendini sanoi, että tämä johtuu nykyisin käytetyistä vesiohenteisista maaleista. Kun en itse mistään mitään ymmärrä, korkeintaan laadusta, niin hyväksyn tuon selityksen. Mutta laadun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Kun tuo juttu oli pahimmassa vaiheessa aloin seuraamaan kadulla liikkuvien autojen, myös uusien autojen maalipintoja. Ja olihan tulos aika yllättävä. Appelsiinipintaa oli parin, kolmenkymmenen tuhannen räpsyistä yli sadan tonnin meseihin. Eikä yksittäisinä tapauksina, vaan aivan yleisesti.
Frendini sanoi, että tämä johtuu nykyisin käytetyistä vesiohenteisista maaleista. Kun en itse mistään mitään ymmärrä, korkeintaan laadusta, niin hyväksyn tuon selityksen. Mutta laadun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Every time u go away u take a piece of meat with u
-
Evo Chopper
Re: Maalipintojen laatu
Ja paskat! Frendis puhuu täyttä potaskaa!Lokomotiivi kirjoitti: Frendini sanoi, että tämä johtuu nykyisin käytetyistä vesiohenteisista maaleista. Kun en itse mistään mitään ymmärrä, korkeintaan laadusta, niin hyväksyn tuon selityksen. Mutta laadun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Oma autoni tuli hiljakkoin kolarikorjauksen jäljiltä takaisin kotiin, mitään eroa en huomannut.
Sanoisinko Sinun tapauksessasi että syy on kulttuurieroissa...
Re: Maalipintojen laatu
Potaskaa tai ei mutta kyllä maalipinta uusissa autoissa nykyään on pääsääntöisesti appelsiiinia.Evo Chopper kirjoitti:
Ja paskat! Frendis puhuu täyttä potaskaa!
Ohittaminen kannattaa aina
Re: -
Huono pinta autoissa saattaa johtua siitäkin, etteivät ihmiset enään niitä maalaa.Jartza kirjoitti:Appelsiinipinta on nykyaikaa, ihmettelin yhden uuden auton maalipintaa ja kävin autoliikkessäkaikki samanlaisia.
Robottia ei vituta heikko jälki, ja suurin osa ostajista ei edes huomaa pientä epätasaisuutta.
Vaan toisin on onneksi vielä H-D:lla. Jos esim. uuden H-D:n tankista löytyy hyttysenpaskan kokoinen maalipatti siten, että sen voidaan todeta olleen siinä ennen luovutusta, vaihdetaan koko tankki takuiden piikkiin 
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Toi riippuu kyllä aika paljon diileristä. Mä ainakin sain aikanaan tapella yhden helsinkiläisen liiterin kanssa pariin otteeseen, että sain yhden tankin kuntoon. Silloinkaan ei tankkia vaihdettu, mutta loppujen lopuksi käytettiin ammattimaalarilla, jonka jälkeen olin tyytyväinen lopputulokseen.Ticu kirjoitti:Vaan toisin on onneksi vielä H-D:lla. Jos esim. uuden H-D:n tankista löytyy hyttysenpaskan kokoinen maalipatti siten, että sen voidaan todeta olleen siinä ennen luovutusta, vaihdetaan koko tankki takuiden piikkiin
Viva Knievel!
-
Evo Chopper
Re: -
Nimenomaan!Pertti kirjoitti:Huono pinta autoissa saattaa johtua siitäkin, etteivät ihmiset enään niitä maalaa.Jartza kirjoitti:Appelsiinipinta on nykyaikaa, ihmettelin yhden uuden auton maalipintaa ja kävin autoliikkessäkaikki samanlaisia.
Robottia ei vituta heikko jälki, ja suurin osa ostajista ei edes huomaa pientä epätasaisuutta.
Mun tankin maalas maalarimestari joka on harjoittanut ammattiaan menestyksekkäästi yli 30 vuotta.
Sanoi, ettei IKINÄ luovuttaisi asiakkaalle aplaripintaista osaa/kulkuneuvoa.
Vesiväreille on kuulemma myös omat ruiskuttimet yms. työkalut. Tästä minulla ei ole tarkempaa tietoa kun en osaa maalata
-
delkron 15
Voi sen hioa ja myllyttää ittekki!
Näin kun tekee niin kiiltää kuin papin kulli ja on sileä!
http://www.youtube.com/watch?v=dtC2_Ddv ... re=related
-
delkron 15
Tämä on mielenkiintoinen!?
Jos haluaa sileän pinnan niin voi sen tehä ittekki! Tietekki on vaara että puhki hinkkaa tai polttaa mutta pienellä treenillä show viimeistely!! http://www.youtube.com/watch?v=gTI7Y462 ... re=related 
Itte tälläänen tallimaalajan alku. Eli omia autoja ja värkkiä koittanu roiskia väriihin, mutta itte ainakin tuntuu siltä että monet maalaa melko kankialla maalilla. Eli peljätään niitä valumia niinku maailmanloppua ja sen tähren maali ei tasootu niin helposti. Itte tuossa koitin laittaa ohenninta vähän enee niin johan alkoo tulla tasaasta pintaa...
Sportster alla jälleen.
-
delkron 15
Kokeiltu on!
Siinä on vain pieniö propleemeja? Jos ohut maali niin maalikalvon paksuus ei enää riitä ja alkaa piru ruostua!
Myös roskat töröttää ohuessa maalissa pahasti. Itte kun olen maalannut niin vähän reilummin ole pannut ohenninta. Suurin ongelma on pystysuorat pinnat kun vaakapinnalle voi aika reilusti ruikata niin sen saa melko sieleäksi! Ruisku jättää aina jonkimoisen viuhkan ja sitä ei voi välttää!
Mie olen 7 vuotta töikseni maalannut ja kyllästyin!
Nyt vain ittelle ja kavereille maalaan ja hyvin pittää puhua ennen kuin alan!
Kerran poleerasin yhen kärryn puoliväliin kylkeä ja oli hieno!
Ens talvena aattelin yhen museoauton tehdä tällä systeemillä mikä oli clipsissä! Makeasti kiiltää kun auto on vielä musta!! 
Mie olen 7 vuotta töikseni maalannut ja kyllästyin!
Kerran poleerasin yhen kärryn puoliväliin kylkeä ja oli hieno!