No ei se minun Harri niin hieno ole että sitä olisin kelheen halunnut esitellä! Nyt kuitenkin perille pääsee ilman kommelluksia kun Japanin mopo alla!
Voe paska! Nyt myrkyn lykkäsi!
-
delkron 15
Voe paska! Nyt myrkyn lykkäsi!
Soitin Tulliin ja jos niitten laatat ottaa niin se rykäsee verot maksettavaksi!
No täytyy käydä Kemin rallissa Japanin mopella. Joutuukohan pitkän matkaa tallusteleen kun Jaappanin mopella ei portista pääse?
No ei se minun Harri niin hieno ole että sitä olisin kelheen halunnut esitellä! Nyt kuitenkin perille pääsee ilman kommelluksia kun Japanin mopo alla!

Ihan selvästihän tuo on ohjeisiin kirjattu:
Koko ohje siirtoluvista löytyy osoitteesta: Ajoneuvon väliaikainen käyttö siirtoluvallaTulli kirjoitti:4.3 Autoverolliset ajoneuvot, jotka tullaan rekisteröimään Suomeen
Ulkomailta maahantuotujen autoverollisten ajoneuvojen käyttö Suomessa edellyttää, että autovero on maksettu. Usein nämä ajoneuvot tuodaan Suomeen vientikilvin, ulkomaisin kilvin tai ilman rekisterikilpiä.
Ajoneuvoa, josta ei ole suoritettu veroa, mutta joka tullaan rekisteröimään Suomeen (verollinen tai muuttoajoneuvo), ei saa käyttää siirtoluvalla ilman Tullin antamaa erillistä lupaa.
Asiakkaalle annetaan lupa ajoneuvon siirtoon, jos syynä on ajoneuvon siirto maahantuontipaikalta kotipaikalle tai kotipaikalta Tulliin tai katsastusasemalle.
-
delkron 15
Joo taas oli tutuilla
Ristiriitaisia tietoja! Yksi väitti että kolmeksi päiväksi saa tilapäiset kilvet? Eipähän saa. Mitenköhän pollareitten siirtokilvet? Saiskohan niilä ajella?
Hae katsastusasemalta. niitä kilpiä saapi 5päiväksi/ajoneuvo. Syyksi voit pistää esim esittely/näyttely, korjauttaminen ja maalautus Kemissä. Tullin on annettava ne väliaikaiset myös samoin perustein. Pistät menopäiväksi reittiin torstaina kotoa klo 12 ajo reittiä se ja se. Sitten paluupäivänä pistät ajon alkavaksi klo se ja se ja reitti kotiin. Humalassa ollessa Kemissä pyöräsi on seisomassa jolloin et tartte kuluttaa niitä päiviä. Haet ennakkoon sen lapun molempiin suuntiin. Jos aijot verottaa mopon suomeen ota tullissa ajoneuvon ajoneuvoveronmaksulomakkeet täytä ne saat 3kk ajoluvan heti.... Otappa privana yhteyttä niin kerron lisää...............
Viimeksi muokannut Röpöttäjä, 17:23 16.06.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
ruostekasa
Mä oon kyllä aina saanu verottomaan autoon konttorilta kilvet siirtoon "ostajalle esittely" tai "siirto korjattavaksi" -tyylillä. Reitti ja päivät pitää olla merkattuna. Toiminu samaankin autoon useemmin. Tuossakin voi olla käytännön paikakuntakohtaisia eroja, mutta Pohojanmaalla on toiminu jouhevasti.
-
delkron 15
Katos tässä ihan toivo heräsi!?
Täytyypä ottaa selvää? Pitää sepittää se vanha myynti ja vaihto näyttö tarina! ?Jotenkin täytyy hyvin kelmisti esittää asiansa niin vois ehkä siirto kilvee saaha!?
Sanoa vaikka että ostaja haluaa myös koeajaa tai vielä parempi ehkä ois joku vaihto hommeli? Menen vastaan ja vaihtopyörä tulee vaikka Turusta!
Jos tulee kyselyjä niin sanoa että hintaerimielisyys ja ei tullut kauppoja!
Re: Katos tässä ihan toivo heräsi!?
No huhhuh , tätä foorumia lukee sitten viranomaisetkin...delkron 15 kirjoitti:Täytyypä ottaa selvää? Pitää sepittää se vanha myynti ja vaihto näyttö tarina! ?Jotenkin täytyy hyvin kelmisti esittää asiansa niin vois ehkä siirto kilvee saaha!?Sanoa vaikka että ostaja haluaa myös koeajaa tai vielä parempi ehkä ois joku vaihto hommeli? Menen vastaan ja vaihtopyörä tulee vaikka Turusta!
![]()
t.vellu
-
delkron 15
Ei tässä mitään epärehellistä!
Pikemminkin järjestelykysymys! Otetaanpa selvää?? Voihan sielä Kemin rallissa olla potentiaali ostaja!? Joten sinänsä ei mitään filunkia. Soitan tulliin ja sanon että yksi ostaja haluaa nähdä mopon ja koeajaa sen ja mie Kemiin menen sillä vastaan että ei sen Pelloon saakka tarvi tulla. Jos antavat laatat näyttöön??
Huomenna selviää!
Huomenna selviää!
Re: Ei tässä mitään epärehellistä!
Pitää vääntää rautalangasta,jos spekuloit tuollaisia julkisesti voidelkron 15 kirjoitti:Pikemminkin järjestelykysymys! Otetaanpa selvää?? Voihan sielä Kemin rallissa olla potentiaali ostaja!? Joten sinänsä ei mitään filunkia. Soitan tulliin ja sanon että yksi ostaja haluaa nähdä mopon ja koeajaa sen ja mie Kemiin menen sillä vastaan että ei sen Pelloon saakka tarvi tulla. Jos antavat laatat näyttöön??
Huomenna selviää!
tulla yllätyksiä.
Sinun tietosi selviää varsin helposti netistä vaikka kirjoitat
nimimerkillä . Kas meitä valvotaan kaiken aikaa,varoittavia esimerkkejä
löytyy valitettavasti jo.
Eli vähän järkeä mitä kirjoittelee t.vellu
-
delkron 15
Täytyy antaa periksi!
Ja pitää mopo tallissa! No eipä kulu ja ei tule uutta vikaa!
Kun se ralli on Kemissä niin takuulla poliisejakin on sielä kuin vilkkilässä kissoja.
Ota huomioon että asun Lapissa enkä kehäkolmosen sisällä! Isällä oli ennen vanhaan rattori missä ei ollut kilpiä ja ja kuitekki joutui sillä ajeleen niin kun poliisi näki äijän rattorilla ajavan niin puisteli vain nyrkkiä!
Kyllä tämä ajokiima tästä rauhottuu! Se panee miettimään kaikenmoista. Asianahan tämä on erittäin vähäpätöinen ja ei virkavaltaa kiinnosta paljon paskanvertaa!!
Ota huomioon että asun Lapissa enkä kehäkolmosen sisällä! Isällä oli ennen vanhaan rattori missä ei ollut kilpiä ja ja kuitekki joutui sillä ajeleen niin kun poliisi näki äijän rattorilla ajavan niin puisteli vain nyrkkiä!
Kyllä tämä ajokiima tästä rauhottuu! Se panee miettimään kaikenmoista. Asianahan tämä on erittäin vähäpätöinen ja ei virkavaltaa kiinnosta paljon paskanvertaa!!
Re: Täytyy antaa periksi!
Niin, huomaa ettet ole aiemmin ajellut Harrikalla...delkron 15 kirjoitti: Kyllä tämä ajokiima tästä rauhottuu! Se panee miettimään kaikenmoista. Asianahan tämä on erittäin vähäpätöinen ja ei virkavaltaa kiinnosta paljon paskanvertaa!!
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
delkron 15
Kaksi kesää Pannulla!
Mutta täälä Lapissa! Yhen kerran poliisi pysäytti ja käski panna valot päälle! Kuulemma että vaikka on vanha pyörä niin pittää olla valot!
Mulla oli laturissa siinä vikaa!
Meinaatko Smuige että Harrikkamiehet on niinko meän Otto kissa huonossa maineessa!
Ei kun se metsään yrittää niin heti mahoton lauma harakoita perässä! Kauhe räkötys alkaa! Älkää tuoko mukana tänne Lappiin niitä vihasia etelän poliiseja! Aattelin vaan että Kun Kemiin tulette!
Tänäänki mettä väliä ajelin ja meinasin kohta kypärän napata pois kun ei takuulla pollareita!
Mahdollisesti täälläkin ajat hiukan muuttuneet kun Roihin menin niin yksi rattori äijä oli vissiin saanut sakot ja sen oli pysäyttänyt prätkä poliisi
Tänäänki mettä väliä ajelin ja meinasin kohta kypärän napata pois kun ei takuulla pollareita!
Mahdollisesti täälläkin ajat hiukan muuttuneet kun Roihin menin niin yksi rattori äijä oli vissiin saanut sakot ja sen oli pysäyttänyt prätkä poliisi
Re: Kaksi kesää Pannulla!
Älä kuule niistä Lapin lupsakoista poliiseista jatka legendaa - viimeisimmät sakkoni olen "ennakoivasta" ajotavasta huolimatta saanut juuri LAPISSAdelkron 15 kirjoitti:Mutta täälä Lapissa! Yhen kerran poliisi pysäytti ja käski panna valot päälle! ... rattori äijä oli vissiin saanut sakot
Ja offtopicin jälkeen asiaakin - kyllä poliisia kiinnostavat ajoneuvojen kierretyt ja maksamattomat verot kovastikin - heti ylinopeuden jälkeen
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
-
delkron 15
Do not worry! Be happy!
Olen jo totaalisesti luopunut Kemin reissusta Harrilla!
Taitaisivat takavarikoida koko pyörän jos jäis kiinni!
Pihalla putkuttelen ja käyttelen ja en enhää tiele lähe! Ei siis mitään kilpiä ja Japsilla ajaminen käy hyvin onanoinnista!
Suljetulla "metsätiellä" olen 54 kilsaa ajanut! Ja hyvin toimii ja hyvä ajaa!!
En tiä?? Olen sielä etelässäkin muutaman vuen ollut ja kerran kännissä kapakkiin lähdin ja huonosti kävi!
Päähän potkaisivat kun makasin maassa! Poliisi tutki asiaa pahoinpitelynä! En saanut koskaan tietää kuka minua othaan monotti!
Se siitä etelän poliisista? 
Suljetulla "metsätiellä" olen 54 kilsaa ajanut! Ja hyvin toimii ja hyvä ajaa!!
En tiä?? Olen sielä etelässäkin muutaman vuen ollut ja kerran kännissä kapakkiin lähdin ja huonosti kävi!