Aivasteleva Sporty
-
Vieras
Aivasteleva Sporty
Kesäflunssa iski pyörään ja ajajaan. Ajaja parani perinteisellä metsäsuomalaisella lääkityksellä... Mikä on kun Sporty tussauttelee kaasariin päin pienillä kierroksilla ajettaessa? Kaasari on sportyn oma keihini.
-
Vieras
- Sporttiboy
- Viesti:
Kato imusarja
Kannattaa katsoo myös imusarjan tiiviste, mulla vika oli siinä, että se hori ilmaa väliin sitä kautta, kuulostaa tutulta toi ongelma. Etenkin jos se tuli ihan ajossa ja äkkiä niin tiiviste voi olla syynä.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Jos kyseessä on evosportti jossa on täysin koskematon kaasari, vika on sataprosenttisella varmuudella tuossa laihassa seoksessa.
Poraa seosruuvin sinettitulppa auki ja kierrä se ensin kevyesti kiinni ja sitten säädä n. 2-3 kierrosta auki. Lisäksi vaihda välialueen suutin 45:n tai 48:n. Näillä eväin pitäisi yskimisen loppua.
Poraa seosruuvin sinettitulppa auki ja kierrä se ensin kevyesti kiinni ja sitten säädä n. 2-3 kierrosta auki. Lisäksi vaihda välialueen suutin 45:n tai 48:n. Näillä eväin pitäisi yskimisen loppua.
-
Vieras
Aivastelu loppui...
Kun puhdisti tyhjäkäyntisuuttimen ja seokset sääti kohdalleen, nyt sporty käy paremmin kuin koskaan. Kiitokset neuvoista ja henkisestä tuesta.
>Mulla vähän samaa vikaa, missäs toi seosruuvin sinetti on, pyörä on -92 evo sporty 883 . Suutin on vaihdettu 0,45mm
Jos sulla on suutin vaihdettu, on tuo sinetti myös todennäköisesti korkattu. Tsekkaa kuva linkistä:
http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm
Tuon tyhjäkäyntiseoksen ruuvin (kuvassa 9) päälle laitetaan tehtaalla sinetti, joka pitää korkata, jotta seosta pääsee säätämään.
Jos sulla on suutin vaihdettu, on tuo sinetti myös todennäköisesti korkattu. Tsekkaa kuva linkistä:
http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm
Tuon tyhjäkäyntiseoksen ruuvin (kuvassa 9) päälle laitetaan tehtaalla sinetti, joka pitää korkata, jotta seosta pääsee säätämään.
- Sporttiboy
- Viesti:
Seosruuvi ja suuttimet
Toi seosruuvi on sit joissain läppäkeihineissä siinä suoraan kurkun kohdalla kaasuttimen yläpuolella eikä alla niinkuin tossa linkin kuvassa. Toimintaperiaate kuitenkin ihan sama.
Noi suuttimet on sit villimpi ilmiö!
Voin joskus pöhnäpäissäni kertoa rallissa kuinka männäviikolla otin selkävoiton Keinäsen käyntiongelmista, suutinjumpasta ja muusta vastaavasta kun ensin olin kuullut kaasarin säätöä yrittäneeltä ammattilaiselta "tää on paskana, osta Mikuni". Nyt se toimii ja ihan ite sain jumpattua kuntoon.
Edelleenkin vahvistuu ajatus, että kalsarit pestään ja pyörä hoidetaan IHAN ITSE
Mutta ne suuttimen ohjearvot on oikeesti hämäriä. Joku sanoo että välialueen suutin olis paikallaan tolleen 45 tai 48, manuaali puhuu 41:sestä ja mulla on 50 ja kaipaisin isompaa, mut kun ei just nyt puoldista löytynyt.
Edelleenkin munmielestä kokonaisuus ratkaisee, putket, ilmanputsari, nokat, kannet ja sit se kaasari ja suuttimet! Ohjeita kannattaa kuunnella, mutta kun alkaa säätöjä ja suuttimia hakemaan niin oma korva, ajotuntuma, kaasuun vastaaminen ja sit se kuuluisa penkki on se juttu millä se saadaan kohdalleen.
On se kivaa niin...
Noi suuttimet on sit villimpi ilmiö!
Voin joskus pöhnäpäissäni kertoa rallissa kuinka männäviikolla otin selkävoiton Keinäsen käyntiongelmista, suutinjumpasta ja muusta vastaavasta kun ensin olin kuullut kaasarin säätöä yrittäneeltä ammattilaiselta "tää on paskana, osta Mikuni". Nyt se toimii ja ihan ite sain jumpattua kuntoon.
Edelleenkin vahvistuu ajatus, että kalsarit pestään ja pyörä hoidetaan IHAN ITSE
Mutta ne suuttimen ohjearvot on oikeesti hämäriä. Joku sanoo että välialueen suutin olis paikallaan tolleen 45 tai 48, manuaali puhuu 41:sestä ja mulla on 50 ja kaipaisin isompaa, mut kun ei just nyt puoldista löytynyt.
Edelleenkin munmielestä kokonaisuus ratkaisee, putket, ilmanputsari, nokat, kannet ja sit se kaasari ja suuttimet! Ohjeita kannattaa kuunnella, mutta kun alkaa säätöjä ja suuttimia hakemaan niin oma korva, ajotuntuma, kaasuun vastaaminen ja sit se kuuluisa penkki on se juttu millä se saadaan kohdalleen.
On se kivaa niin...
Tässä vaiheessa lienee huomautus paikallaan että suurin osa tässä annetuista ohjeista pätee -88 ylöspäin Keihin CV (constant velocity) luistikaasariin. Kyseisessä mehusekoittimessa tuo seosruuvi sijaitsee aina kaasarin alapuolella kohokammion takana lähellä imusarjaa.
Läppämallin Keihin onkin sitten oma lukunsa ja siellä käytetään varsin isojakin suutinkokoja. Ylipäätään vanhempi keinänen on varsin vaikea saada käymään kunnollista tyhjäkäyntiä.
Läppämallin Keihin onkin sitten oma lukunsa ja siellä käytetään varsin isojakin suutinkokoja. Ylipäätään vanhempi keinänen on varsin vaikea saada käymään kunnollista tyhjäkäyntiä.
- Sporttiboy
- Viesti:
Hähhää
Mutta sain kun sainkin toimimaan , ja vielä ihan mallikkaasti...
Joo, CV Keinäsiä oon vaan ihaillu kaukaa kavereiden pyörissä, mulla kun on se läppäversio, mutta kyllä senkin saa toimimaan kun uskaltaa vaan ruuvata.
Eiköhän sama päde CV:henkin
Vähä upee kesä tästä sit tulikin

Joo, CV Keinäsiä oon vaan ihaillu kaukaa kavereiden pyörissä, mulla kun on se läppäversio, mutta kyllä senkin saa toimimaan kun uskaltaa vaan ruuvata.
Eiköhän sama päde CV:henkin
Vähä upee kesä tästä sit tulikin
aivastelva sporty
Moi minun mopossani on CV keinänen jonka aivastelun syyksi löysin hapertuneen imuletkun.Se joka menee siihen ennakonsäätimeen ,helppo korjata on vaan ahtaassa paikassa.
- saatananteri
Hyvin vanhan topicin nosto. Noh kierrätys on muodikasta! Jees eli aivastelua ja tussauttelua Mikuni HSR harrastelee myös, seoksen laihuudesta kielii se että hieman ryyppy päällä ei ole NIIN flunssainen. Minkälaisia säätötoimenpiteitä Mikunisäätäjät suosittelee suutin/säätöehdotuksiksi?
Pitääpä tarkistaa tulppien väri...
Pitääpä tarkistaa tulppien väri...
"Now, listen, you don't go any one special place. That's cornball style. You just go."
- pasiheikki
- Viesti:
Aivastelua
Mikuniin tepsiin jo noi aikasemassa topicissa olleet lääkkeet: Pääsuutin isommaksi 160-165, tyhjäkäyntisuutin isommaksi = 22, mahdollisesti kiihdytyspumpun säätöä -ei välttämättä tarpeellinen. Itsellä oli pääsuutin portatussa versiossa 165. Dynotuksen yhteydessä lambda näytti että olisi liian rikkaalla
Tästä viisastuneena vaihdoin pääsuuttimen 160:seen -ja heti alkoi pykiminen ja aivastelu
Ei auta kun vaihtaa takaisin isompaan. Vanha totuushan on että ei näitä ilmajäädytteisiä viilennä mikään muu kuin kaasarinkurkusta virtaava bensa- joten mieluummin liian rikkaalla kuin laihalla.