Sportti pykii.
Sportti pykii.
Mikä hajoaa ja miks? Vaihdoin mammalle uuden puolan entisen pimahtaneen tilalle, samoin tulpat. 5 km pelas oivasti, sit alko sama pätskiminen ja nykiminen ku ennenkin. Samoin tyhjäkäynti häipy tyystin. Sytkä on Dyna S ja kaasari S&S Super E. Entinen puola oli Dyna 5 ohm, tää uus orggis(3 ohm)? Eli menikö taas puola ja miks?
Re: Sportti pykii.
Ei menny puola, takatulppa pimeni. Ollut usein vikana, säädänkö sytytystä? Entäpä kaasarin seos, ollut n.1 1/4 auki mut nokeaa tulppia riskisti. Ryyppyä vain hipaisen enkä paljon tyhjäkäyntiä putputtele.PATERNO kirjoitti:Mikä hajoaa ja miks? Vaihdoin mammalle uuden puolan entisen pimahtaneen tilalle, samoin tulpat. 5 km pelas oivasti, sit alko sama pätskiminen ja nykiminen ku ennenkin. Samoin tyhjäkäynti häipy tyystin. Sytkä on Dyna S ja kaasari S&S Super E. Entinen puola oli Dyna 5 ohm, tää uus orggis(3 ohm)? Eli menikö taas puola ja miks?
Liian rikas seos pimentää tulpat tehokkaasti. Seosruuvi ei vaikuta kuin tyhjäkäyntialueella, menee suutinjumpaksi. Sössön kaasareissa kannattaa olla myös tarkkana kiihdytyspumpun säädön kanssa, se antaa todella helposti liikaa tavaraa. Yleensä sellainen varttikierros kiinniasennosta auki on riittänyt.
S&S Super E
Tai välialueen suuttimen koko pienemmäksi?
Tässä juttua Super E säädöistä
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... ight=super
Tässä juttua Super E säädöistä
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... ight=super
Tarkista ettei S&S tulvi.
Puola ja johto valintoihin voisi karkeasti heittää ohjeen:
KÄRJETÖN järjestelmä, puola 2-3 Ohmia, johdot 10-30 kOhmin "hiilikuitujohtimet"
KÄRJELLINEN järjestelmä puola 4-6 Ohmia, johdot 2 -> 0.0x Ohmia "metallijohtimet"
AINA jos on tarvike sytytysjärjestelmä tarkista valmistajan suositukset !!!
Noi johdot ja puolat sekoitettuna vääriin järjestelmiin kyllä toimii mutta se on eri asia kuinka kauan....
Puola ja johto valintoihin voisi karkeasti heittää ohjeen:
KÄRJETÖN järjestelmä, puola 2-3 Ohmia, johdot 10-30 kOhmin "hiilikuitujohtimet"
KÄRJELLINEN järjestelmä puola 4-6 Ohmia, johdot 2 -> 0.0x Ohmia "metallijohtimet"
AINA jos on tarvike sytytysjärjestelmä tarkista valmistajan suositukset !!!
Noi johdot ja puolat sekoitettuna vääriin järjestelmiin kyllä toimii mutta se on eri asia kuinka kauan....

You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Oletkos ottanut kaasarin irti, avannut ja putsannut kunnolla? Vaikuttaa että tyhjäkäyntipiiri on tukossa ja välialueen suutin + kiihdytyspumppu hoitavat nyt bensan syötön, ja oireista päätellen on ihan helvetin rikkaalla.
Noi sun suuttimet vaikuttaa ihan hyviltä, mutta kiihdytyspumppua ei normaalisti tarvitse avata kuin sen 1/4 - 1/2 kierrosta. Nyt ilmeisesti korvaat toimimattoman tyhjäkäyntipiirin kiihdytyspumpumpulla.
Tyhjäkäynti säädetään siten, että avaat ruuvia kunnes kone alkaa tukehtua, siitä kiinnipäin, kunnes alkaa taas tukehtua. Oikea säätö on näiden ääripäiden puolivälissä, ehkä aavistus rikkaalle. Siis silloin kun tyhjäkäyntipiiri toimii oikein.
Noi sun suuttimet vaikuttaa ihan hyviltä, mutta kiihdytyspumppua ei normaalisti tarvitse avata kuin sen 1/4 - 1/2 kierrosta. Nyt ilmeisesti korvaat toimimattoman tyhjäkäyntipiirin kiihdytyspumpumpulla.
Tyhjäkäynti säädetään siten, että avaat ruuvia kunnes kone alkaa tukehtua, siitä kiinnipäin, kunnes alkaa taas tukehtua. Oikea säätö on näiden ääripäiden puolivälissä, ehkä aavistus rikkaalle. Siis silloin kun tyhjäkäyntipiiri toimii oikein.
Sportin pykimisestä
Tarkasta myös ettei imusarjassa ole vuotoja...voisi käyttätyä tuolla tavalla. Ja yksi tsekkauksen kohde olisi myös mekaanisen ennakonsäätäjän toiminta, siinähän on Dyna S.
Oli parina kesänä "puolaongelma" eli meni puola kesässä. En nyt muista oliko silloin kyseessä nimenomaan tuollainen 4-6 Ohmin puola. Nyt tarkistin järjestelmän...kärjetön sytkä, 2,83 Ohm puola...tähän asti kaikki OK mutta kuinka saan selvän noista johdoista onko ne hiilikuitu- vai metallijohtimet sekä nuo ohmimäärät. Nyt on kyllä toiminut hyvin mutta en soisi tuon puolien paukkumisen jatkuvan.Sepixlh kirjoitti:Tarkista ettei S&S tulvi.
Puola ja johto valintoihin voisi karkeasti heittää ohjeen:
KÄRJETÖN järjestelmä, puola 2-3 Ohmia, johdot 10-30 kOhmin "hiilikuitujohtimet"
KÄRJELLINEN järjestelmä puola 4-6 Ohmia, johdot 2 -> 0.0x Ohmia "metallijohtimet"
AINA jos on tarvike sytytysjärjestelmä tarkista valmistajan suositukset !!!
Noi johdot ja puolat sekoitettuna vääriin järjestelmiin kyllä toimii mutta se on eri asia kuinka kauan....
Kyllä tuo puola ja sytytysjärjestelmä ovat "oikeaa paria" . Tuo tulpanjohtojen oikeellisuus suositus johtuu siitä että metallijohdoilla kärjetön järjestelmä mahdollisesti aiheuttaa häiriöitä sähköjärjestelmään ( mukaanlukien sytytys, ja uudemmissa polttoaineen ruiskutus ja nopeusmittari). Sekä sytytystulpan pimetessä voi sytytysmoduli hajota, tämä ei tarkoita että näin käy mutta mahdollisuus on suuri.Harza kirjoitti: mutta kuinka saan selvän noista johdoista onko ne hiilikuitu- vai metallijohtimet sekä nuo ohmimäärät. Nyt on kyllä toiminut hyvin mutta en soisi tuon puolien paukkumisen jatkuvan.
Sytytysjohdot saa mitattua ihan normaalilla yleismittarilla metallijohdot näyttää noin nollaa ja hiilikuitujohtimet noin 10kOhmia pituudesta riippuen.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro