Tankki ja iskarit Sportster
-
Vieras
Tankki ja iskarit Sportster
Olen ruuvaamassa 2001 Sportster kiinni Sportbob-tankkia ja progressive suspensionin 11 tuumaisia takaiskareita. Katalogien mukaan molempien pitäisi istua kyseiseen pyörään.
Onko kellään kokemuksen mukanaan tuomaa tietoa seikoista, jotka on syytä ottaa huomioon näiden asennuksen yhteydessä. Esim. miten pellittää tankin mukana tulleet puolan ja virtalukon uudelleensijoitushilkkeet vai löytyykö näiden sijoittamiselle joitain fiksumpia ratkaisuja? Iskareiden asennuksen kanssa olen miettinyt lähinnnä pitääkö takalokarin sisuksia jollain tavalla rukkailla, jotta välttyy pohjakosketuksilta?
Nämä ovat tällaisia aloittelevan tarvikeosaruuvaajan ongelmia, mutta tästä se lähtee.
Kiitos etukäteen mahd. vinkeistä!
Onko kellään kokemuksen mukanaan tuomaa tietoa seikoista, jotka on syytä ottaa huomioon näiden asennuksen yhteydessä. Esim. miten pellittää tankin mukana tulleet puolan ja virtalukon uudelleensijoitushilkkeet vai löytyykö näiden sijoittamiselle joitain fiksumpia ratkaisuja? Iskareiden asennuksen kanssa olen miettinyt lähinnnä pitääkö takalokarin sisuksia jollain tavalla rukkailla, jotta välttyy pohjakosketuksilta?
Nämä ovat tällaisia aloittelevan tarvikeosaruuvaajan ongelmia, mutta tästä se lähtee.
Kiitos etukäteen mahd. vinkeistä!
-
Vieras
-
Vieras
Itse laittelin Zodiacin sportbobin -00 -malliseen ja vitut toimi ne puolankiinnityshilkkeet. Vanha rauta ei mahtunut väliin, eikä ollut kyllin pitkäkään. Tilasin kalliilla muunnossarjan niinikään Zodiacilta ja ...Vitut toimi..
Ei auttanut kun marssia vanha kiinnitysrauta kädessä sepän juttusille ja hitsasi mulle uuden. (Maksoi 5 mk).
Rautainen ei kuitenkaan kestänyt kuin kesän ja murtui poikki.
Seuraavan teetin rosterista kalliilla (n. 200 mk). Mutta vehje kesti loistavasti.
En tiedä selvensikö yhtään, mutta kun purat vanhan tankin pois ja yrität uutta paikalleen, niin ymmärrät mitä tarkoitan. KYLLÄ SIITÄ VIELÄ KONE TULEE !!
Ei auttanut kun marssia vanha kiinnitysrauta kädessä sepän juttusille ja hitsasi mulle uuden. (Maksoi 5 mk).
Rautainen ei kuitenkaan kestänyt kuin kesän ja murtui poikki.
Seuraavan teetin rosterista kalliilla (n. 200 mk). Mutta vehje kesti loistavasti.
En tiedä selvensikö yhtään, mutta kun purat vanhan tankin pois ja yrität uutta paikalleen, niin ymmärrät mitä tarkoitan. KYLLÄ SIITÄ VIELÄ KONE TULEE !!
- Sporttiboy
- Viesti:
Puolivalmiste mikä puolivalmiste
Niistä takaiskareista, HANKI RIITTÄVÄN HYVÄT. Oli kaverilla just samanmittaiset Guntherin saksassa hankkimat mahdollisimman edulliset kuin mun Progressivet. Mulla ei just pohjaa vaikka olis tanakkakin tyyne pakkarilla, kaverilla pohjas jopa yksin ajaessakin. Vaihto sit BigTwiniin...
Eli hyvät kilkkeet nin pitäis toimia.
Niistä puolan kiinnikkeistä ja virtsalukosta. Kandee mittailla ja suosiolla työstättää/tehdä suoraan passelit, ei mullakaan se alkuperäinen nikale toiminut edes alkuperäisen tankin kanssa joten tein itse oikealla mitoituksella.
Virtalukosta en tiedä kun oon siirtänyt sen ihan muualle ettei kaikki pikkunappulat sitä heti löydä pihalla...
Eli hyvät kilkkeet nin pitäis toimia.
Niistä puolan kiinnikkeistä ja virtsalukosta. Kandee mittailla ja suosiolla työstättää/tehdä suoraan passelit, ei mullakaan se alkuperäinen nikale toiminut edes alkuperäisen tankin kanssa joten tein itse oikealla mitoituksella.
Virtalukosta en tiedä kun oon siirtänyt sen ihan muualle ettei kaikki pikkunappulat sitä heti löydä pihalla...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Kyllä on varsin erikoinen idea säästää rahaa rakenteluun
. Mutta toisaalta, mikäs siinä; yhä useampi leikkaa hiuksensa, paikkaa hampaansa ja kätevimmät jopa suorittavat sydämen ohitusleikkauksenkin itse samalla, kun omatekoinen tislaamo valmistaa viime kesän jäteöljystä bensiiniä ensi kesän ajoja varten. Ihminen on ihmeellinen, mihinkä me enää ammattiosaajia ja laatutuotteita tarvitsemme, kun kaiken voi periaatteessa tehdä itse:roll:
- Mopopoika -65
- Viesti:
Onko Masasta tullu konservatiivi?
Tottahan toki iskareita voi madaltaa jos tietää mitä teekee!
Länsirannikolla pojjaat kuulemma rakentavat jännitteensäätimiäkin itse jotka ovat parempia kuin tarvikesellaiset...
t.nimim. leikkaan itse hiukset ja viinipönttö pöhisee
Tottahan toki iskareita voi madaltaa jos tietää mitä teekee!
Länsirannikolla pojjaat kuulemma rakentavat jännitteensäätimiäkin itse jotka ovat parempia kuin tarvikesellaiset...
t.nimim. leikkaan itse hiukset ja viinipönttö pöhisee
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Konservatiivisuus - pois se minusta! Seison järkähtämättä omatoimista pyörien rakentamista edistävän ideologian takana, barrikaadeilla sekä etuvartioasemassa. Lisäksi kannatan innovatiivisuutta, pienyrittäjyyttä
ja lyhyitä tuotantosarjoja. Mutta kerro mopopoika-65, millainen satsi sulla tällähetkellä pöhisee
ja milloin aloitat tarjoilun 
ja lyhyitä tuotantosarjoja. Mutta kerro mopopoika-65, millainen satsi sulla tällähetkellä pöhisee
- Mopopoika -65
- Viesti:
Pöntössä pöhisee kymppivolttista valkkaria (emäntä ei antanut laitta enempää sokeria
). Ei siis mitään korpikuusen kyyneliä.
Toimivuus testataan ja nautiskelu aloitetaa, jahka tuo päivä selkeästi pitenee ja lumi maasta sulaa
No okay, okey... myönnetään - ei sitä nautiskella voi! Jos nautintoja haetaan, niin se onkin sitten vanha tarina... (ja ainakin Shoveltaja tietää mitä se tarkoittaa).
Toimivuus testataan ja nautiskelu aloitetaa, jahka tuo päivä selkeästi pitenee ja lumi maasta sulaa
No okay, okey... myönnetään - ei sitä nautiskella voi! Jos nautintoja haetaan, niin se onkin sitten vanha tarina... (ja ainakin Shoveltaja tietää mitä se tarkoittaa).
Aake
XLH-84 (late)
XLH-84 (late)
- Mopopoika -65
- Viesti: