Miten osien tilaaminen ulkomailta?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
juice

Miten osien tilaaminen ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja juice »

Tälläkin foorumilla on ollut keskustelua osien hommaamisesta ulkomailta. Onko siinä todellista säästöä? Mitä eroa on tilaamisessa eun sisältä ja ulkomailta? Milloin joutuu maksamaan tulleja ja mitä ne kustantaa? Mitä tulisi ottaa huomioon visan käytössä? Onko jollakulla esim. hyviä kokemuksia euroopan alueelta hd dealereista. Mitä sitten kun tulee väärä palikka. Tavoitteenani on säästää kuluja, onnistuisiko kylmiltään kokemattomalta. Taitaa kaikki vanhempien pannujenki osat olla taiwaallisia
lukuunottamatta motin osia, kommentteja.
vellu

osia ulkomailta ?

Viesti Kirjoittaja vellu »

OON HOMMANU OSIA ITTELLE JA KAVEREILLE USEAMMAN VUODEN
HOLLANNISTA .HINTATASO NOIN PUOLET / KOLMASOSA SUOMEN HINNOISTA. HOMMA PELAA HIENOSTI , TILAUKSESTA NOIN KAHDESSA
PÄIVÄSSÄ SUORAAN HIMAAN POSTIPAKETISSA .
POSTIKULUT SAMAT KUIN SUOMESSA MITÄ EN KYLLÄ YMMÄRRÄ.
SUOSITTELE LÄMPIMÄSTI
Vieras

Re: osia ulkomailta ?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

vellu kirjoitti:OON HOMMANU OSIA ITTELLE JA KAVEREILLE USEAMMAN VUODEN
HOLLANNISTA .HINTATASO NOIN PUOLET / KOLMASOSA SUOMEN HINNOISTA. HOMMA PELAA HIENOSTI , TILAUKSESTA NOIN KAHDESSA
PÄIVÄSSÄ SUORAAN HIMAAN POSTIPAKETISSA .
POSTIKULUT SAMAT KUIN SUOMESSA MITÄ EN KYLLÄ YMMÄRRÄ.
SUOSITTELE LÄMPIMÄSTI
Voitko tarkentaa. Mistä liikkeestä,netin vai katalookin kautta.
vieras

Viesti Kirjoittaja vieras »

ruottista olen tilannut webbikaupasta (www.bikeline.se). Hinnat edulliset. Esim. tilaamani FXD:n kytkinkahva maksoi huimat 140kr, suomessa 450 wanhaa markkaa... Visalla homma hoitu hienosti.
VELLU

ULKOMAILTA

Viesti Kirjoittaja VELLU »

HOLLANNISTA ENIMMÄKSEEN OON KÄYTTÄNY JW.BOOMIA VAIKKA ON HINTAVAMPI MUTTA OSAA LÖYTYY VÄHÄN KAIKKIIN MALLEIHIN SEKAVENTTIILISTÄ EVOON.
45 PARTS DEPOTTILTA LÖYTYY LÄTYSKÄÄN OSAA SITTEN VAIKKA
MITÄ JA VARSIN HALVALLA.
MOTORCYCLERESCUETA EN OO KÄYTTÄNY , OVAT PÄIVITTÄNEET HINNASTOAAN JO AINAKIN YHDEN VUODEN,VÄHÄN EPÄILYTTÄÄ...
SÄHKÖPOSTI ON EHKÄ VARMIN TAPA TILATA .
Samppa

Tilailua

Viesti Kirjoittaja Samppa »

>Tälläkin foorumilla on ollut keskustelua osien hommaamisesta ulkomailta. Onko siinä todellista säästöä?

On.

>Mitä eroa on tilaamisessa eun sisältä ja ulkomailta?

EU:n ulkopuolelta tilatessa maksetaan vero ja tulli.

>Milloin joutuu maksamaan tulleja ja mitä ne kustantaa?

Kts. ed. kohta. Tulli on muistaakseni 3,7% lähetyksen (siis tavarat + rahti) verollisesta (+22% vero edelliseen) hinnasta.

Eli eu:n ulkopuolelta hinta muodostuu:
(osat + rahti) * 1,22 * 1,037

EU:n sisällä maksat vain osat ja rahdin.

>Mitä tulisi ottaa huomioon visan käytössä?

Että se on voimassa ja luottoraja on riittävän korkea... Ok, älä mailaa numeroa ja katso, että yhteys on salattu, kun annat numeron. Just becouse you are paranoid doesn't mean they are not after you.

>Onko jollakulla esim. hyviä kokemuksia euroopan alueelta hd dealereista.

Tätä samaa olen kysellyt, muttei kukaan ole osannut suositella. Itse tilasin juuri kamaa jenkeistä hmhd:lta. Pätevä webshoppi ja kerran kuussa "sale day", jolloin kaikki palikat -10%. Jos et tarvi kenuinea h-d -osaa vaan aftermarket kelpaa, suosittelen bike lineä.

>Mitä sitten kun tulee väärä palikka.

Eurooppaan voi yleensä palauttaa, mutta muuten myyt eteenpäin. Tuskin haluat maksaa postikuluja esim. jenkkeihin.

>Tavoitteenani on säästää kuluja, onnistuisiko kylmiltään kokemattomalta.

Onnistuu. Itse tilasin juuri kamaa 650 taalalla, veroineen tullee maksamaan n. 800 e. Laskin samojen kamojen maksavan suomessa yli 1000 e, vaikka kävisit itse nuo diileriltä hakemassa. Eli jenkkilästä tilatessa säästö palikoista riippuen n. 20%, euroopasta saattaa säästää enemmänkin.

>Taitaa kaikki vanhempien pannujenki osat olla taiwaallisia lukuunottamatta motin osia, kommentteja.

Vaikea sanoa... Itse tilasin tc-roinaa, minkä vuoksi olikin pakko käyttää kenuinea h-d -osaa ja tilata autorisoidulta diilerilta.
Vastaa Viestiin