su?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viesti:

Vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mun mielestä vaimennusöljy tekee kiihdytyspumppua korvaavan toiminnon. Vaimentimen toimesta luistin nousemista hidastetaan läpän avaamisen jälkeen, jolloin virtausnopeus hetkellisesti nousee ylisuureksi ja imee mennessään "väkisellä" liikaa polttoainetta.
Ainaki Volvo alkaa miettimään, jos öljy loppuu. Tasakaasulla ei ole ongelmaa.
Hessu
Viesti:

Re: Vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Pertti kirjoitti:Mun mielestä vaimennusöljy tekee kiihdytyspumppua korvaavan toiminnon. Vaimentimen toimesta luistin nousemista hidastetaan läpän avaamisen jälkeen, jolloin virtausnopeus hetkellisesti nousee ylisuureksi ja imee mennessään "väkisellä" liikaa polttoainetta.
Ainaki Volvo alkaa miettimään, jos öljy loppuu. Tasakaasulla ei ole ongelmaa.
Joo oon kuullu samaa, mutta ainakaan pyöräkäytössä en oo moista ilmiötä havainnu. En perstuntumassa enkä seosmittari-lambda-anturissa.

Mutta se mikä ton kiihdytyspumppuefektin saa aikaiseksi on laittamalla jäykempi jousi männän päälle. Niitähän myydään eri jäykkyyksiä.
Mutta eihän prätkä ookaan niin ronkeli tolle seoksen rikastumisen tarpeelle. Joten ehkä sitä ei vaan huomaa.

Huhut väittää että amerikassa olis joskus aikoinaan ollu myynnissä messingistä valettuja luisteja ja niillä olis ollu korvattavissa se öljyvaimennus. Painavampana sellainen ei alkais pomppia tyhjäkäynnillä. Ei tainnu kumminkaan olla kauhean hyvä kun ei oo ikinä näkyny missään.
jouni-K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

jouni-K kirjoitti: Ja Dollarin mukaan VAIMENTIMEEN EI LAITETA ÖLJYÄ!
Niin tuo oli siis tosiaankin hänen näkemyksensä, ei mitään jumalansanaa.
Hyvä kun täällä rupeaa paljastumaan enemmänkin näitä skinner-kokemuksia, joskus yritin vähän kysellä, mutta aika vähän tietoa löytyi.

Älkää pantatko :D
Eteenpäin elävän mieli!
Vulture

Viesti Kirjoittaja Vulture »

Niitä jousia löytyy edellämainitsemassani Riveran kataloogissa
kolmea eri jäykkyyttä:4,8 ja 12 oz.
Sekä maininta siitä että "vahvempi tai heikompii saattaa ratkaista seos ongelman"
Riveran kirja kenties kannattaisi tilata,vaikka osat ottaisikin Kaasutin-expertiltä.

Ovat kuitenkin myyneet SU:ta motskarikäyttöön aikojen alusta.Ja Mitä mäntään tulee,niin käyttävät moista.
M.A.

Viesti Kirjoittaja M.A. »

Onkos kellään hyvää vihjettä mistä sais sopivan hintasia lambda-mittareitta mitkä sais soviteltuu sohveliin et sais viimeinkin SU:n
soimaan samaa sointua motin kanssa... :evil:
Smokie

Viesti Kirjoittaja Smokie »

Mulla on tämmönen ja tältä myyjältä

http://finsquirt.net/forum/viewtopic.ph ... light=vems

Mikä sitten on sopivaa ja mikä ei. Tuolla oon päristellyt ensiksi V8 pirssillä ihan sikarikkaalla seoksella ja sittemmin vaihtelevalla menestyksellä HD:llä, ei oo anturi ottanut nokkiinsa vaikka on ajettu "kylmänäkin". Asennus on helppoa, jenka putkeen ja piuhat akkuun niin toimii. Tohrin suositella.

Tuo on siis laajakaista, näkee muutakin kuin onko rikkaalla vai laihalla.
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

M.A. kirjoitti:Onkos kellään hyvää vihjettä mistä sais sopivan hintasia lambda-mittareitta mitkä sais soviteltuu sohveliin et sais viimeinkin SU:n
soimaan samaa sointua motin kanssa... :evil:
Antureitahan saa kaikista autotarvikeliikkeistä. Niissä on stanujenga. M18x1,5. Eli kolkytluvulla käytössä ollu iso tulpankierre. Putkeen hitsattavia holkkeja anturille ja seosmittareita saa ainakin Usparts, RacerPlace, Moposport,.......

Ykspiuhanen anturi riittää hyvin motskariin kun säätää kaasaria.

Mittarin lukeminen kaasaripelissä on sitten toinen juttu. Siitä on muistaakseni täällä joskus ollu spekulointia. Mulla ainakin, oli kyseessä auto tai pyörä, järkevää infoa mitskusta saa ainoastaa kun motissa on veto. Eli kun se tekee kunnolla töitä. Tasakaasulla tasamaalla 80 km/h näyttö sekoilee. Mutta vähän ylämäkeä, lievää tai rajua kiihdytystä, niin näyttää oikein.
jori

Viesti Kirjoittaja jori »

"Antureitahan saa kaikista autotarvikeliikkeistä. Niissä on stanujenga. M18x1,5. Eli kolkytluvulla käytössä ollu iso tulpankierre. Putkeen hitsattavia holkkeja anturille ja seosmittareita saa ainakin Usparts, RacerPlace, Moposport,.......

Ykspiuhanen anturi riittää hyvin motskariin kun säätää kaasaria."

mitenkäs, onko noissa antureissa aina samat arvot, eli käykö perus lambda-mittari kaikkiin antureihin?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

jori kirjoitti:mitenkäs, onko noissa antureissa aina samat arvot, eli käykö perus lambda-mittari kaikkiin antureihin?
Käy.
Pan58

Viesti Kirjoittaja Pan58 »

Laiska ja pihi , kun olen niin en ole ostanut hienoa seosmittaria .
Oon käyttäny sen tilalla yleismittaria teipattuna stongaan kiinni , kun oon tehnyt säätöajoja . Yleismittarin -johto runkoon ja +johto lambda-anturin johtoon .
Normaali kapeakaista lambda-anturin pitäis näyttää n. 0.5 - 0.6V matka-ajossa ja 0.8- 0.9V kiihdyttäessä .
Vastaa Viestiin