TC88 ja pidemmät välitykset

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

bandit

TC88 ja pidemmät välitykset

Viesti Kirjoittaja bandit »

Ohoi,

Hakutoimintoa käytettyäni en löytänyt vastausta tähän, joten rohkenen kysäistä, jotta onko kellään kokemuksia TC88:n välityksien pidentämisestä? Aatoksissa on ollut etuhihnapyörän vaihtaminen isommaksi, mutta kuinka isoksi? Tarkoitus alentaa kierroksia matkanopeuksissa. Kaupunkiajo ei ole ongelma.

Niin ja kannattaako moiseen lähteä. Oma tuntuma on, että potkua riittäisi alemmillakin kierroksilla puksutella menemään. Nyt pata turhaan huutaa?
05, siitä 5
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Ei ole itsellä kokemuksia mutta omassani päinvastoin lyhensin välityksiä. Pidentäminen ei olisi tullut mieleenikään sillä TC ei ole alavääntönsä puolesta Evoon tai Shoveliin verrattavissa. Nämä tykkäävät kierroksista.
FXSTS 1992
bandit

Aika hiljaista... eikö muilla ole kokemuksia/tietoutta jakaa 8O
05, siitä 5
harley-pilot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harley-pilot »

Elvis kirjoitti
TC ei ole alavääntönsä puolesta Evoon tai Shoveliin verrattavissa
Mitä on ala vääntö? Normaali matka noeudella TC kierrokset ovat siinä 2000-3000 rpm. Vakio TC:n vääntökäyrä alkaa 2000 rpm 68 lb-ft nousten 3000rpm 70lb-ft.
Evo vakiokuntoisena 2000rpm 58 lb-ft ja 3000rpm 65lb-ft.
Lisää tietoa löydät kun menet HD:n sivuille Genuine Motor Accessories ja lataat Screaming Eagle Pro racing kataloogin. Sieltä löytyy teho / vääntökäyriä eri muutoksilla.
Kysy vaikkapa V-Twin citystä heillä on varmaan kokemusta miten kierrokset käyttäytyvät milläkin hihnapyörä hammas koolla.
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Tarkoitin sitä, että aina silloin tällöin halutaan saada Twin Camiin ns. The-Real-Harley-Sound ja tiputetaan tyhjäkäynti 600 rpm:ään ja vedätetään puolitoistatuhatta kellossa isolla vaihteella niin että pahaa tekee. Mun ei TC88 RKC aikanaan Stage 1 paketilla suostunut vetämään viitosella kakistelematta ennenkuin oli melkein 100 lasissa.
FXSTS 1992
JJA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJA »

Pohdin tossa taannoin, että mikä oli syönyt käytettynä ostamani tc:n remmiä päällipuolelta. No syyksi osoittautui etuhihnapyörän päällä oleva lohkorakenteeseen liittyvä kiinnikeputki. Madallussarja oli laskettu liian alas ja remmi hinkkas ainakin montuissa, ja remmi on tietysti voinut olla löysäkin joskus. Että kannattanee muistaa kun isontaa hihnapyörää madalletussa tcssä. Vaikka eihän muutama hammas paljoa kyllä tee halkaisijassa.
Omasta mielestäni vakiovälityksen ovat oikein toimivat suomen nopeusrajoituksille. Kone toimii oikealla kierrosalueella, ei huuda mielestäni kyllä liikaa ja kulutus on matka-ajossa naurettavat 5,5 l 100km kun nätisti ajelee.
Kannattanee miettiä myös renkaan hihnapyörän muuttamista tai vannekoolla pelaamista ? Olen meinaan omaani suunnitellut 17 vannetta, mutta muutos 16 > 17 ei taida paljon vaikuttaa välityksiin.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

mehujusa kirjoitti: Kannattanee miettiä myös renkaan hihnapyörän muuttamista tai vannekoolla pelaamista ? Olen meinaan omaani suunnitellut 17 vannetta, mutta muutos 16 > 17 ei taida paljon vaikuttaa välityksiin.
Renkaan profiililla on helpompi vaikuttaa renkaan muutokseen, vanteen koko ei välttämättä suurenna renkaan halkaisijaa.
bandit

mehujusa kirjoitti:Pohdin tossa taannoin, että mikä oli syönyt käytettynä ostamani tc:n remmiä päällipuolelta. No syyksi osoittautui etuhihnapyörän päällä oleva lohkorakenteeseen liittyvä kiinnikeputki. Madallussarja oli laskettu liian alas ja remmi hinkkas ainakin montuissa, ja remmi on tietysti voinut olla löysäkin joskus. Että kannattanee muistaa kun isontaa hihnapyörää madalletussa tcssä.
Hyvä pointti! Just mopo madallettu, ei ols tullut mieleen tämmöinen. Takarengasta/wannetta ei pysty isompaa laittamaan kun on 11" takaiskarit
05, siitä 5
matant

Viesti Kirjoittaja matant »

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... highlight=

Vaihtoehto toisiovälityksien muuttamiselle
Mikael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Olen vaihtanut mun TC roadkingiin etuhihnaratas 2 "uraa" isommaksi ja samanverran pitempi hihna ja ihan sopiva matkavauhtiin mutta ykkönen on hiukkasen liian "pitkä". Nyt jos vaihtaisin niin laittaisin ehkä vain yks pykälää isompi. Hihna ja remmi ostin Ara´s Bike:sta:

http://www.arasbike.fi/

T, Mikael
bandit

Mikael kirjoitti:Olen vaihtanut mun TC roadkingiin etuhihnaratas 2 "uraa" isommaksi ja samanverran pitempi hihna ja ihan sopiva matkavauhtiin mutta ykkönen on hiukkasen liian "pitkä". Nyt jos vaihtaisin niin laittaisin ehkä vain yks pykälää isompi. Hihna ja remmi ostin Ara´s Bike:sta:

http://www.arasbike.fi/

T, Mikael
Hyvä tietää, kiitos! Onko matkanopeuksissa ok? Missä nopeudessa vitosella voi vedättämättä kurvailla?
05, siitä 5
Mikael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Matkanopeuksissa hyvä ja kyllä vitonen vetää minulle tarpeeksi 90-> mutta olen vaihtanut nokat (miedot ratasnokat), putket ja kaasutin.

Vitoseen en vaihda juuri ennen 80 vauhtia.

-Mikael
bandit

Mikael kirjoitti:Matkanopeuksissa hyvä ja kyllä vitonen vetää minulle tarpeeksi 90-> mutta olen vaihtanut nokat (miedot ratasnokat), putket ja kaasutin.

Vitoseen en vaihda juuri ennen 80 vauhtia.

-Mikael
Roger. Täytynee lähteä tuumimaan tuota 2 hammasta isompaa eteen. Kiitos arvokkaasta tiedosta :)
05, siitä 5
Vastaa Viestiin