Hojo!
Taloyhtiössäni on parhaillaan menossa pienimuotoinen rajoitetun mittakaavan maailmansota parkkipaikoista. Taloyhtiössä on enemmän asuntoja kuin parkkiruutuja. Tästähän voimme nopeasti päätellä että riitelyähän siitä seuraa. Taloyhtiön hallitus rupeaa jossain vaiheessa autopaikkojen uusjakoon ja koen itse olevani vähän heikossa asemassa, koska omistan pelkän moottoripyörän. Pyynnöstäni huolimatta taloyhtiön päätökseen ei kirjattu sanan "auto" tilalle "moottoriajoneuvoa". Näin olisi itse turvassa päätökseltä.
Mutta asiaan:
Vaikuttaako vakuutuksen korvaavuuteen se, mihin moottoriajneuvo on parkkeerattu? Esim hypoteettinen tilanne, että pyöräni joutuu viettämään aikaansa pihan jossain sopukassa (ei parkkiruudussa) ja joku kansalainen sen peruuttaa kotilollaan kumoon / liimanhaistaja käy muuten murjomassa.... Voiko vakuutusyhtiö evätä korvausen sillä perusteella, että fillari ei ole ollut sille kuuluvalla paikalla?
Pysäköintipaikan vaikutus vakuutukseen
Pysäköintipaikan vaikutus vakuutukseen
Minä olen pyörään ja pyörä minuun sangen tyytyväinen
-
Grasschopper1
Eihän sellaista sääntöä voi olla,että ajoneuvon sijainti vaikuttaisi normaali oloissa vakuutuskorvaukseen.Aikoinaan kävi itselle niin,että olin parkkeerannut silloisen kopterin täysin väärin parkkialueella ja pyörän päälle peruutettiin sillä seurauksella,että pyörään tuli n.2000 euron vauriot.Silloin kävi sekunnin mielessä,että mitenhän on korvauksen kanssa,mutta yhtiö hoiti kaiken niinkuin kuului,tottakai.Poliisi sitten muisti minua parkkisakolla tietty