Mitkä männät?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Mitkä männät?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen ajatellut vaihtaa -97 dynaan männät tarkoituksena nostaa vähän puristuksia. Pytyt ei ole kulunut just ollenkaan ja meinasinkin hommata stanu kokoiset mukit (halkaisijaltaan).
Mutta minkä firman tekeleet on mitoiltaan hyvät kun ajatellaan noita "kuuluisia" välyksiä?
En meinaa reilu pari kymppiä ajettua konetta alkaa porauttelemaan varsinkaan kun en itse pyttyjä tutkiessani älynnyt siihen mitään syytä.
Puristuksia haen niillä uusilla männillä jotain 9.25 tai 9.5 eli en mitään raaseria ole tekemässä.
Kertokaa kokemuksistanne, varsinkin huonoista etten tee samaa virhettä. Sen olen huomannut että joku kehuu jotain osaa ja joku toinen jotain toista osaa ja molemmat saattavat olla oikeassa. Mutta jos useampi haukkuu jonkun osavalmistajan niin siinä on yleensä perää...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse olen ollut tyytyväinen Wisecoihin vaikka kaikki tuntuu niitä haukkuvankin. Keith Black kuulostaa tänä päivänä olevan kova nimi, ainakin sillä on pitkä kokemus auton mäntien valmistajana.

Tärkeää männän valinnan lisäksi on huolehtia siitä, että koneistamo mittaa männän ja sylinterin ja hoonaa sylinterin vastaamaan tarkasti männänvalmistajan antamia ohjearvoja.

Tämän takia ottaisin itse ensimmäisen ylikoon männän jotta hoonausvaraa olisi. Itselläni on tällä hetkellä Wisecon 10:1 0,005" ylikokomännät koska sylinterit olivat stanukoossa ja käytännössä kulumattomat. Kuitenkin tarkemmissa mittauksissa UUSISSA männissä oli parin tuhannesosan heitto ja sylinterit porattiin/hoonattiin vastaavasti niin, että molempiin tuli tasan sama välys.
tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Otannat eivät ole tieteellisen laajoja, mutta sanoisin: oikein (=riittävän pienillä välyksillä) asennetuista Keith Blackeista ei ole pahaa sanaa kuulunut. Wisecoista taas on - laatu tuntuu heittelevän. Toki onnellisiakin wisecoisteja on. Arias on luotettava mäntämerkki myös. Ja S&S tekee ilmeisen hyviä myös!
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Se taitaa olla ihan sama mikä leima mäntäpaketissa on :twisted: jos välyksiä ei soviteta mäntien mukaan mittaamalla ja valmistajan suosittamalla tavalla, ei homma voi toimia. :?
Eli toimitetaan HD:t osaavaan koneistamoon männät ja sylinterit joten he voivat tehdä työnsä oikein. :roll:
Wisecosta on kokemuksia autopuolelta, eikä moitteita löytynyt
KB ei kokemuksia
Venolia hyvä perusmäntä = ei löydy korkealle puristussuhteelle
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin