Ilmanputsarin pesu

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Lokomotiivi
Viesti:

Ilmanputsarin pesu

Viesti Kirjoittaja Lokomotiivi »

Kun ei ole paineilmavehkeitä, mikä on paras tapa pestä K&N:n suodatin kotioloissa, kuten esimerkiksi kylpyammeessa. Olen pessyt juoksevan veden alla pesuaineilla, kuivannut ja sitten öljynnyt sen suodatinöljyllä. Kerran vein pyörän renkaitten vaihtoon ja ystävällinen korjaajasetä sanoi, että hänpä voi tsekata suodattimen samalla (mainitsin tyypillisestä öljyn tippumisesta putsarista). Pesun jälkeen hän alkoi puhallella sitä paineilmalla ja mainitsi, etta onpa likainen. Pystyykö siis putsarin pesemään kunnolla ilman paineilmaa? Tarkoitus olis tehdä se nyt viikonloppuna.
Every time u go away u take a piece of meat with u
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Laitoin edelliseen pyörääni Konnan suodattimen ja muistelisin huolto-ohjeissa lukeneen, että suodatinta EI saa kuivata paineilmalla, ettei suodatinkangas (tai mitä se nyt on..) hajoa. Huoneenlämmössä tulisi antaa kuivua pesun jälkeen ja sitte ohut kerros öljyä päälle. Saatan toki muistaa väärinkin...

Oikein muistin. Tuolla ohjeet amerikaksi http://www.knfilters.com/cleaning.htm
H-D Softail Custom 1998
OldFart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OldFart »

Joskus putsasin ihan bensassa puristelemalla ja sen jälkee ohut hinu öljyä pintaan..
Ei riemulla rajaa ku pierulla ajaa..

Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Ei kuivatusta paineilmalla.
K&N:ään myydään service-kittiä, jossa on pesuaine ja öljy.
Pesin suodattimen ohjeiden mukaan muovisessa pesuvadissa ja annoin lillua siellä ohjeen mukaan. Haisi muuten ihan Würth Pinelinelle... :?
Senjälkeen annoin kuivua rauhassa seuraavaan päivään ja laitoin öljyä lamelleihin K&N:n nettisivujen mukaan. Siellä on joka putsarimallin öljymäärät. Liikaahan öljyä ei saa olla, mutta ei tietenkään liian vähänkään...
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Niin, se öljy sitoo sen pölyn ja itse suodatinpaperi/kangas/materiaali estää isompien tavaroiden joutumisen eteenpäin.

Kyllä sitä paineilmaakin voi käyttää kuivaamiseen, kunhan osaa säätää PAINEEN TARPEEKSI PIENEKSI. Eli hiustenkuivaajan hönkäyksen tasolle.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Lokomotiivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lokomotiivi »

Jes, oli mulla kerran K&N:n setti, jossa oli myös pesuaine. Sittemmin olen käyttänyt astianpesuainetta, joka poistaa vahvalla seoksella hyvin öljyä ja samalla todennäköisesti pölyä ja hiekkaa. Ehkäpä kinkkiasentaja kommentoi suodatinta likaiseksi, että toisin pyörän hänelle huoltoon. Huuhtelun olen suorittanut juoksevalla, lämpimällä vedellä, antanut kuivua ja sitten tsujaus siihen tarkoitettua öljyä. Ja jos pesun ja huuhtelun suorittaa kylpyammeessa rituaaliin kuuluu muijan nalkutus, joka ei muistuta HD:n ääntä sitten lainkaan. Voihan siitä lähteä sitten vaikka käymään kioskilla.
Every time u go away u take a piece of meat with u
Vastaa Viestiin