ONKO SPORSTERI UUSI HYVÄ?+

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

ONKO SPORSTERI UUSI HYVÄ?+

Viesti Kirjoittaja Vieras »

EHKÄ VIELÄ ON LIIAN AIKASINTA SANOA MITÄÄN MUTTA KUIN AIKA KOITTAA OLISI KIVA SAADA TESTAUS UUDESTA SPORSERISTA OK ONHAN NIITÄ OLLUT TESTEJÄ MUTTA OLIKO NE OLLUT PUOLOTTUMIA?
OLISI KIVAA TIETÄÄ SAAKO TODELLA MITÄÄN PAREMPAA VAIHTAMALLLA UUTEEN SPORSTERIIN (KUIN ISOMPI LAINA ) ELI KANNATTAAKO VAIHTAA?????????????????????????
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

IHANKIVAKIRJOITTAANÄINISOILLAKIRJAIMILLA... :twisted:

No. leikki sikseen. Uudessa Kopterissa on lyhkäinen juttu uuden Sportin koeajosta, tuli mulle ainakin tänään postissa.

Käsittääkseni muuta ratkaisevaa uutta ei ole kuin moottorin kumiripustus ja sen mukana rungon uudelleen muokkaus -> parikymmentä kiloa lisäpainoa. Eli ei taida sportti enää kovin sportti olla vai kuinka?
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Hemuli kertoikin tärkeimmät, lisäksi muistaakseni koneesta oli otettu vähän enemmän tehoa irti. Ja lisäksi tietenkin joitakin kosmeettisia uudistuksia...

Itse diggaan raaemman oloisia laitteita, eli henkilökohtaisesti en vaihtaisi. Mutta jokainen tekee niinkuin parhaalta tuntuu.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

http://www.motorcyclecruiser.com/roadte ... index.html

Tuosta löytyy jonkinlainen pika testi.
Ilkimys

uusi mikä uusi

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Uudessa Sportissa on vain 3 % vanhoja osia :!: Kaikki muu on uutta :!: Eli pyörä on niin uusi kuin se nykymaailmassa voi ollakin :!: Ja keväällähän se sitten selviää miltä se tuntuu ajaa :!:

Antaa vaan kateellisten vähätellä :twisted:
Vieras

Re: uusi mikä uusi

Ilkimys kirjoitti:Uudessa Sportissa on vain 3 % vanhoja osia :!: Kaikki muu on uutta :!: Eli pyörä on niin uusi kuin se nykymaailmassa voi ollakin :!: Ja keväällähän se sitten selviää miltä se tuntuu ajaa :!:

Teho/paino suhteessa nopein Hurli Durli (ei V-rod) Sportster tax:sit maksamalla yli 80 hp takakummilta eipä siinä ole paljon Big twinillä jakoo :lol:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ilkimys kirjoitti:Uudessa Sportissa on vain 3 % vanhoja osia :!: Kaikki muu on uutta :!: Eli pyörä on niin uusi kuin se nykymaailmassa voi ollakin :!: Ja keväällähän se sitten selviää miltä se tuntuu ajaa :!:

Ilkimys, lasketaanko tuo 3% käyttäen ajoneuvohallintokeskuksen virallista prosenttitaulukkoa?

Mitenkä niin kateellinen? :lol:
Vieras

hemuli kirjoitti:

Ilkimys, lasketaanko tuo 3% käyttäen ajoneuvohallintokeskuksen virallista prosenttitaulukkoa?

Mitenkä niin kateellinen? :lol:
Kai se sitten se kummityyny kone on hyvä/mukava, vanha XL ainakin ravistaa aika tavalla kovilla kieroksilla. Niin muuten tekee vanha evo 1340 softailikin (tärinästä murtuuu esim takahaarukka)
HD=amerikkalainen mutteri linko :D
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

ja mulle on väitetty, että HD = helvetisti duunii........... mutta näin sanoi kaveri joka ajaa japanilaisella autolla ja jonka mielestä extreme urheilua on mennä naisten tansseihin suorien housujen sijasta farkut jalassa....
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tässä varmaan suurimmat erot uuden ja vanhan välillä - tuttua tekstiä, mutta tiedoksi silti.
http://www.vtwincity.fi/bikes/bikes04/p ... er_eng.pdf
Vieras

uusi sportti

Uusimmassa MCM lehdessä sai ainakin mairittelevat arvosanat. Kuulemma ensimmäistä kertaa sana sportti sopii siihen (1200) pyörään.
Sporttiboy
Viesti:

Kai tähän nyt

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Kävin tossa toissaviikonloppuna siellä VM-cartingcenterissä paukuttamassa kierrokset sillä uutukaisella ja sain jopa tilaisuuden ajaa sekä 883 Customin että 1200 vastaavan ahtaalla sisäradalla joten mun koeajoselostukseni on senmukaan suppea:

883 tuntuu about samanverran ripeeltä tolleen perstuntumalta kun putki/putsari/kaasari-duunattu vanha malli. Ehkä aavistuksen tehokkaammalta jopa.

1200 on saanut selkeesti jäykemmän kytkinjousipaketin, ainakin tossa yksilössä oli kytkin kahta pykälää "hätäisempi" kun pikkuveljessään.

Ja se ajettavuus: EIHÄN SE EDES VATKAA PALLEJA KUNNOLLA!!!!!! Kyllä ne kumipuslat tuntuu ajossa. Ei kyl mun mieleen oikeella tavalla mutta onhan se tasaisempi ja tärinättömämpi...

Toinen mihin lähinnä suoritusta seurannut kaveri kiinnitti huomiota kun tuli kommentoimaan jälkeenpäin oli pieni kallistusvara. Mulla oli kantapäät ryykineet millin päässä baanasta melkein joka mutkassa vaikka mä kanttasin huomattavan rauhallisesti verrattuna siihen mitä normaalisti omalla mopolla teen (1000 euron omavastuu rauhoittaa paitsi esittelijöitä myös ajajia). Eli tuntuis ettei kestä imuttaa ihan tappiin asti vaikka muuten olis kai ominaisuuksia vielä jäljellä.

Kyllä se 1200 etenkin tuntui vääntävän ihan kivasti sikäli kun tollasella mikkihiiribaanalla pääsee koettamaan, kesti vedättää aika alhaalta naru kireellä ja tapahtui asioita koneessa ihan mukavasti. 883 nyt on 883 ja menee pienellä kulutuksella tasaisen rauhallisesti...

Sit se ajoasento: Mä oon 180 cm pitkä ja oli polvet suussa ja kädet sylissä. Ne on varmaan suunnitellu ton uuden mallin japaninmarkkinoille kun ei ainakaan mulla ollut hyvä kykkiä siinä sitsillä. Tappeja on tuotu 10 cm taakse ja vähän ylös siitä vanhasta joka oli jo sekin mun jaloille liian lähellä. Ja stonga on ihan sylissä. Noihan nyt menee kai kaikilla vaihtoon tai modifiointiin ja onhan se hyvä kun tehdään pyöriä pienillekin ihmisille mutta henkilökohtaisesti vitutti.

Siinä noi päällimmäiset tunteet.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vastaa Viestiin