Shovel käy liian rikkaalla.
-
delkron 15
Shovel käy liian rikkaalla.
Kaasari on mallia SS super B kiihdytyspumpulla. Kun mopoa käyttelee niin nokeaa tulpat mutta voi olla että ajossa toimii? Pitää kokeilla mutta meilä on vielä täysi talvi täälä Lapissa. Oisko jollain säätösuutin tämmösessa Shovelissa jossa samanmoinen kaasari? Kannattaako hankkia säätösuutin?? Mielellään rakentavia kommentteja otetaan vastaan.
-
Kokkonen
Super B
Perttihän tuossa jo toi asian esille...
Sitten kun pääsee kokeilemaan niin suuttimista vielä sen verran, että ei se pääsuutin ole niin merkittävässä asemassa vaan välialueen suutin ja tietty ilmaruuvi. Jos ongelmaa edelleen esiintyy, niin ilmaruuvin tulisi olla 1 1/4 - 1 3/4 auki ja välialueen suuttimen kokoa .0295 - .033
032:sta kovasti kehutaan....
Säätösuuttimesta ei ole kokemusta, mutta jättäisin sen hankinnan näin ensi alkuun.
Super B:ssä ei ole aluperin kiihdytyspumppua, mutta ole kuullut sellaisia asennetun, mutta en ole tavannut...
Sitten kun pääsee kokeilemaan niin suuttimista vielä sen verran, että ei se pääsuutin ole niin merkittävässä asemassa vaan välialueen suutin ja tietty ilmaruuvi. Jos ongelmaa edelleen esiintyy, niin ilmaruuvin tulisi olla 1 1/4 - 1 3/4 auki ja välialueen suuttimen kokoa .0295 - .033
032:sta kovasti kehutaan....
Säätösuuttimesta ei ole kokemusta, mutta jättäisin sen hankinnan näin ensi alkuun.
Super B:ssä ei ole aluperin kiihdytyspumppua, mutta ole kuullut sellaisia asennetun, mutta en ole tavannut...
-
delkron 15
Kiitti asiallisista vastauksista!
Täytyy Shoveli panna tauolle. Pesu ja peitto päälle. Lienee parasta tosiaan kokeilla ajossa niin sitten näkee? Vara tulpat mukaan jos nokeaa ja alkaa taas paukkua.
Hyvä että pääsee muihin hommiin kun tämä pyörä meinaa varastaa kaiken ajan.
Hyvä että pääsee muihin hommiin kun tämä pyörä meinaa varastaa kaiken ajan.
Re: Shovel käy liian rikkaalla.
Kannattaa vaan odotella, ja uudet löpöt tankkiin. Pääsääntöisesti tyhjäkäynnillä nokeaa aina vähän. Varsinkin sivuventtiiliä ei tyhjäkäynnillä yli 5 min edes käytä. Ja ei soveli siitä niin hirveästi eroa. Nykylitkut ei kestä talven yli seisomista. Kaasariin kannattaa kurkata, että ei ole ihan "tervassa". Itse olen joutunut S&S superin joka syksy putsaan "tervasta". Aikaisemmin ei tämmösiin hommiin niin usein tarvinnut paneutua...delkron 15 kirjoitti:Kaasari on mallia SS super B kiihdytyspumpulla. Kun mopoa käyttelee niin nokeaa tulpat mutta voi olla että ajossa toimii? Pitää kokeilla mutta meilä on vielä täysi talvi täälä Lapissa. Oisko jollain säätösuutin tämmösessa Shovelissa jossa samanmoinen kaasari? Kannattaako hankkia säätösuutin?? Mielellään rakentavia kommentteja otetaan vastaan.
Ajamallahan se vasta selviää käytännössä, joten ei vielä syytä huoleen tyhjäkäynnin perusteella.
En halua olla pahanilmanlintu, mutta jotenkin kuulostaa tutulta tuo tulpien nokeentuminen ja liian rikas seos vuoden takaa
Silloin juuri hankkimani shoveli kävi hyvin tällaisia pikkuharmeja lukuunottamatta. No ajoinhan minä sillä kaikkine kommelluksineen noin 3000 km viime kesänä. Nyt on pantu yläkerta uusiksi, kun väljää oli joka paikassa, missä se on yleensä mahdollista
Poraus ja kansien täysi kunnostus on nyt tehty ja kasailen pyörää. Luulen/toivon säätö- ja tulppaongelmien ratkenneen samalla
Roskat kaasarissa aiheuttivat minulle paljon ongelmia ja ölyn polttaminen tuhosi tulppia jne. Tässä esimerkki yhdestä keskustelusta ja ongelmistani aiheen kanssa
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... sc&start=0
Ja bensasta on varmasti keskusteltu joka kevät, tässä yksi ketju siitä: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... highlight=
Eilen panimme kaverin '77 shovelin tulille talven jäljiltä. Syyskuussa hän sen tuohon tallin nurkkaan ajoi ja kesälaadun bensat bensat jäivät tankkiin ja kaasariin. Eilen tarvitsi normaalia pidempää pyöritystä ja kaasukahvan vatkausta. Lähti sitten noin 5. startilla ja jäi heti käyntiin. Kävi hyvin n. 10 minuuttia, minkä sitä tuli siinä käytelttyä...

En halua olla pahanilmanlintu, mutta jotenkin kuulostaa tutulta tuo tulpien nokeentuminen ja liian rikas seos vuoden takaa
Roskat kaasarissa aiheuttivat minulle paljon ongelmia ja ölyn polttaminen tuhosi tulppia jne. Tässä esimerkki yhdestä keskustelusta ja ongelmistani aiheen kanssa
Ja bensasta on varmasti keskusteltu joka kevät, tässä yksi ketju siitä: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... highlight=
Eilen panimme kaverin '77 shovelin tulille talven jäljiltä. Syyskuussa hän sen tuohon tallin nurkkaan ajoi ja kesälaadun bensat bensat jäivät tankkiin ja kaasariin. Eilen tarvitsi normaalia pidempää pyöritystä ja kaasukahvan vatkausta. Lähti sitten noin 5. startilla ja jäi heti käyntiin. Kävi hyvin n. 10 minuuttia, minkä sitä tuli siinä käytelttyä...
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
-
delkron 15
Tulpan tappaja!!
Nokeaa ja polttaa tulpan sököksi. Autoliten tulppia pitää kokeilla ja semmoset tulossa. Toivottavasti en joudu moponi kanssa samanlaiseen seikkailuun kuin Coolin Joe? 
- Springveli
- Viesti:
-
delkron 15
Shovelin piru!!?
Taivanin pojat oli tehneet huonon tappo kytkimen eli on ja off kytkimen ja se vei kipinän. Nyt hyvä kipinä ja kylmänä ekalla ja kun sammuttaa niin heti kun polkaisee niin hörskähtää mutta annappa olla kaksi minuuttia niin ei millään vaikka tulpanreijästä pensaa!
Perhana ko mulla meni akilles pari vuotta aikaa jalkapallolla niin nyt alkaa taas oireilla ja en tohi enhää oikealla potkaista kun pelkään että taas possahtaa poikki.
Mulla on nyt Championin tulppa testeri ja lasikuulapuhallus laitekin käytössä ja ei oo nokiset tulpat enää ja kuivia on repullinen!
Alkaa konstit olla loppu? Kylmänä käy hyvin tyhjistäkin ja ottaa kiekkoja ja ei poksu.
En kyllä vielä konetta alkais purkamaan ja mietin että oisko kellään mitään konstia enää jäljellä. Voisko ne työntötangot olla viturallaan kun ei muu enää tule mieleen mutta miksi se oireilee vain lämpimänä? En käsitä!?
Perhana ko mulla meni akilles pari vuotta aikaa jalkapallolla niin nyt alkaa taas oireilla ja en tohi enhää oikealla potkaista kun pelkään että taas possahtaa poikki.
Mulla on nyt Championin tulppa testeri ja lasikuulapuhallus laitekin käytössä ja ei oo nokiset tulpat enää ja kuivia on repullinen!
Alkaa konstit olla loppu? Kylmänä käy hyvin tyhjistäkin ja ottaa kiekkoja ja ei poksu.
En kyllä vielä konetta alkais purkamaan ja mietin että oisko kellään mitään konstia enää jäljellä. Voisko ne työntötangot olla viturallaan kun ei muu enää tule mieleen mutta miksi se oireilee vain lämpimänä? En käsitä!?
-
delkron 15
Shovel toimii!!
Joo tankissa on POR 15 niin kuitenkin jotain limamaista töhnää sieltä irtosi ja vaikka mulla oli siinä pensasuodatin niin läpi tuli töhnät ja tukki aina neulaventtiilin. Panin siihen auton paperisuodattimen ja sillä pelittää!
Pääsiäinen pelastettu!
Pääsiäinen pelastettu!
-
delkron 15
Hyvin pelittää ja kiitos neuvoista!
Shoveli ei ajossa tulppia nokea kun 50 kilsaa olen sillä huristellut ja hyvin toimii. Se on opettanut minut myös käynnistämään sen kun kone on pahimmiten haalea
Kemin ralliin yritän koekilvet saaha ettei Japsilla tartte sinne tulla!
Kemin ralliin yritän koekilvet saaha ettei Japsilla tartte sinne tulla!
-
delkron 15
Vaihdoin suuttimen!
Tähän minun propleemaan oli ratkaisu 29,5 välialuesuutin. Ei nokea enää tulppia ja käykin paremmin.