Nokka vaikuttaa käynnistyvyyteen varsinkin kiksillä siten että jos on aivan liian kireä nokka puristuksiin nähden, ei polkemalla meinaa saada tarpeeksi puristusta aikaiseksi että kone lähtisi käyntiin.Lapiolalli kirjoitti:Mulla lähtee Super-B:llä + kiihdytyspumppu kuumana hyvin kun vääntää varovasti kaasua vähän auki, napilla ja kiksillä.
Joku viisas vois kertoo mitä nokka vaikuttaa tähän asiaan, mulla Shifton Avenger.
Toisaalta tätä voi käyttää hyödyksikin jos esim. stroukkikone tuntuu liian raskaalta polkea käyntiin - pykälää pidemmällä imuventtiilin aukiololla varustettu nokka helpottaa polkemista. Tietysti alaväännön kustannuksella mutta sitähän näissä riittää vaikka hukattavaksi.
Itse käynnistyvyyteen sanoisin sen verran, että jos laite on muuten kunnossa ja kone käy niinkuin pitää niin harjoittelisin ensin oikeat käynnistysrituaalit ennen kuin lähtisin muuttamaan mitään. Monesti nimittäin käy niin että se joka tietää niksit saa laitteen kuin laitteen käyntiin parilla polkaisulla kun taas toinen saa potkia itsensä uuvuksiin saamatta eloa koneeseen.