SEPPO MÄÄTTÄNEN IN MEMORIAM

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
stroker

SEPPO MÄÄTTÄNEN IN MEMORIAM

Viesti Kirjoittaja stroker »

yksi maamme moottoripyörä kulttuurin pioneereista on lähtenyt viimeiselle matkalleen.

seppo "rembrant" määttänen kuoli keskiviikkona 05.03.08.
taitavana maalarina ja käsityöläisenä tunnettu seppo antoi lukemattomille pyörille ja autoille mitä hienoimman uuden ulkoasun vuosikymmeniä kestäneen uransa aikana.

raisiossa koko ikänsä vaikuttaneen taiteilijan kuuluisin työ on varmasti -67 mallisen thunderbirdin pelteihin ikuistamat rembrantin maalaukset -70 luvun lopussa. auto oli näkyvästi esillä alan lehdissä mm. v-8 magazinessa.

seppo oli myös ensimmäinen ei ruotsalainen joka voitti nortäljen moottoripyörä tapahtumassa palkinnon hienolla "ruumisarkkutankki" hondallaan -70 luvun alussa.

seppo oli vaatimaton ja aina ystävällinen kaikille ystävilleen ja tutuilleen.

hän tuki voimakkaasti westcoastrider mc:n toimintaa klubin alusta lähtien.

legendan muistoa kunnioittaen.

westcoastriders mc
Kokkonen

Seppo R.I.P

Viesti Kirjoittaja Kokkonen »

Ompas todellakin ikävä uutinen....
Seppo oli auttavainen, ystävällinen ja taitava ihminen. Menetimme paljon hänen myötään. Muistoa kunnioittaen.
TIKKIMIES
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TIKKIMIES »

Muistan miehen.......muistan thunderbirdin ja maalaukset joita tuijottelin ensi kertaa kahdeksankymmentäluvun alkupuolella.....

muistoa kunnioittaen ,
---tikkimies---

Hard working...HarD biking
Kokkonen

Lisää Seposta

Viesti Kirjoittaja Kokkonen »

Rannikkoseudun Sanomien artikkeli Seppo Määttäsestä (maaliskuu 2000)

http://www.rannikkoseudunsanomat.fi/Uut ... tanen1.htm

Ja Turun Sanomat (2006)

http://www.turunsanomat.fi/talous/liite ... :0:0:0:0:0:
Vee2
Viesti:

voi kauheeta

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Seppo lähti aivan liian aikaisin taivaalliseen taitelijakotiin.
Kaikki, jotka Sepon tuntevat jäävät varmasti kaipaamaan, pientä suurta taiteilijaa. R.I.P.

Nyt pitää sitten Road Kingin laatikot maalauttaa muualla...
Taata
Viesti:

Mahtava persoona

Viesti Kirjoittaja Taata »

Seppo oli motoristi SUURELLA sydämellä. Hän oli 30v, kun hän ajoi autoa ensimmäisen kerran, vai moottoripyörät merkitsivät nuorelle miehelle jotakin. Ikävää että auto-onnettomuus päätti mahtavan motoristin matkan.
Hänen persoonaansa voi vain suuresti kunnioittaa ja käden taitoa ihailla.
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan. :)
Naakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Naakka »

Seppo jaksoi olla ystävällinen, ja neuvoa aloittelevia maalareita. "Ateljeehen" oli aina tervetullut kyselemään tyhmiä.
R.I.P. Seppo :(
canyon mc

Viesti Kirjoittaja canyon mc »

R.I.P Jäi sitten HD aiheinen löylykauha saamatta.Tietääkö kukaan tuliko mini valmiiksi?
M.A.

Viesti Kirjoittaja M.A. »

Mukavampaa miestä saa etsiä... Koskaan duunissakaan ei ollut niin kiire
etteikö oltaisi ehditty puhua pyöristä. R.I.P.
JuicyFruit

Viesti Kirjoittaja JuicyFruit »

hei,

etsin henkilöitä joilla on Seppo Määttäsen työ tai töitä kulkupelissään (mp tai auto, miel. mp ja V-S alue)

myös taiteilijan tunteneiden henkilöiden muistitiedot kiinnostavat

tätä koskevat tiedonannot privana , kiitos.
j.r desing

Re: olin aloitteleva..!:)

Viesti Kirjoittaja j.r desing »

Naakka kirjoitti:Seppo jaksoi olla ystävällinen, ja neuvoa aloittelevia maalareita. "Ateljeehen" oli aina tervetullut kyselemään tyhmiä.
R.I.P. Seppo :(
Heii! tämä vanha aloitteleva kynäruiskumaalari olin ainakin minä! oli pakko rekistöröityä nähtyäni tämän keskustelun. Pääsin yläasteen 7 luokalla Seppo Määttäsen luo Työ harjoitteluun, koska olin kiinnostunut kynäruiskumaalauksesta todella nuorena! Seppo kertoi minule paljon vanhoista töistään moottoripyörien kanssa, kertoin ns: kaiken elämästään:) istuen nuorena raisios esson baarissa kavereiden kanssa moottoripyöristä puhuen.
Muistan kaikki! mitä seppo teki minun harrastukseni / tulevan ammattini alulle autto kaikessa..! oli mukavaa kun maalasimme yhdessä opettaen minua kynäruiskumaalaaman moottoripyöräkypäriä.(jäljellä 1 moottoripyörä kypärä)
2006-2007 välisenä talvena Seppo auttoi minua kevyt moottoripyöräni maalamisessa ! että saisin sen ensinmäistä kertaa näytille kevytmoottoripyöräni kesän alussa americancar showhun.. (kuvia siitä pyörästä jäljellä) Seppo otti siitä' itsekkin kuvia kameraansa mutta en tiedä onko enää?.. Paljon on khuulista äijjästä muistia mielessäni!:).
Olin ajatellu pyytäväni Sepolta töitä etta alkaisin hänen kanssaan tekemään töitä! mutta se jäi.. seppo sanoi silloi Parhaimman sanan ikinä minulle ! että susta tulee Hyvä maalari joskus !Olisin halunnu jatkaa hänen hommiaan Sepon omassa tallissaan.. maalailen/ kaikkea samaa mitähän teki.
mutta tämän huonon uutisen jälkee kävin hänen talleilla katselemassa, mutta mutta paikka oli tyhjä! mennyt uudelle omistajalle olisin muuten vuokrannut paikan itselleni!. PS. Kyllä mä tässä haluisin olla joskus kuin hän!:) T. juuso Rantanen / j.r desing
Vastaa Viestiin