Pallo Harrika-lehden toimituksella. Rukoukset voit esittää siihen suuntaan.JuicyFruit kirjoitti:Eiku faileja kaivelemaan. Sulot sanat julki - nyt kun sulla on tässä tämä media käytössäsi. Kyl me kestetään, luulen.wesa kirjoitti:Aihe on arka, sitä en itse tällaisena vuosikymmenten patimoimana bikerinä ymmärtänyt. Ajat ovat muuttuneet.
elävän elämän harrikka-ihminen.katoava luonnonvara???
hd-miehistä sun muista en tiedä yhtään mitään, mutta...
Kaikesta mitä nykyään tehdään, muodostuu "suorite" -peräistä.
"Lähdetään ajelemaan moottoripyörillä klo 18" jne. Liikenteeseen lähdettäessä vedetään suoritteeseen kuuluvat varusteet, jotka ovat tottakai, uusinta uutta. Käydään näyttäytymässä paikossa, joissa saadaan motoristileima. Sitten äkkiä kotiin, ennenkuin sade yllättää.
Sitten kun muuten liikutaan, ajetaan aina autolla. Eli moottoripyöräilystä on tehty samalainen harrastus kuin golffin peluusta.
Mutta eihän siinä mitään, jokainen taaplaa tyylillään.
Olihan tuo vähän jyrkkää.. mutta olkoon...
Kaikesta mitä nykyään tehdään, muodostuu "suorite" -peräistä.
"Lähdetään ajelemaan moottoripyörillä klo 18" jne. Liikenteeseen lähdettäessä vedetään suoritteeseen kuuluvat varusteet, jotka ovat tottakai, uusinta uutta. Käydään näyttäytymässä paikossa, joissa saadaan motoristileima. Sitten äkkiä kotiin, ennenkuin sade yllättää.
Sitten kun muuten liikutaan, ajetaan aina autolla. Eli moottoripyöräilystä on tehty samalainen harrastus kuin golffin peluusta.
Mutta eihän siinä mitään, jokainen taaplaa tyylillään.
Olihan tuo vähän jyrkkää.. mutta olkoon...
"Vielä on öljyä jäljellä...."
http://www.ismopenttinen.fi/rautapaa
Rojekti:
http://www.ismopenttinen.fi/shovel
Rojekti:
Jyrkkää on joo...
Oon "aina", kun oon jonkun uuden ajotakin tai housut tai jotain hommannut naureskellut itsekseni, että mahtaakohan porukka nauraa nyt kylillä ja kaupungeissa ajellessa, kun on ihan pränikät tamineet päällä...
No vähät oon välittänyt. Taitavat naureskella juur ne kukkoilija-tyypit, kun pitävät mua vihreenä. Eiköhän se ihan hyvä oo uusissa ja turvallisissa varusteissa kuitenkin ajella. Ja jos ei sateessa tykkää ajella, niin so not. En minä ainakaan tykkää, mutta ajan jos on pakko esim. reissun päällä, mutta "sunnuntai-ajelulle" en lähe jos sataa.
Kaikki ajovarusteet ovat joskus olleet uusia. Samoin kaikki pyörät(tarkoitan kun joitain niin sieppaa uudemmilla pyörillä ajavat "kukkoilijat"
). Ja niin myös kaikki motoristit ovat olleet joskus uusia motoristeja. Jotkut aloittavat harrastuksen vasta myöhemmällä iällä. Niin tein minäkin. Ostin ekan pyöräni vasta ollessani 31 vuonna 1996. Siitä lähtien on kilometrejä erilaisilla laitteilla tullut vasta n. 120000. Näistä vajaat 20000 HooDeella. Ja joka ikinen(no melkein) kilometri on ollut hauska. Mulle on aivan se ja sama ajaako vanhalla Lättäpäällä vaiko uuden karheella V-Rodilla tai uudella kilosella japsikyykyllä. Kaikki ovat mulle motoristeja, kun tien päällä vastaan tulevat ja käpäläni nousee, on siellä sarvissa kiinni kummonen kusipää tahansa. Mä en usko että se kuspäisyys on kiinni siitä, kuinka uudella pyörällä ajaa vai onko päällä Rukan 2000euron ajovarusteet . 
Kaikki ajovarusteet ovat joskus olleet uusia. Samoin kaikki pyörät(tarkoitan kun joitain niin sieppaa uudemmilla pyörillä ajavat "kukkoilijat"
H-D Softail Custom 1998
Minä en mitenkään viitannut kusipäisyyteen edellisessä kirjoituksessani. Kusipäisyys on uusiutuva luonnonvara, eikä ole näin ollen mitenkään suorassa yhteydessä motoristeihin, eikä siinä että ajaako kyseinen henkilö millaisella pyörällä tai minkälaisilla ajovarusteilla.
Pointtini vaan oli, että motorismista on tullut suoriteperäinen harraste.
1. Toimistosta ajetaan töistä kotiin autolla. Jos on kaunis keli. Vaihdetaan kuteet ja lähdetään ajamaan "ajelu"- lenkki. n. 100km. ja takaisin kotiin. Tämä toistetaan joka tiistai ja torstai klo 18.00. Ja siitä nauttien...Hieno homma
2. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin ollut että motoristina olisi mennyt jo töihin mopolla...Ja siitä nauttien...hieno homma.
Kaikki ei tietenkään voi mennä töihin mopolla jne..
Näiden ajatusmallien eroa tarkoitin, en muuta. Minulle on ihan sama millä kukin ajelee ja mitä on päällä. Onko noviisi vai ei? Eikä minua kiinnosta, kuka on ajanut hd:llä 70v tai kuinka monta kilometriä vuodessa. Kaverikemia on mielestäni olennaisin. Reilu Peli.
Se kyllä kiinnostaa kovastikin, kun kaveri on korjannut ja customoinut itse pyöränsä.... mutta se onkin tarina erikseen.
Pointtini vaan oli, että motorismista on tullut suoriteperäinen harraste.
1. Toimistosta ajetaan töistä kotiin autolla. Jos on kaunis keli. Vaihdetaan kuteet ja lähdetään ajamaan "ajelu"- lenkki. n. 100km. ja takaisin kotiin. Tämä toistetaan joka tiistai ja torstai klo 18.00. Ja siitä nauttien...Hieno homma
2. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin ollut että motoristina olisi mennyt jo töihin mopolla...Ja siitä nauttien...hieno homma.
Kaikki ei tietenkään voi mennä töihin mopolla jne..
Näiden ajatusmallien eroa tarkoitin, en muuta. Minulle on ihan sama millä kukin ajelee ja mitä on päällä. Onko noviisi vai ei? Eikä minua kiinnosta, kuka on ajanut hd:llä 70v tai kuinka monta kilometriä vuodessa. Kaverikemia on mielestäni olennaisin. Reilu Peli.
Se kyllä kiinnostaa kovastikin, kun kaveri on korjannut ja customoinut itse pyöränsä.... mutta se onkin tarina erikseen.
"Vielä on öljyä jäljellä...."
Rojekti:
Rojekti:
Suo anteeksi, issakka. En viitannut sinuun tai kirjoituksiisi tai kehenkään muuhunkaan täällä tolla kusipää-adjektiivin käytöllä. Fakta kuitenkin on, kuten moni täällä on jo todennutkin, että suurin osa motoristeista, ajavat sitte missä tahansa valmistetulla pyörällä, ovat helkkarin mukavaa porukkaa!
Mä olen välillä harkinnut meneväni mopolla töihin. Siis ihan Peugeot skuutterilla mitä mulle on käyttöön tyrkytetty. Parin kilometrin matkaan en viitteis tuota pyörää rääkätä. Eihän se ees ehdi lämpenemään. Fillarilla kyllä ainakin kuski lämpenis kun on ylämäkeä saattana molempiin suuntiin!
Mä olen välillä harkinnut meneväni mopolla töihin. Siis ihan Peugeot skuutterilla mitä mulle on käyttöön tyrkytetty. Parin kilometrin matkaan en viitteis tuota pyörää rääkätä. Eihän se ees ehdi lämpenemään. Fillarilla kyllä ainakin kuski lämpenis kun on ylämäkeä saattana molempiin suuntiin!
H-D Softail Custom 1998
-
delkron 15
Re: elävän elämän harrikka-ihminen.katoava luonnonvara???
Terveisiä. Mulle tulee mieleen yksi treffipalsta jossa joudin merkilliseen keskusteluun naisen kanssa joka tiesi Harrikoista ja moottoripyöräilystä kaiken ja minä en kuulemma mitään!!
Yritin hänelle kertoa että olen moottoripyöräilyä harrastanut vuodesta jo vuodesta 1978 ja mulla on ollut pari Harrikkaa ja toistakymmentä Japsi pyörää.
Joo en ollut kuulemma käynyt ralleissa ja tämä nainen oli ollut jopa tarjoilijana Poronpurijaisissa ja hänen pojillaan oli kuulemma ollut jopa joitakin crossi pyöriä!? Siis hän tiesi präkistä ja pyöräkultturista kaiken!
Suurin syy miksi Hankin vanhan Harrikan jälleen on se että osia on niin verrattoman helppo saada ja paljon kataloogeja ja online palstoja. Japsia kun laitteli niin monasti kun osia kyseli niin vain tylysti sanottiin että osien valmistus lopetettu ja että ei enää saatavissa.
Ralleissa en viitti paljoa käydä kun en enää ryppää(entinen juoppo )mutta kun lähistöllä on 3 kokoontumista niin pöräytän paikalle jo päivällä ja lähden illalla kotiin ja on mukava käydä katselemassa toisten moppeja ja toivon että sieltä löytäisin uusia vaikutteita omaan harrastukseeni!
Saanen sanoa kuitenkin että vähän jurppii jos aloittelijana pidetään kun ei Harrikoita ole ollut kuin 2 ja kun en oo ralleissa käynyt!
Liiallinen Ameriikan matkiminen ällöttää ja minusta pitäis omanlaista kulttuuria luoda eikä vain kopioida Usaa!
Harrikasta on tullut status symboli. Siis on luonnollista että mukaan hakeutuu paljon väkeä joka haluaa vain pönkittää omaa egoaan. Paljon on myös niitä jotka aattelee että saa paljon naisia kun Harrikalla ajelee!!?
Harrikka on valtavan puhutteleva pyörä ja vaikka ei tietäisi pyöristä juuri mitään niin kaikilla on kuitenkin mielikuvia Harrikoista ja niitten kuskeista! Aina muistan kun kaverin kanssa ajeltiin niin kun huoltsikalle pysähtyi niin Harrikka kiinnosti ja ei minun Japanin rauta! T
Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenäänsä!!?
Joo en ollut kuulemma käynyt ralleissa ja tämä nainen oli ollut jopa tarjoilijana Poronpurijaisissa ja hänen pojillaan oli kuulemma ollut jopa joitakin crossi pyöriä!? Siis hän tiesi präkistä ja pyöräkultturista kaiken!
Suurin syy miksi Hankin vanhan Harrikan jälleen on se että osia on niin verrattoman helppo saada ja paljon kataloogeja ja online palstoja. Japsia kun laitteli niin monasti kun osia kyseli niin vain tylysti sanottiin että osien valmistus lopetettu ja että ei enää saatavissa.
Saanen sanoa kuitenkin että vähän jurppii jos aloittelijana pidetään kun ei Harrikoita ole ollut kuin 2 ja kun en oo ralleissa käynyt!
Liiallinen Ameriikan matkiminen ällöttää ja minusta pitäis omanlaista kulttuuria luoda eikä vain kopioida Usaa!
Harrikasta on tullut status symboli. Siis on luonnollista että mukaan hakeutuu paljon väkeä joka haluaa vain pönkittää omaa egoaan. Paljon on myös niitä jotka aattelee että saa paljon naisia kun Harrikalla ajelee!!?
Harrikka on valtavan puhutteleva pyörä ja vaikka ei tietäisi pyöristä juuri mitään niin kaikilla on kuitenkin mielikuvia Harrikoista ja niitten kuskeista! Aina muistan kun kaverin kanssa ajeltiin niin kun huoltsikalle pysähtyi niin Harrikka kiinnosti ja ei minun Japanin rauta! T
Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenäänsä!!?
Ajattele positiivisesti
SenioRR

No mutta eikös silloin ole myös alamäki molempiin suuntiin?kun on ylämäkeä saattana molempiin suuntiin!

-
delkron 15
mitäpä nuista hiuksista
Vedä pipo päähän!
Tämä onkin suuri ongelma tämä vellihousu kova poika juttu!? Eikö se ookin vähän kuin varhais puberteettia ainakin minusta!? NäilLä tyypeillä on juminut teini ikä päälle?? Kova kovempi kovista kovin ajattelu!!? Rautakin on parasta juuri sopivaksi karkaistuna!
Mistähän löytyis Hd pipo?? Lippiksiä kyllä on kosolti muttei pipoja?
Re: mitäpä nuista hiuksista
Katohhan. Se koira älähtää mihin kalikka... Ei se ikä vaan se asenne. Olen huomannut että ihan sama mitä tekee tai harrastaa ladoista veneisiin, niin ne on ne ihmiset jotka se harrastuksen tekee mielekkääksi. Ei se tietty merkki tai asia vaan asenne elämään!delkron 15 kirjoitti:Vedä pipo päähän!Tämä onkin suuri ongelma tämä vellihousu kova poika juttu!? Eikö se ookin vähän kuin varhais puberteettia ainakin minusta!? NäilLä tyypeillä on juminut teini ikä päälle?? Kova kovempi kovista kovin ajattelu!!? Rautakin on parasta juuri sopivaksi karkaistuna!
- JuicyFruit
Kai sitä lompakkomotoristin sohvassa on paikka golfbägille. Tai ellei oo, lompakkomotoristi itse varmaan tallilla hitsaa ja soveltaa.issakka kirjoitti:Sitten kun muuten liikutaan, ajetaan aina autolla. Eli moottoripyöräilystä on tehty samalainen harrastus kuin golffin peluusta.
Aika ajoin foorumilla vilahtavat sanat elämäntapa, biker ja kulttuuri. "Harrastus" on noiden rinnalla alennusmuoto ja vähättelyä. Ketä ***tu kiinnostaa polttomoottorin harrastaminen?
The bigger, the better.
Aina näitä on ollut
Jos palataan alkuperäiseen postauksen aiheeseen, niin kyllä minun mielestäni tässä porukassa on aina ollut elämää suurempia egoja jukossa. Ei se mikään uusi ilömiö ole.
Melkein kaikki aikansa pullisteltuaan älyävät, ettei Harrikasta pidemmän päälle ole mulkunjatkeeksi. Jotkut näistä ovat vuosien varrella kasvaneet sisään porukkaan ja elvistely on jäänyt. Muut taas ovat poistuneet vähin äänin.
Tähän harrastukseen on vaan sotkettu senverran mystiikka ja kielletyn hedelmän makua että se viehättää tällaisia hemmoja kuin lehmänpaska sittisontiaisia.
Ja kai se Harlikkan liittyvä mytologia vähän painaa itsekullakin, ei kai sitä muuten kukaan kehuisi ajavansa malmikasalla, jossa viimeinen todellinen edistysaskel otettiin kun Knuckleen tuli kansiventtiilit vuonna kolmekuus tai jotain.
Melkein kaikki aikansa pullisteltuaan älyävät, ettei Harrikasta pidemmän päälle ole mulkunjatkeeksi. Jotkut näistä ovat vuosien varrella kasvaneet sisään porukkaan ja elvistely on jäänyt. Muut taas ovat poistuneet vähin äänin.
Tähän harrastukseen on vaan sotkettu senverran mystiikka ja kielletyn hedelmän makua että se viehättää tällaisia hemmoja kuin lehmänpaska sittisontiaisia.
Ja kai se Harlikkan liittyvä mytologia vähän painaa itsekullakin, ei kai sitä muuten kukaan kehuisi ajavansa malmikasalla, jossa viimeinen todellinen edistysaskel otettiin kun Knuckleen tuli kansiventtiilit vuonna kolmekuus tai jotain.
Mr. Biker vm 2005