3/16" putkea?
3/16" putkea?
Mistä saisi kromattua (tai muuten "kiillotettua") suoraa ulkohalkaisijaltaan 3/16" putkea? Tarkoitus olisi tehdä rautikseen uudet yläkerran öljyputket, eli varmaankin esim. jarruputki kävisi tähän tarkoitukseen.
Viva Knievel!
kiitti, mut ei käy... Tai ainakin luulen ettei käy, vaihdoin rempan yhteydessä pillit jo kertaalleen.Sepixlh kirjoitti:OEM#17324-57 kysy vaikka JW Boonilta
Ihmettelin viikonloppuna rautiksen taaemman venakopan huonoa öljynkiertoa ja useamman erilaisen testin tuloksena päädyin siihen, että orgismittainen putki on liian lyhyt ja jommassa kummassa päässä kumitiiviste pääsee painumaan sen verran kasaan et öljynkierto häiriintyy. Asettelin putkea eri tavoilla useamman kerran mutten onnistunut saamaan kunnolla öljyä venakoppaan (kun otin pillin irti yläpäästä, niin öljyä tuli kuin härän kurkusta). Mulla sattui olemaan 5 mm putkea, josta tein orgista n. 6 mm pidemmän pillin ja avot, takavenakoppaan virtasi öljyä samalla volyymillä kuin eteenkin.
Syynä tuohon saattaa olla se, että germaani-hermanni oli aikoinaan vääntänyt taaemman öljyputken alaliittimen niin syvälle lohkoon kuin sai ja siksi putken olisi pitänyt olla ainakin 1 mm pidempi. Toinen syy on varmaankin se, että uudet tiivistekumit olivat alkuperäistä paksummat ja pääsivät "pullahtamaan" enemmän kun pillit kiristettiin paikoilleen. Ilmeisesti etummainen venakoppa on eri kulmassa tai jotain, koska eteen öljyä on virrannut koko ajan.
EDIT: tsekkasin boonin osanumeron uudelleen, tuohan oli vain eteen eli onko tehtaan pillit erimittaiset? Mun taiwaallisesssa setissä pillit oli samanmittaiset, joka selittäis ongelman.
EDIT 2: Parts manualin mukaan '85:ssa on molemmat putket saman mittaiset, osanro 17324-57B.
Viva Knievel!